Spår med omotiverad hund

Idag hade husse lagt ett ca 1,6 km långt spår med liggtid ca 3 timmar till mig och Tim, med en spårapport i och en strumpa som lukta husse. Det hela började bra, Tim tog upp spåret och iväg i lagom tempo, markerade till och med spårpinne genom att försiktigt lyfta den vilket gjorde att jag jublade och det blev godispaus i spåret. Efter att Tim släpptes på igen började han först spåra bra men helt plötsligt kom han på nadra tankar, började vandra runt, kissa lite och vara aallmänt ointresserad. Jag stannade förvånat och undrade vad han höll på med, då tog han upp spåret klockrent och fortsatte en bit tills han på nytt började pyssla med annat för att sen igan ta upp spåret...så där höll Tim på och tillslut valde jag att avbruta och släppa lös honom medan vi gick tillbaka. Märkte att jag tappat en av Tims leksaker som jag hade med mig så vi släppte Tim på upplatendekommandot och tillslut fann vi leksaken som Tim stolt bar en lånt bit.

Funderar på om det kan ha varit någon löptik eller något som gått i närheten av spåret eftersom Tim blev så distraherad och okoncentrerad av någonting....han som brukar ha ett bra driv i spåret.... Visserligen har han inte spårat så mycket på sistone men jag tyckte han betedde sig väldigt underligt och "flamsigt". Verkar som det är många löptikar i närheten hemma just nu, husse kom just in och berättade att Tim gick i sin egen lilla värld nu på sista rastningsrundan.

Påselning


Spårupptag


Börjar bra...




Belöning efter att ha hittat spårapporten


Tim i sin egen värld...öhh vad var det jag höll på med???

Jag gav upp, bröt spåret och gick bort därifrån


Kolla vad jag hittat! Vad det den du tappade matte?

Kommentarer
Postat av: pia warnhag

Oj vilka underbara bilder, hur lyckas du?

2008-06-15 @ 00:53:39
URL: http://lagottoflickorna
Postat av: Cavvetjejerna

Ja ja... så kan det ju bli ibland. Han kanske inte riktigt var taggad på spårning just idag. Bara att se glad ut och ta nya tag.

Kramis Cavvetjejernas matte

2008-06-15 @ 21:15:58
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Säkert var det nån löptik han kände av om han var kollrig. Heh!

Jättefina bilder. (igen)

2008-06-15 @ 21:35:14
URL: http://www.bentley.dinstudio.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Kan oxå vara att det är snustorrt i backen och mycket mycket svårare för en inte helt rutinerad hund att spåra i! Acke gjorde likadant sist...



Kramis ses på tisdag!

2008-06-15 @ 23:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0