Buskillar!

På eftermiddagen tog vi bilen ut till en skog där jag aldrig varit förut för att jag skulle kika efter lite svamp. Vi tog med både Tim och Zingo och turades om att ha den ena hunden lös och den andra kopplad, ett tag fick dom gå lösa samtidigt och det gick bra fast man fick hålla koll så dom inte började busa. Mot slutet fick Tim gå kopplad eftersom han inte får springa och busa en massa. Stretchade Tim innan vi åkte hem och han kändes mjuk och fin men var lite otålig under tiden. Jag hittade iallafall lite blek taggsvamp och några vanliga kantareller, tyvärr inte så mycket men alltid något. Får väl tacka Sigges matte för att jag börjat plocka blek taggsvamp, mums :)

Efter vår tur i skogen  hoppades jag på en lugn kväll men hundarna piggnade snabbt till och var fulla i bus. Dom försökte dra igång varandra att leka här hemma med en "gosedjurspipis" som dom fick häromdagen av pappa så jag fick påminna dom om att man inte busar en massa inomhus. NU väntar sängen, ska kika lite nogrannare hos er andra imorgon när jag är piggare. Zzzzzzz....nattinatt.

Buskillar!


Va? Nä men vi leker inte....vi bara ligger här...


Kolla vad fin den är matte!

Kommentarer
Postat av: Tanten

Härligt att du hittar lite svamp. Jag har knappt hittat något här i år. Hoppas att trattisarna sätter fart nu när vi haft någon frost natt. Krama om de två godingarna från mig. De är så vackra!!

2008-09-28 @ 09:14:57
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: malte o snoken

å va söta ni är tillsammans! gullgossarna!!

2008-09-28 @ 10:45:56
Postat av: Lisa, Beya & Troja

Tack för lyckönskningarna! Visst är det himla roligt med liten valp, men hjälp vad jobb! Den delen hade jag glömt bort ler

Men det är värt allt slit.

Ni ser ut att ha himla mycket roligt ihop du och Tim. Kul att se någon som är så engagerad i sin hund!

Kramar L,B&T

2008-09-28 @ 12:18:17
URL: http://vitherdehund.org
Postat av: Cavvetjejernas matte

Vad fina ni är! Och lika!

Kan inte skillnad på er.

2008-09-28 @ 22:25:54
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0