Tim verkar piggelin igen :)

Idag har jag och Tim haft en lugn dag eftersom han verkade lite seg igår och blev bra trött efter simningen. Tim verkar iallafall helt bra idag, rör sig fint och har varit pigg och alert under dagen så det var nog bara en tillfällig svacka får vi hoppas. Tim fick följa med mig på kvällen när jag skulle hjälpa till på en valkpkurs och ligga i bilen då jag inte ville lämna honom helt ensam en längre stund då han varit lite lös i magen (svalde nog för mycket klorvatten igår). Tim ville gärna hälsa på valpisarna då jag rastade honom efteråt. Han blir lite ivrig samtidigt som han gärna vill ha koll på omgivningen om jag inte ligger steget före hela tiden men han är skapligt kontaktsökande trots allt tycker jag med tanke på att han fortfarande är lite understimulerad av att ta det lugnare.

Eftersom jag försöker ta tillvara på alla småsaker i vardagen just nu för att aktivera Tim så har han fått börja bära in tidning/post från brevlådan. Ibland går det jättebra men Tim tycker nog att det är lite för kul att busa med posten hittils, men lite aktivering och tankeverksamhet blir det ju ändå för honom.

Bära bära...


Ja matte jag håller i tidningen....


Upp för trappen...


Kommer du då?




Varsågod matte!

Kommentarer
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Vilken duktig Timsevimse.

voff o pussar

2008-10-09 @ 01:06:13
URL: http://lagottoflickorna
Postat av: lotta

Men GUUD så söt och duktig!

Kvarterets stolthet. Vad stolt han ser ut när han gör sådan nytta

Är det ok om jag länkar till Er.??

2008-10-09 @ 06:49:05
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoken

timsingen va du e duktig!! om trycksvärtan smakar äckligt får ni byta tidning till Bamse eller nåt...!

2008-10-09 @ 09:50:38
Postat av: Cavvetjejernas matte

Vilken duktig hjälpreda matte har som kan bära tidningen. Du ser riktigt stolt ut Timsen!

2008-10-09 @ 10:30:24
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Tanten

Gosevovven vad du är duktig! Här anser hundarna att tidningar är till för att rivas i så små bitar som möjligt ;)

2008-10-09 @ 11:59:31
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Kasper

Aha - bära in post. Kanske jag också... nä, vi har nog för långt till brevlådorna uppe vid vägbommen säger matte...

Men du är ju jätteduktig! Och så fina bilder din matte tar av dig! Tjusig är du!!!

2008-10-09 @ 18:48:30
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Sigge

Duktig du är!

Här kommer ju posten genom dörren så jag har inte en chans att göra som du.

Träna en massa nu så kan du också skaffa dej en dunk att busa med sen

2008-10-09 @ 19:45:33
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Det kan man väl kalla en riktig bud bärare.

Världens snyggaste oxå :)

2008-10-09 @ 23:09:59
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Nu är det "bara" att lära honom öppna brevlådan själv oxå;) så slipper du gå ut!

Kramis

2008-10-10 @ 15:55:52
Postat av: molle

bra jobbat,, jag brukar oxå bära bilnycklarna det är jätte kul tycker jag,,, för då vet jag att jag får följa i bilen..

2008-10-11 @ 09:38:00
URL: http://bobmarleys.wordpress.com/
Postat av: malte o snoken

vi når inte ens upp till brevlådan....vi fick följa med till den idag o hämta tidningen men vi bara titta på tidningen o på matte...va? ska vi ha den i munnen....nähe du...då får ni allt smörja in den med leverpastej först!

2008-10-11 @ 10:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0