Blir en sen blogg idag

Ja vad säger man, helgen har sprungit iväg så det blir en sen blogg idag då kvällen ägnats åt svamprensning och förvällning...Zzzzz....

Kan iallafall börja med att berätta en mindre kul sak, nämnligen att Tim varit i hundslagsmål i fredags :(
Skrev ju i förra inlägget om att vi var bortbjudna till bekanta och att Tim går bra ihop med deras canecorsohane men ibland går det inte enligt planerna. Allt började bra med middag och prat och hundarna skötte sig fint, dom var även ute i trädgården och nosade runt ihop men på hemvägen när vi skulle slå följe en bit slog något fel. Vi hann bara gå ett par meter så såg jag Tim göra övertydliga lugnande signaler medan hundarna drog sig bort från oss och såg ut att börja leka men sekunden efter small det och dom rök ihop rejält. Jag sprang dit och ser då Tim ligga nerbrottad under deras hund och ser på båda hundarna att ingen av dem är villig att ge med sig så jag ryter i och tillslut får vi isär hundarna. Dom fick inga allvarliga sår eller skador men deras hund var lite svullen över nos och ett öra och Tim var svullen på tandköttet. Tyvärr fick Tim ont i korsryggen/bakpartiet men som tur var släppte det efter en stunds vila (dock hann jag bli ordentligt orolig först...). För säkerhetsskull fick Tim en lugn lördag med mycket vila. Vi skulle ha sänkt hans smärtmedicin ytterligare nu till helgen men efter detta så vågade jag inte det utan sänkningen får vänta ett par dagar. Vi kom överens om att ta en gemensam promenad med hundarna någon dag för att se så att det inte ligger något mer gruff imellan dom, eftersom det hände så fort vet vi inte riktigt vem av hundarna som började och vad det var som triggade händelsen.

Nåja, nu till något trevligare.... Idag for vi till överum med husse och en bekant till honom, dom skulle fiska och jag passade på att följa med för att kolla efter svamp. Vi var ensamma vid sjön så Tim fick strosa lös och ha det gott....han fick ett litet fnatt och busade runt och innan jag han med så hade han lurat till sig ett dopp i sjön. Efter det blev det täcke på och vila en stund så att han inte skulle bli kall. Tim fick följa med mig en runda i skogen sen och han har så smått börjat markera svampar, främst blek taggsvamp och trattisar men tyvärr blir han så stolt när han hittar svampen så han gör en liten piruett på stället vilket gör att det blir småsmulor av svampen. Hade iallafall klickern med mig så jag började belöna att Tim satt eller låg ner istället vis svampen vilket gick bra, dock tröttnar han fort och börjar pyssla med annat. Tim har även börjat bära pinnar som han lägger framför mig nästan i korgen, undrar om det är Sigge som har instruerat honom må tro? :)

Tim spanar på husse en bit bort vid sjön...


Tim kollar en av bryggorna som var uppdragna på land inför vintern....


Tim mitt i ett busfnatt


Kolla Sigge...jag lyckades innan matte hann med!




Vi tog fika och vilopaus...


...och kollade på medan de förberedde för fisket


Förste korgvaktare....


Tim markerar svamp


Här är dom matte...


Tim i sin egen lilla värld....sniff, sniff...


Dagens skörd (och troligtvis den sista för i år)


På kvällen kom pappas hund hit, vi ska vara hundvakt till imorgon. Skönt att se att Tim iallafall inte gruffar någonting med honom utan dom beter sig som dom brukar ihop. Nu väntar sängen, kan knappt hålla ögonenn öppna...får kika in hos er andra imorgon.....natti natt!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilken tur att det inte blev några allvarliga skador när de rök i hop! Jag blev alldeles orolig när jag läste vad som hänt. Härliga bilder och vilken trevlig svmapskörd!

2008-11-03 @ 02:13:22
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: malte o snoken

men oj, va dumt med bråk! ja ibland hinner man liksom inte med som matte heller.

va härligt med fnatt o bad o vilken tur att du inte fick ont!

massa härlig svamp också! klart timsen kom med pinnar, det finns mer pinnar än svamp matte så kan du tänka dig o ta pinnar istället så blir allt mkt enklare matte!

slafseligos på er

2008-11-03 @ 11:15:21
Postat av: Cavvetjejernas matte

Usch vad läskigt med slagsmål. Tur att det gick som det gick. Kunde ju blivit riktigt allvarligt.

Klart Timsen passade på att bada. Han brukar ju få simma ofta nu så han trodde väl att det var fritt fram ;-)

Mycket svamp blev det också. Och en massa fina bilder!

Kramisar

2008-11-03 @ 11:48:31
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Kasper med matte

Läbbigt med slagsmål - jag brukar för det mesta signalera att jag INTE vill bråka. Om det inte gäller att värna köttbullar förstås. Och svapmacka...

Vilka fina bilder! Och vad härligt att du fick bada - det gjorde jag också i går! Och så mycket svamp...

I morgon kommer Mollie hit, och då får jag säkert bada igen! Måste ju impa på dem där lilla tjejen. :-)

2008-11-03 @ 18:54:40
URL: http://www.belof.se
Postat av: molle

usch då aldrig roligt med bråk...

Jag får ALDRIG leka med andra hanar för matte säger att hanar inte leker med varandra utan att dom bara mäter,, tror det stämmer rättså bra..

2008-11-03 @ 19:12:52
URL: http://bobmarleys.wordpress.com/
Postat av: Sigge

Trist med bråket men tur att det slutade utan skador.

Grattis till svamp, och bad.

Jag har haft en toppendag tillsammans med Giah och vi pratade faktiskt om dej.

2008-11-03 @ 19:19:36
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Giah

Fattar INTE vad det är med er, du och Sigge...BADA nu när det är sååååååååååå kallt i vattnet...



Gillar bilderna på dig...Särskilt närbilden (med svampen)



Tass/ Giah

2008-11-04 @ 01:02:16
URL: http://belgarhuset.com
Postat av: camilla

Men hjälp.. det kunde ha slutat riktigt illa! Tur att ni fick isär dom och att det gick bra!!!

Vika underbara bilder! Men jag fryser ända in i märgen när jag ser badbilderna. BURR!!!!

2008-11-04 @ 22:29:02
URL: http://www.bentleypojken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0