Lite aktivering med klicker

Idag blev det lite klickerträning med båda Tim och Zingo. Började med Tim medans Zingo fick vara i sovrummet. Tim fick prova en ny sak "tass i burk". Jag satte fram en glassbytta som han fick prova vad han skulle göra med, tanken var att jag ville att han skulle stå med framtassarna i den. Klickade först för intresse vilket gjorde att Tim började bära på den  och sedan prova att sjuva på den, när han fattade att jag berömde beröring med tassarna började han först hoppa på byttan men efter ett tag klev han i med en tass och sen verkade det som att han började förstå så smått.

Tim på väg mot byttan
image429

Tim provar lite försiktigt att sätta i en tass i byttan
image430

Byttan tog lite stryk av Tims ivriga behandling
image431

Tassar i burk! Tim verkar undra vad det ska vara bra för med alla dessa konstigheter.....
image432

Även Zingo fick lite klicketräning, började försiktigt med en enklare övning av tasstarget. Zingo är ju inte klicketränad så mycket så jag vill mest locka fram att han vågar prova beteenden så än så länge så det är väldigt lätta saker. Han var lite frågvis och bad om hjälp men efter ett tag började han prova sig fram och fattade att han skulle ställa sig på tasstargeten. Han till och med tog sats och mer eller mindra hoppade fram till tasstargeten, kul och se att han vågar släppa till lite när han väl börjar förstå vad han ska göra.

Zingo är på väg till mig och ska få en gobit efter att ha satt tassen på targeten
image433

Zingo står med lite lite av ena tassen på targeten men det syns inte så bra
image434

Efter träningen roade sig Zingo med att tugga lite ben
image435

Kommentarer
Postat av: Tessan och

VAD SKÅDAR MITT ÖGA!! Förutom att Tim är jätteduktig....TOMTAR PÅ GARDINERNA!! Jo det är klart, Julen vara enda fram till Påska!
Syns på söndag....kl 13.30 var det väl??
Kramis

2008-03-14 @ 23:39:19
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Cavvetjejerna

Vilken kille, vad duktig han är. matte undrar om han är en vit schäfer.
Är det okej att länka till er?

2008-03-15 @ 11:56:59
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0