Sökkurs igen, jippie!

Idag bar det av till sökkurs på eftermiddagen, Zingo fick vara hos sin husse (pappa) under tiden så vi bara hade Tim att fokusera på. Idag var Tim först ut av hundarna, han fick gå två längre skick med rulle och påvis, samt ett kort motivationsskick. Tim var jätteduktig men lite tveksam vid påvisen eftersom jag famlade och var lite klumpig, men när han väl kom på att han skulle ut igen till figgen fick han full fart, då var det minsann inte lätt att hinna med. Det var kul att se Tim idag, han verkade nästan lite stolt när han kom springande med rullen till mig. Tim blev ordentligt trött idag, det märks att han får tänka och planera mer nu när han går sina skick, det är ju så mycket han ska ha koll på men jag måste säga att han sköter sig över förväntan :) Tyckte det gick bra för dom andra hundarna också som vanligt. Ett extra tack till Erika som bjöd på smaskig grillad korv vid fikat, det smakade delikat! Vid fikat fick Tim vara hos mig (kopplad) medan Erikas hund Tambo också var ute, jättenyttigt för honom att kunna slappna av och vara lugn även om det är andra hundar lösa. Tyckte Tim skötte sig bra mot de andra hundarna idag, inte en massa gruff eller så. Han börjar nog bli lite trygg bland sökgänget och deras hundar så det känns bra eftersom jag vet att han kan bli spänd och behöver lära sig att lita på mig när det är hundar runt omkring.

Bilder från dagens sökkurs i det härliga vädret

Tim känner figgen i vinden
image455

Tim på väg in med rullen till mig, älskar hans blick här, så stolt! Mattes fina kille!
image456

På väg in efter påvis
image457

Full fart ut och leta efter figgen
image458

full rulle
image460

Tim ska precis ta rullen av figgen Git vid motivationsskicket
image461

Duktiga Tim kommer fint med rullen i högsta hugg
image462

Nova, som för dagen fick en ny förare ( skänker en tanke till matte Annas onda hand och axel)
image463

Tambo hade bra fart ut
image464

Tessan riktar in Primo inför skicket
image465

Åke har jobbat och får busa med Kickis man
image466

Kommentarer
Postat av: Cavvetjejerna

Åh, vad det är härligt att se en hund i arbete. Man blir så glad när all träning man lägger ner ger resultat. Han är en väldigt vacker hund Tim.
Kramar från Molly & Moa med matte

2008-03-16 @ 22:41:50
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och

Tack för idag och för att du med höjdskräck ( som vi ju inte visste om!!) klättrade upp i Älgtornet för Primos skull;)
See You
Natti Natt!

2008-03-16 @ 22:59:58
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: malte o snoken

imse timse pindel, vi e lite avundsjuka på dig du får ju träffa primo o hennes matte jätteofta! du får pussa lite på henne från oss men inte för hårt så hon gör illa sig!

2008-03-17 @ 11:49:09
Postat av: Sigge

Jag har tröstat mej med ett par grisöron. Smaksa på ditt märgben åt mej också för detta är pest!!!!!!!

2008-03-17 @ 18:31:37
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: malte o snokas språkrör för kalle

hallonsaft sa du...ja det låter inte helt fel, det prövar vi gärna!

2008-03-17 @ 19:19:28
Postat av: molle

Men vad du ser stolt ut på bilderna,, väldigt duktig fotograf.. Matte säger att det är så.. det ska se ut.. men jag har mina egna ider...

2008-03-17 @ 19:32:05
URL: http://bobmarley.bloggagratis.se
Postat av: Zingo med husse, ( Annas pappa)

Kul att se och höra om Timsemans framsteg. Ett bamsetack från mig och Zingopojken till dig Anna, Timseman och inte minst till husse Jonas som drar ett jättelass, men ofta står i skymundan, nu när jag är justerad.

2008-03-17 @ 21:50:16
Postat av: kicki

Oj vad med icke undanplockade koppel instruktören ser!! Koppel ska vara i fickan vid skickandet av hund ut i sökrutan...!!
Får bli bättre på att tjata på er allihopa tror jag.
Men ni är så duktiga och Tim kommer bli en bra sökhund, för han har en sådan härlig vilja den pojken och väldigt snabb på att förstå vad matte vill med sökrulle och påvis. Ska bli kul att följa er utveckling ett tag till..
och vilken tur vi hade med vädret, idag skulle det inte varit lika kul med all blötsnö även om det funkar att söka även i det!
ha det gott/ Instruktören Kicki

2008-03-17 @ 21:51:29
URL: http://www.kickifohlin.blogg.se
Postat av: malte o snösnok

har ni fortf så där fint torrt o snöfritt? inte vi...snyft...

2008-03-18 @ 12:03:46
Postat av: Petra

Verkligt roligt att höra att han funkar så bra i skogen...
ha de bra.
Kramar från norr

2008-03-18 @ 18:52:54
URL: http://www.whiteicewolfs.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0