Många bilder blir det ibland...

Idag har hundarna fått en riktig långpromenad på förmiddagen där dom fick springa lösa och busa runt lite. Bitvis kallade jag Tim intill mig eftersom han mår bra av att ta det lite lugnt imellanåt då han och Ina leker ganska tufft ihop. Hundarna fick även varsit godisträd vilket dom gillade samt lite godissök på ett fält. I ett obevakat ögonblick lyckades Tim lägga sig i en skitig lerig bäck så han blev helt kolsvart om benen...bläää... Tur att han har en sån päls att det trillar av när det torkar. Dock var det inget kul att stretcha honom efter promenaden och behöva ta i hans geggiga sunkiga leriga ben men vad gör man inte för att han ska må bra.

Bustroll!








Godisträd är kul...




Man kollar bort en sekund och hittar dethär...


Skitgris...Urk! (behöver jag tala om att Tim var supernöjd över sin maginpackning...)


Tur att Ina iallafall höll sig skapligt ren



På eftermiddagen har Ina och Tim fått vara ensamma en stund då jag var tvungen att hjälpa en bekant med en sak men det gick bra, båda hundarna låg och vilade när jag gick hemifrån och verkar ha varit lugna och fina den tid de var ensamma. Tim brukar ju alltid vara lugn men jag visste ju inte hur Ina skulle ta det eftersom hon inte varit hos oss så länge ännu. Måste även berätta att igår natt låg Ina och sov med oss i våran säng och jag vaknade av att vår hankatt kommer upp och lägger sig mellan hennes framtassar och sen låg de och sov en liten stund ihop innan han gick iväg igen, gissa om mitt hjärta smälte...vilka sötnosar.

Ina och Tim har även fått lite kvällsaktivering med ett aktiveringsspel "Dog Brick" vilket dom tyckte var kul, Tim blir lite för ivrig och nästan frustrerad så honom får man bryta lite (lugna) med jämna mellanrum. Ina tog det lite lugnare och var lite fundersam eftersom det är nytt för henne, hon lyckades iallafall få tag i alla godsaker som gömde sig bakom "luckorna".

Tim har fått tag i en godisbit i "dog bricken"


Ina klurar på hur hon ska få fram godisen som hon känner lukten av...


Hmmm...undra vart jag ska få plats i sängen...

Kommentarer
Postat av: Pia

Meeen hur fina är dom då...Åh så mysigt att ligga i sängen och få en kisse mellan tassarna mmmm

2008-11-20 @ 22:24:51
Postat av: Kasper

Vilken härlig dag - och så roligt att du har Ina att busa med. Tycker också att du är min perfekta maxiatyr - PRECIS likadant beter vi oss när vi ser en lerpöl! Trevlig du ser ut! Likadan päls har vi tydligen också - all smuts liksom bara ramlar av! :-)

2008-11-20 @ 22:42:22
URL: http://www.belof.se
Postat av: frippe

Hej haloj!

Vilken myskille det blev i lerinpackning.

Vad har hänt med Tim efter som du måste stretcha honom och han får ta det lungnare än Ina?

Och när fick du hem Ina och vad har hon varit utsatt för?

Han påminde om en liten Sigge där i leran!

Ni såg ut att ha en underbar dag där hemma.

Kramizz på er!!!

2008-11-21 @ 04:56:26
Postat av: Sigge

Vilken underbar spagrop du hittade!!!!!

Jag löär få problem att hitta såna framöver.

Onödiga isen invanderar ju allt vatten.

Men ok jag kan ju rulla mej i snön!

Ser ut som om du och Ina har jätteskoj tillsammans,

2008-11-21 @ 08:59:43
URL: http://svamphunden.blogagratis.se
Postat av: Åsa

Härliga bilder som vanligt och vad roligt att Tim kan leka "ordentligt" igen. Kul att både hundar och katter har funnit sig tillrätta. De är så fina tillsammans Tim och Ina!

2008-11-21 @ 11:20:27
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: malte o snok

sötproppar! vilken härlig lerig bäck du hitta i bästa siggestil! Godisträd minsann hos er oxå, nu får matte ta o plantera ett sånt här med!

snoseligos o håll en jakttumme för oss, hörs på tisd! pussar på alla öronen

2008-11-21 @ 11:40:53
Postat av: frippe

Förlåt att jag är så nyfiken. Men det tillhör väll mänskligheten eller? Ja, jag förstod och det var inte rörigt. Vad bra att hon kom till dig då!

Kramizz på er och trevlig helg!

2008-11-21 @ 12:32:23
Postat av: Elisabeth

Hej vännen.

Hundarna verkar trivas ihop, skönt. Kom och hälsa på oss på Mässan, vi sitter i rasmontern lör mellan 09.00-12.00 och söndag från kl 09.00 hur länge vi sitter beror vilken tid vi skall upp i ringen.

Kommer även på lördagen att gå med i raståget kl 12.00, både Thira och Dee-Dee kommer att vara med.

Nosspussar till dom fyrbenta och kramar till dom tvåbenta.

Elisabeth med flock



2008-11-21 @ 13:43:43
URL: http://www.whitethira.se
Postat av: lotta

förstår att han vart glad o få lerinpackning...kanske matte inte vart lika gla ;)

härlig prommis :) de e SÅ vackra

2008-11-21 @ 16:47:47
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0