Årets första dopp och apporteringsträning

När vi var ute hittade Tim en fin "vattenpöl" som han kastade sig i innan jag han hejda honom så jag lät honom hållas. Han tyckte det var jättemysigt och hoppade i och ur, gick runt i vattnet och verkade allmänt nöjd. Därefter fick han ett tokryck och sprang och lekte och busade runt mig och tyckte livet lekte.
Årets första dopp



När Tim lugnat sig lite gick vi en sväng till och stannade vid en grässtig där Tim fick träna fasthållande, ingångar och gripande av apporten. Avslutade med att han fick springa och hämta den och komma in med den till mig, tycker han var jätteduktig med tanke på att det var första gången han fixade det helt utomhus. Avslutade apporteringarna med bollbelöning och lite kamp.

Apportering (ursäkta kvaliten men jag hade bara tillgång till mobilen)



Kommentarer
Postat av: malte o snoken

brrrr...upp o torka dig på matte!!

2008-03-02 @ 00:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0