Promenix i vårvädret

Dagen började med en morgonpromenad bort till tomma kohagen här hemma med båda hundarna, jag lät Tim gå lös en hel del då han var så lugn och fin. Han känns allt mjukare i musklerna nu och jag får allt oftare påminna honom om att ta det lugnt men han är riktigt duktig. Han skvallrade på en hare idag, kom glatt springande till mig och ställde sig när han såg haren skutta iväg....då blir man glad :) Imorgon har vi ett simpass inbokat med Tim så då blir det nog lite spännande....misstänker att han kommer vara ganska vild i bassängen nu när han tagit det så lugnt.

Morgonpromenad...gäller att nosa av omgivningen....


Tim gick lugnt och strosade och hade det gott medan Ina fick vara kopplad


Tim passade på att doppa tassarna, mer fick han inte för mig eftersom han inte får bli kall om baken/ryggen


Tim myser i vårsolen


På eftermiddagen tog jag med mig Ina för en promenad ihop med Sara och Ikaros, dom var riktigt duktiga båda hundarna och det var så tyst, lugnt och skönt i skogen. Visserligen vill Ina gärna fram och nosa på Ikaros och skäller då gärna till men för det mesta brydde dom sig inte om varandra så det känns kanonbra. Känns verkligen som det hänt något i min och Inas relation nu för hon är mycket mer lyhörd och har större vilja att vara hos mig och ser mig mer som en resurs och inte bara en "jobbig tjatmoster som sätter gränser". Hoppas att det håller i sig, jag vill ju ha en hund som vill sammarbeta med mig och inte bara gör det för att den "måste".

Fina Ikaros spanar på matte en bit bort


Ina spanar på Sara och Ikaros


Jag och Ina i riktigt promenadstass med midjebälte och allt (skönt att ha händerna fria ibland)


Dock trodde jag att jag skulle få hjärtstillestånd idag för Ina hoppade upp på en giganstisk sten men sen när hon skulle ner så tog hon inte samma väg ner som hon tog upp utan hoppade rakt ut i luften så jag trodde hon skulle bryta benen av sig....tack och lov gick allt bra men jag blev rejält uppskakad först..hua.... Ina däremot var helt oberörd av händelsen...tokhund!

Ina på gigantstenen innan hennes flygförsök....


totalt orädd är hon...upp på stock och sten....


Ina passade på att busa med en pinne medan jag hämtade mig efter hennes jätteskutt....


På hemvägen efter att jag och Sara skiljts åt passade jag på att låta Ina springa av sig lite, då var hon såklart tvungen att smita ner och plaska lite i vattnet borta vid fårhagen


Härliga vår...hittade tussilago i en slänt....


Full i bus!!!!


Jisses vad det har varit härligt idag och igår med sol, värme och härligt vårväder. Visserligen saknar jag långpromenaderna med Tim men det är som det är just nu, vi har iallafall suttit på balkongen och njutit. Tim tycker det är så mysigt att ligga där ute och spana mellan plankorna ut på omgivningen eller bara ligga och mysa på en filt.

Kommentarer
Postat av: vildaopebbels

Vackra bilder! Jag har inte sett några Tussilago ännu men jag spanar och spanar :)

Härligt att Tim mår lite bättre, lycka till på simningen imorgon.



2009-04-03 @ 22:47:23
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Tessan

Hej hopp!

Har missat några dagar här så jag läste igen lite...Så himla härliga bilder! Så kul att Ina och du börjar klaffa så bra ihop. Jag skulle behöva lära mig hur man tränar in detta med "skvallra" Primo springer ju fram till bilarna när vi tex är och ska spåra eller annat i skogen...Han liksom bara VET att det är ngn kul människa med godis till honom....Men jag tycker INTE det är lika kul utan får hjärtstillestånd varje gång!



Super kram från oss!

2009-04-03 @ 23:09:02
URL: http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se
Postat av: Marianne

Härliga bilder du har tagit.

Skönt att Tim verkar mjukare i lederna igen. Jag håller tummarna för att Tim ska bli bättre.

Kram

Ps. jag önskar er en varm och soligt helg. ds

2009-04-04 @ 00:26:39
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Torsten

Ååå, vad matte är avundsjuk på alla härliga vårdagar ni har....Här har vi bara snö än, duger fint till mej! Fina bilder som vanligt! Kul att det funkar så bra med Ina nu och att Tim har blivit bättre...!

Ha nu en riktigt bra och skön helg, Anna, TIm o Ina!

2009-04-04 @ 07:39:48
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Carolina & Latte

Det var många härliga bilder det, som vanligt:-) Tack, tack, tack... Så roligt att läsa er blogg! Älskar era bilder!



Ha en underbar lördag!



Kraaaaaaaaaaaaaaam,



//C&L:-)

2009-04-04 @ 11:01:07
URL: http://www.latte.bloggagratis.se
Postat av: linnea

solen är bäst! allt blir så mkt lättare. ska vi försöka få in en promenad i veckan? kram

2009-04-04 @ 13:02:42
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Frippe & Cash

Vilka underbara bilder i vårsolen.

Jag hade skit kul, ska uppdatera senare, är på jobbet nu.

Kramen på er...

2009-04-04 @ 13:05:49
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Jag tycker vi ska vara stolta över våra små liv med tanke på hur duktiga dom var igår.



Kram

2009-04-04 @ 13:27:51
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: molle

men vad härligt det ser ut...

min matte är iallafall jätte arg idag

2009-04-04 @ 17:16:53
URL: http://www.pillans.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Stackars Tim som fått ont i sina leder igen! Hoppas simningen kommer att stärka honom. Kul att du fått så bra kontakt med Ina. Tyder väl på att du är en bra ledare. Grattis! Inte alltid så lätt med två hundar i sin ägo. Särskilt svårt blir det ju när man som du tar över en vuxen hund.

Härliga bilder!

Kram

2009-04-04 @ 20:35:59
URL: http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0