Uppletande och träning med sökrullen

Idag var jag och Jonas ute med båda vovvarna och körde lite uppletande och sedan träning med sökrullen för Tim. Först fick hundarna busa lite, sen fick Zingo ett lätt uppletande där jag synligt planterade ut två leksaker. Därefter fick han prova ett motivationsskick, dvs att Jonas sprang ut en bit och gömde sig och därefter fick Zingo springa dit och få godis. Han tyckte det var kul och hade full fart ut, så han var mer intresserad än vad jag trodde. Därefter fick Tim gå ett uppletande med fyra föremål, det gick bra förutom att han släppte ett av föremålen lite tidigt. Sen fick Tim några korta skick där han såg Jonas gå ut och gömma sig med rullen. Tim hade bra fart ut men tvekade först när han tagit rullen och stannade kvar hos jonas. Vi valde att bryta och sen göra om och då gick det bra, Tim tog rullen och sen in till mig där jag kopplade honom för påvis. Jisses vilken fart Tim hade på påviset, husse utgjorde en stor motivation. Körde sammanlagt tre skick och det sista gick kalas, Tim grep rullen utan att tveka så efter det fick kan frikommando och belöning. Skönt när man kan sluta när det går som bäst.

Grabbarna grus har kul
image442

Zingo på väg in efter att ha hittat en av sakerna i uppletanderutan
image444

Zingo på väg till Jonas
image445

Zingo har hittat Jonas och får godis
image446

Tim på väg in med en sak vid uppletandet
image447

Tim har hittat trasan och sätter fart mot mig
image448

Tim på väg ut till Jonas vid sökträningen
image449

Tim har precis tagit rullen och ska till mig
image450

På väg in med rullen
image451

Jonas klappar om Tim efter arbetet
image453

Tim får godis och beröm av en väldigt nöjd matte
image454

Dubbelfot...."Vi vill ha köttbullar, vi vet att du har!"
image452




Kommentarer
Postat av: Tessan och

Så duktiga ni är och tränar med Rullen...jag tränar aldrig på det....kanske skulle börja ;) See You Tomorrow....själv måste jag på samträningen oxå!
Kramis!

2008-03-15 @ 23:40:13
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Anna sandberg

hej, jo det är klart ni får det. Hoppas det gr bra med träningen.

MVH//anna och tingo

2008-03-16 @ 10:37:53
URL: http://www.whiteicecrystals.se
Postat av: molle

me vad fina bilder,, framför allt det sista när ni går tillsammans,, vilken kontakt,, matte bara skriker av förtjusning..Se o lär säger hon till mej,, kan inte förstå vad hon menar..

2008-03-16 @ 15:08:04
Postat av: Jill

Det är riktigt kul att gå in och läsa på din blogg och se alla underbara bilder...Lycka till med sökandet..=)

2008-03-16 @ 17:26:46
URL: http://www.ciwi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0