Fiskeexpedition till Överum

Idag klev vi upp tidigt för att husse och en bekant skulle fiska. Jag och Tim hakade på och det blev en heldag ute i det fina vädret. Tim fick strosa lös en del då det fiskades från brygga och vi var dom enda där så Tim höll sig skapligt lugn. Tim passade på att plaska lite i vattnet men jag lät honom hållas så länge han inte började simma eller busa en massa. Jag tog med mig Tim på en kortare promenad i skogen och hittade en del kantareller och trattisar men efter en stund blev Tim för yster då han ville rusa runt och och bort till husse så jag fick gå tillbaka med honom så han fick ligga bunden hos dem istället för att han inte skulle ta ut sig och förvärra sin rehabilitering. Tim var iallafall duktig överlag och han blev rejält trött i huvudet av att vara med en hel dag och träna mycket passivitet på nytt ställe. När husse fått sin kvot med fisk, 3 st regnbågar och jag fått ihop nästan 4 liter trattisar och 2 liter kantareller (jag som nästan aldrig hittar svamp var jätteglad förstårs) så tyckte vi det räckte. Vi avslutade med korvgrillning och Tim låg mest och sov då, skönt att se honom trött för en gångs skull.

Tim ligger och spanar från bryggan


Vadå inte simma?...jag bara står här ju.....


Tim ute på en av de andra bryggorna


Tim bland de första trattisarna som hittades


Vad är det där? Tim inspekterar fisken husses kompis fick...


Tim verkar inte riktigt lika imponerad som husse av fångsten


Eftermiddagsgrillning


Kommentarer
Postat av: Cavvetjejernas matte

Härlig dag ni haft!

Och bilderna... ja, dom är fina som alltid.

2008-09-14 @ 23:24:25
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Tanten

Så myckeet bättre kan väl knappast en vilodag bli ens för en hund ;) Härliga bilder!!

2008-09-14 @ 23:39:51
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Kasper med matte

Vilken härlig dag - och Timsen, du fick ju alla fall STÅ där i vattnet... Och plaska lite grann i alla fall.

Hoppas, hoppas, hoppas att du snart ska få röra dig mer! Men du får i alla fall vara med, och slipper ligga ensam hemma. Jag fick gå in idag, för matte såg en orm. En huggorm, som hon inte ville att jag skulle hälsa på.

2008-09-15 @ 00:11:29
URL: http://www.belof.se/
Postat av: malte o snoken

vilken härlig plats! vilken härlig dag! vi är lite avis på svamp o fisk...o på timsepussar!!

2008-09-15 @ 13:01:17
Postat av: molle

men vilken toppen dag..fiska det är grejor det.. du skulle ha sprungit i vattnet så fisken hoppat upp på bryggan till husse som då bara hade kunnat håva in firren ,,ja typ så

2008-09-15 @ 19:57:35
URL: http://bobmarley.bloggagratis.se
Postat av: camilla

En sån underbart härlig dag ni haft!!!

Fint att du bara stog till dig lite i vattnet Timse ;O)

2008-09-15 @ 21:13:53
URL: http://www.bentleypojken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0