Sök är kul!

Idag var det dags för sökkurs igen, tyckte alla hundar var duktiga. Det märks att dom allt mer börjar få in vad det är dom ska göra så det är jättekul att studera dom. Tim fick börja med en utplanterad figge idag, det var riktigt kul att se honom när jag skickade honom, kändes som om vi fick en fin start på första skicket då Tim var väldigt koncentrerad ut. Efter det fick Tim gå ut efter en figge som han inte såg när den gick ut, först var han på väg att tveka men han fick upp farten allt eftersom han kände vinden och då gick han ut jättefint. Han tappade dock rullen men stannade till, kollade bort mot mig och sprang sen tillbaka och tog upp rullen och kom in med den, min duktiga trollunge! Efter det fick Tim en ny utplantering och sen avslutade vi med en motivations "pop up". Är jättenöjd över hur fint Tim jobbar på, men det märks att han blir trött. Jag tror att hans fällning har påverkat lite av hans kondition och muskelmassa då han ofta blir lite tanig efter fällperioder, det blir till att försöka jobba upp hans kondis och styrka lite igen.  Fick reda på att det blir lite paus nu i sommar med söket vid ett par tillfällen men jag hoppas att det kanske finns några som vill ses och hitta på något tillsammans iallafall så hundarna får lite träning. Nu blir det snart sängen, tror jag var lika trött som Tim efter söket idag...är nog inte bara hans kondis som behöver jobbas upp igen...

Vår goa instruktör med sin schäferhane


Mysiga Åke och matte på väg och plantera ut en figge...Åke hade jättefin fart ut idag igen.


Duktiga Tambo får belöning efter att ha kommit in med rullen


Är det inte min tur snart....


Förväntansfull,  något taggad Tim!


Ut till figgen...


Rullen till matte!!!


Tim busar med sista figgen som hade en fin pinne....


Vilda på väg in med rullen


Primo är fokuserad på sin uppgift, han är som en duracellkanin när han sätter igång...full fart

Kommentarer
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

OOPS fastnade för nästan samma bilder...ha ha då får dom som läser våra bloggar lite extra av oss;) Men jag fick inte till Vildas kort som var så mörka...



Sov sött!

2008-06-25 @ 00:12:15
Postat av: kicki

Ni var kanonbra hela högen på söket! Vilket gäng vi är eller hur?

Det var bara min hund som var bråkig idag....

kram Kicki

2008-06-25 @ 07:11:49
URL: http://kickifohlin.blogg.se/
Postat av: camilla

Men jösses Anna vad ni är duktiga!!! Nu skickar jag en rejäl dos med mod till dig så du kommer ut på tävlingsplanen.Nervositeten släpper faktiskt efterhand. Det trodde jag aldrig ;D

Ett tips är att öva mycket på att nån tittar på och kommenderar. För 17! Jag blir ju nervös bara av det. Ha ha. Men jag lovar,det är värt all nervositet när man väl kommit igång.

Ojsan va tjatigt det blev nu då....ja här får du iaf en stor kram full av mod!

KRAAAAM!

2008-06-25 @ 14:02:17
URL: http://www.bentley.dinstudio.se
Postat av: Tanten

Ni går ju från klarhet till klarhet, det är så roligt att läsa om era framgångar! Ska bli kul att följa er på tävlingsbanan med! Pussa vackra Tim från oss alla.

2008-06-25 @ 14:10:57
Postat av: malte o snoken

va bra det gick för er på alla tre söken, va kul det måste kännas! Åke är ett gulligt namn på en boxer!

2008-06-25 @ 14:17:26
Postat av: Sigge

Tror jag ska börja söka eller nåt.

Hade en näradöden upplevelese idag.

Matte satte fast mej i ett staket och gick iväg. Bakom staketet var de där hemska hundätande monstren korna!!!!!

Bild finns i min blogg

2008-06-25 @ 21:04:37
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejerna

Du är ju bara för söt Timsen! Där du sitter med tungan hängande ur munnen. Härligt gäng ni är!

2008-06-25 @ 21:28:06
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0