Samträning med båda bustrollen

Idag tog jag med mig båda vovvarna bort till valla för lite träning med Sara och Linnea. Det blev en hel del passivitetsträning då jag lät båda sitta uppbundna medan jag pratade lite med de andra, sen fick dom även turas om att sitta bundna medan jag tränade med dom en i taget. Tim fick mest göra nåt ställande, några steg fritt följ utan en massa vändningar/halter och mest träna på att vara lös utan att bry sig om de andra. Han var rätt nöjd bara av att få vara med även om han pep lite när han satt uppbunden men han gav sig efter ett tag och vilade istället. För Inas del blev det lite träning på läggande och nån inkallning och att gå med kontakt. Jag vet att hennes position när vi går är helt fel för att vara ett ok fotgående men jag har inte lagt något kommando på det utan fokus är enbart hennes attityd och inställning. Just det att hon ska kunna klara av att gå och ha fokus och kontakt med mig  eftersom det är först nu som hon och jag  börja kunna jobba lite mer ihop utan att hon blir totalt låst av omgivningen, själva ingångarna och korrekta fotpositionen tränar vi sen separat.

Här väntar vi på de andra då vi var lite tidiga idag...Tim envisades med att ligga på bordet och spana och Ina skulle ju inte vara sämre hon så hon klättrade upp och satte sig bredvid och vaktade min ryggsäck...


Sara med vovvar tränar passivitet, ovanför sitter mina bustroll och tycker matte är taskig som låter dom sitta bundna...


Jäkla matte som band fast mig i trädet.... Tim gav dock upp sitt ylande efter ett tag och la sig och vilade istället....


Sara tog några bilder när jag tränade, Tim var så glad att få göra något så han var lite smått taggad...


Här syns det hur tanig han blivit i kroppen min lilla Timsetuss :(


Ina fick gå i långlina när vi tränade och bitvis var hon riktigt kontaktsökande


Jag kollar ju på dig matte...ge mig godis NU!!!!



Imorgon har vi en simtid på eftermiddagen med Tim igen, ska försöka komma ihåg att väga honom igen då...känns bra att försöka hålla lite extra koll på hans vikt nu så vi ser att det fortsätter åt rätt håll.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken söt bild när Tim är på bordet och Ina på bänken :) Dom är för söta dina hundar.



Ozzy lyckades förstöra min hand idag när han skulle hoppa på Zumi. Kan knappt använda handen så vi får se hur det går för mig de närmsta dagarna. Jag ser iallafall fram emot våra planer så jag hoppas på fint väder snart.



Kram

2009-04-08 @ 21:49:39
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Torsten

Sötvovvar!!!

Sov gott!

2009-04-08 @ 22:08:12
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: linnea

haha klart, jag har ju inget bättre för mig.

jag har alltid med er ju ;) vi kan ju höras lite närmre om när det passar!

kram

2009-04-08 @ 22:11:30
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

UNDERBART kort på Tim(?) när han ligger vid trädet ..sååå fiint! alla de andra bilderna e ju också super..hoppas det går bra på badet imorgon...och att han gått upp ytterligare:)

2009-04-08 @ 22:46:15
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Skön dag - och ni är så fina, både Tim och Ina! Håller tår för i morgon, både att simningen blir jättekul för dig och att vågen visar lite uppgång!

Nosisar och svansvift från mej!

2009-04-08 @ 23:22:19
URL: http://www.belof.se
Postat av: Gunbritt m flock

Simma lugnt :) i morgon Timse!!!

Hoppas vikten är på väg upp!!!

Ni är såååååå söta du och Ina (matte med:))

GLAD PÅSK!!!!

FRÅN OSS ALLA.

Gunbritt Benny Dahro och Giah.

2009-04-09 @ 00:05:51
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Frippe & Cash

Tjingeling!

Ja, hon säger att det var så roligt på båten.

Ja, passivitets träning skulle matte tränat med mig och den lilla tror jag, han ligger på i 120 helatiden. Då kan ju jag visa hur man ska göra för passivitet det kan ju jag.Hihihii

Lycka till i dag med simmandet och hoppas att vågen ökar.

Kramen på er...

2009-04-09 @ 05:11:38
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Stella m matte

Fina bilder, Stella hoppar också upp på bord och bänkar, gillar nog att ha koll!



Ha en Glad Påsk!

2009-04-09 @ 07:57:49
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: VildaoPebbels

Härligt kort på Tim när han ligger ner! Jag har precis börjat fotgåendet med Pebbels, men vi har bara kommit tre meter :D

Hon får för bråttom så vi skyndar långsamt.





2009-04-09 @ 09:27:00
URL: http://hundtraningen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0