Fasthållande av olika saker

Har tränat lite fasthållande med Tim nu på kvällen. Han fick prova att gripa och hålla fast flera olika saker. Började med apporten och dummie som han är lite van att bära och hålla fast. Därefter provade jag med en plastteksak i gummi, ett gosedjur, en musmatta, en juicekartong samt en ihoprullad tidning. Tim var sååå duktig! Han satt fint stilla och höll de olika sakerna jag provade att ge honom med kommandot "håll fast" och höll tills jag kommenderade loss och belönade med köttbulle och kel. Han har verkligen gjort framsteg i att klara av att bära olika saker och att hålla fast på ett lugnt fint sätt utan att börja busa och leka. Min duktiga trollunge! (matte är lite stolt faktiskt...) Bildespel på fasthållandet av en del saker följer nedan.

Tim börjar bli van att hålla i träapporten och sitter lugnt och fint utan att tugga
image436

Dummien var lite svårare att få ett bra grepp om tyckte Tim som ville hålla i änden
image437

Gosedjuret var "bärvänligt" och Tim sitter fint med det
image438

Musmattan var lite klurig att hålla men det gick kalasbra
image439

Blivande tidningsbud?
image440

Man får gapa stort om man ska kunna gripa om juiceförpackningen, blivande reklamhund?
image441

Är lite sugen på att införskaffa en metallapport för att se om Tim skulle klara av att gripa och hålla fast den med om vi tränar på, kanske vore nåt att skriva upp på önskelistan.

Kommentarer
Postat av: Sigge

Självkalrt så ska jag ta ett eller flera dopp åt dej.
Vad gör man inte för sina vänner??????
Kanske redan idag om jag kommer till några lämpliga sjöar.

2008-03-15 @ 08:12:51
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: malte o snokas

Timse Timse va du e söt, var inte juiceförpackningen roligast o hålla i? det skulle vi tyckt!
Får vi länka till dig Tim?

2008-03-15 @ 08:30:40
Postat av: Veronica

Hej, visst "länka" på du =)
bara kul att någon vill....
Hejsvejs

2008-03-15 @ 12:42:46
URL: http://web.comhem.se/isavittra
Postat av: molle

Välkommen in i blogg gänget,, du verkar vara en hajare på apport... Slänger väl ut en länkare till dej från min sida oxå... tjinge ling

2008-03-15 @ 19:19:04
URL: http://bobmarley.bloggagratis,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0