Otäckt! Idag blev jag och hundarna hotade :(

Idag var jag med om en otäck händelse här hemma på förmiddagen. Jag var ute med hundarna som gick snällt i koppel när vi såg en äldre man med hund en bit bort på gånggatan, jag går då ut på gräsmattan brevid och sätter hundarna ner brevid mig och tänkte låta honom passera i lugn och ro. Hundarna sitter snällt/tyst och väntar medan mannen kortar in sin hund som nu morrar och fortsätter stirra på mig med läskig blick, sen säger mannen följande till mig " jag har vapen på mig, om ni tar ett steg frammåt skjuter jag, jag har rätt att självförsvara mig och skjuter". Mannen står still och upprepar flera gånger att han har vapen som han kommer använda om vi rör oss imot honom samtidigt som han viftar med handen mot kroppen. Jag blir rejält rädd men lyckas så lugnt jag kan få ur mig att jag lovar att  stå still tills han passerat. Tim och Zingo sitter snällt kvar vid min sida trots att jag vid det här laget mer eller mindre mordhåller dom i halsbanden i ren panik opch tillslut går mannan iväg bortåt. Jag skyndar mig år ett annat håll och när jag tagit mig bort till en gräsmatta en bit bort sätter jag mig och ringer Polisen för en anmälan så att de vet om vad som hänt ifall mannen ger sig på fler människor. Hundarna sköter sig som små änglar när jag går hem med dem men Tim känner av min stress och blir dålig i magen, stackaren. Ja usch, det finns verkligen människor till allt, hoppas jag slipper se honom något mer.

Eftermiddagen har iallafall varit lugn, pappa var här och hämtade hem Zingo eftersom hans rygg börjar bli bättre så nu är det bara Tim här hemma igen. Jag tvingade husse och gå ut med Tim förut, behövde lugna ner mig lite till efter dagens händelse.

Kommentarer
Postat av: camilla

Men fy vilken läskig gubbe!!!!

Förstår att du blev skärrad. Bra gjort att du ringde till polisen och rapporterade.



Kram på dig och vovvarna!!

2008-09-29 @ 22:06:22
URL: http://www.bentleypojken.se
Postat av: Anonym

Var med på gissa bilden vetja! http://emmiealina.blogg.se

2008-09-29 @ 22:09:15
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Men fyyyy!!! Jag hade blivit livrädd och mina hundar hade ju inte skött sig sådär bra! Gud jag ryser bara jag tänker på det! Vad sa Polisen???

Usch jag lovar jag fick nu ont i magen....

Kram på dig vännen!!!

Ge pussar till Tim och Zingo som skötte sig så bra!

Postat av: Berit Elisabet med Kasper

Va´ otäckt! Förmodligen en sjuk människa! Tror du han var rädd att Tim och Zingo skulle angripa honom?

Hur som helst jätteläskigt! Även om han förmodligen trots allt inget vapen hade!

2008-09-30 @ 00:24:20
URL: http://www.belof.se
Postat av: lotta

Men ucsh..så otäckt. bra att du kunde ta det så lugnt.så att han ej hetsade upp sig ännu mer!

Verkligen läskigt.

2008-09-30 @ 07:35:44
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: malte o snok me matte

å fy vilken hemsk upplevelse! han kan ju inte varit riktigt klok! vilka knäppskallar det finns som skrämmer livet ur mina söta rara bloggvänner!! Skickar kram o gos o en önskan att ni slipper se honom fler gånger!!

2008-09-30 @ 09:03:55
Postat av: Sara och Frans

Näe fyyyy! Gud jag hade börjat störtgråta på plats... Vad sa polisen? Skulle de göra nått? Det är väl inte så bra att låta en man med eventuellt vapen gå omkring och hota folk... =( Usch... vågar du gå ut nu? Du är kanske modigare än mig... Jag hade vägrat...

2008-09-30 @ 09:59:31
URL: http://uglybird.blogg.se/
Postat av: molle

men vad sjutton var det för galning!!

hört nått sen eller,, om han är inlåst menar jag..troligtvis ett psykfall...

2008-09-30 @ 13:24:38
URL: http://bobmarley.bloggagratis.se
Postat av: Tanten

Oj, vad obehagligt! Tur att du var kall nog att svara honom och bra att du ringde polisen!

Kramis

2008-09-30 @ 16:53:19
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: kicki fohlin-svensson

Dumma dumma stolle som hotade dig..men det är nog bäst att försöka vara passiv om man träffar på en sån där knäppgök tror jag. usch, mycket läskigt jag är glad över att inget hände och du gjorde rätt i att kontakta polisen.

Kram Kicki

2008-09-30 @ 22:17:41
URL: http://kickifohlin.blogg.se/
Postat av: Cavvetjejernas matte

Fy vad otäckt! Jag hade nog kissat på mig och börjat skaka tänder. Bra att du ändå kunde ta dig samman och lugnt säga att du skulle stå stilla. Måste väl varit en missbrukare som var påtänd. Hoppas polisen fick ett snack med honom.

Kramar

2008-10-02 @ 20:40:08
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0