Bad och lek på eftermiddagen.

Idag står jag iallafall på benen även om jag inte är jättekaxig, bara önskar att huvudvärken och den sporadiska febern kunde försvinna. Förmiddagen blev väldigt lugn med lite plugg tillsammans med Anna, en klasskompis. På eftermidagen ringe schäfertiken Bimbos husse och undrade om vi skulle åka iväg och låta hundarna bada vilket passade utmärkt eftersom jag inte gjort nåt vettigt med Tim på flera dagar även om husse sysselsatt honom lite med någon joggingtur/promendad kvällstid. Tim var väldigt nöjd över att få bada i värmen, han hade knappt tid att bry sig om Bimbo först men sen lekte dom och strosede runt och pysslade. Vid ett tillfälle passerade en tjej med två hundar oss, jag valde att koppla upp Tim som skötte sig bra. Hon gick sedan och lät sina hundar bada en bra bit ifrån oss. Jag släppte Tim och lät honom fortsätta bada och han höll sig snällt i närheten av oss trots att han såg de andra hundarna vilket kändes väldigt skönt. Visserligen tror jag att han påverkades lite av att hans badkompis Bimbo inte brydde sig om dem. Vi fick även sällskap av några barn som började bada där hundarna var men Tim brydde sig knappt om dem, så jag var väldigt nöjd med tanke på att jag inte riktigt är lika alert som jag brukar. Efter badet blev det en liten promenad där hundarna fick gå lösa. Vid ett tillfälle mötte vi två cyklister som frågade om vägen, Tim kommenderades då till min sida och höll sig snällt där tills han fick frikommando och då kunde fortsätta mysa runt med Bimbo. Nu blir det nog snart sängen, känner att orken för idag böjar ta slut....Zzzzz...

Vatten!!!!, Tim glömmer allt annat, även damsällskapet för en stund
image820

Tim har dragkamp med Bimbos husse ute på en sten i sjön
image821

Bimbo får stöttning av sin husse för att våga simma ut i sjön, hon tyckte det var läskigt medan Tim simmade runt för sig själv
image822

Bus!
image823

Retstickan Tim höll stolt i sin gula "pipis"
image824

Nära en kollision...
image825

Tjohhooo...
image826

Baconost var en klar favvis även hos Bimbo!!!
image827

Promenad innan hemfärd
image828

Kommentarer
Postat av: Tessan och

Hmmm har Bimbos husse våtdräkt på sig? Det är nämligen så att Anita och jag skojjat om att vi ska ha på oss sådana och leka "skräcken i Blåa Lagunen" i dom;) Jag har ju en våtdräkt, kan vara bra att ha och simma med hundarna...
Må gott!

2008-05-30 @ 22:12:11
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Cavvetjejerna

Men... vad duktig Tim är som lyssnar sååå bra när du har honom lös i olika störande miljöer.
Mycket bus blev det också med kompisen Bimbo, ser vi. Härliga bilder som vanligt.
Krya på dig!
Cavvetjejernas matte

2008-05-31 @ 09:30:39
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoken

va skönt du e uppe lite!
timsingen man måste låta tjejer få vinna ibland oxå!
å va söt bimbo var ätandes mjukost på tub, öronen gled ner så charmigt!

2008-05-31 @ 12:15:33
Postat av: Sigge

Vad bra att din matte mår bättre så du sliper vårda henne.
Tur att jag såg dina bilder nu när jag också varit ute och badat med tjej. Men klantiga matte hade ju glömt kamerna hemma.

2008-05-31 @ 21:03:27
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0