Gårdagens tur till Överum mm

Igår for jag, Tim, husse samt min pappa och Zingo till sjön i överrum där vi varit en gång innan. När vi kom dit blev det lite fika och så innan jag tog med mig Tim ut i skogen för att kolla efter svamp medan de andra stannade vid sjön för att prova fiskelyckan. Tim fick strosa lös i skogen och han skötte sig jättefint och lugnt trots att han vid ett par tillfällen hörde de andra. Efter ca någon timme gick jag tillbaka med Tim så att han skulle få vila och lämnade honom vid husse innan jag tog ett varv till i skogen. Jag hittade några få kantareller, ca 5 liter taggsvamp och ca 10 liter trattisar så det var kul. Framförallt eftersom jag ofta missar en hel del svamp för att jag inte ser dem.

Fisk på gång, en fin regnbåge blev det


Matte jag ska bara dricka lite...


Jag lovar matte...jag trilla i...mmm plask, plask...


Hallå kommer du någon gång matte?


lyckad skogstur för att vara mig :)


När vi kom hem fick hundarna varsit märgben att smaska på medan husse lagade en delikat måltid av regnbågen till oss och jag började ta hand om en del av svampen.

När jag vaknade i morse var jag rätt seg, var väl inte helt bra att gå i skogen igår efter att ha haft feber men ack så mysigt. Var iväg för att "hjälpa till/gå med"  på en freestylekurs som startade idag, jättekul att få veta lite mer om freestyle och se glada hundar och förare. Fick så klart massa inspiration om trix och sådant som jag kanske skulle försöka lära Tim, det verkar ju så himla kul. Jag blir ofta smittad/inspirerad av denna hundinstruktör, hennes energi och påhittighet/glädje som hon har på sina kurser så det var riktigt kul att få möjlighet att vara med och kika.

Nu blir det en lugn kväll framför soffan tror jag, känner mig rätt trött i kroppen.

Kommentarer
Postat av: Cavvetjejerna

Det var väl skönt med ett eget litet dopp! Matte är så avundsjuk på den fina svampkorgen.

Matte har inte blivit av med sin värk. Hon var på sjukhuset i går och fick reda på att det troligtvis rör sig om en ovanlig nervsjukdom. Inte roligt alls.

2008-10-05 @ 21:45:26
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Kasper med matte

Smart Timsingen, att trilla i så där! Man får inte va´ dum!

Undrar om jag kan få chansen att trilla i i morgon? Idag har det bara ruskat här, ingen vill gå ut! Inte jag heller. Och DÅ är det verkligen ruskväder.

2008-10-05 @ 23:55:24
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: lotta

vilken härlig fisketur..men det såg bra KALLT ut i vattnet. Modigt!!

Hoppas att du fick en skön kväll och mår bättre ikväll!

2008-10-06 @ 07:51:52
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoken

skönt att du mår lite bättre men feber e ju inte o leka med man blir så matt så matt...

va duktig tim är som går lugnt, han verkar ha vant sig vid lite lugnare tempo liksom.

å va massa härlig svamp! man kanske ska börja kika efter den där taggsvampen...

ha en skön måndag!

pussar från två ivriga glada taxpojkar

2008-10-06 @ 08:51:15
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Så mysigt ni hade det, och ALLA svampar sen!! BLir allt lite avis;)

Kul med Feestyle kursen, ska nog åka och titta på er ngn dag ( vilka dagar är det? )

Synes i morgon...om jag inte lyckas trilla igen och vricka andra foten lagom tills min högra börjar bli bättre;)

Kramis

2008-10-06 @ 12:30:04
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Tanten

Härlig svampkorg du fick i hop! Du får vila ut i dag så att förkylningen "tar om" igen, jag har ju haft min i tre omgångar nu.

Stackars Tim som "ramlade" i sjön!

2008-10-06 @ 13:11:54
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: molle

jag har bytt blogg adress...

http://bobmarleys.wordpress.com/

2008-10-06 @ 20:36:49
URL: http://bobmarleys.wordpress.com/
Postat av: Kasper med matte

Hihihi - jag gjorde det, trillade i! Måste ju göra du, min fina maxiatyr! :-)

2008-10-06 @ 22:49:09
URL: http://www.belof.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0