Städa leksaker....

Idag roade jag mig på kvällen med att klicketträna lite med Tim, först fick han göra några trix han kan som "buga" och "skäms", därefter blev det ett kort pass med "tända/släcka lampan" Tim är duktig och tycker till med nosen när jag pekar och säger "lampa" men eftersom våra kontakter/strömbrytare är så tröga så är det inte alla gånger han lyckas helt och det känns som om det är lite lönslöst att fortsätta eftersom han gör rätt men kontakterna är för tröga. Efter en liten paus började jag så sakta med att prova om det går att lära in att Tim ska städa upp sina leksaker i en låda. Tim fattade att lådan och leksaken hade nåt med varandra och göra och vi kom så långt att han släppte leksaken i lådan, däremot tror jag inte han förstod kopplingen däremellan. Blir ett roligt projekt och se om jag lyckas hela vägen så Tim kan plocka ihop alla leksaker i en låda.

Tända lampan är svårt med tröga dumma kontakter...
image510

Tim visar att han kan "skämmas"
image511

Tim skäms och bugar på samma gång, bäst att testa allt ifall man får en köttbulle
image512

Klickar för intresse av lådan...
image513

Tim har fattat at han ska gripa leksaken
image514

Va ska jag göra nu då matte?
image515

Tim har precis släppt leksaken i lådan och jag klickar 
image516

Kommentarer
Postat av: Sigge

Ja det är skönt att monsterkatten blivit gamla vanliga Paddis igen. Men idag i skogen så såg jag spår efter en riktigt stor monsterkatt.

2008-03-27 @ 18:13:44
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: molle

du är så himla smart,,tänk om jag bara kunde 10%

2008-03-27 @ 19:22:40
URL: http://bobmarley.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejerna

Håller med molle... tänk om vi kunde något sånt. Matte säger att vi är lite tröga. Får hålla oss till att baka och sköta om matte i stället.
Nosgnugg från Molly & Moa

2008-03-27 @ 19:49:55
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Sigge

Törs knappt tala om det men jag har drygt 20 sjöar som jag provsimmat.
Bara på min etapp av Sörmlandsleden är det 4 stycken. I skogarna här har jag 8 stycken på gångavstånd. De stora sörmlänska skogarna är bra.

2008-03-27 @ 21:21:57
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0