Simmat med Tim

Idag fick Tim simma i norsholm igen, gissa om det var en kille som blev lycklig när han förstod vad som väntade...simma är KUL! Tim var lite ivrig och plaskig först men skötte sig fint tycker jag med tanke på att det var länge sedan han simmade sist. Han fick simma 3+3+4 minuter ungefär och han simmade i bra tempo och jobbade fint med bakdelen i vattnet. Han hämtade sig riktigt fort imellan simpassen och var piggare än vad jag trodde han skulle vara efteråt. Han kändes mjuk och fin vid stretchingen efteråt så det känns riktigt bra. Det bästa av allt var att vi vägde honom och han har redan gått upp ca1 kg i vikt sen vi var hos veterinären, känns bra att kunna väga honom på samma våg för att få en förhoppningsvis rättvis och jämn vägning. Skönt att få en bekräftelse på att han inte tappat nåt mer i hull och muskler utan att det så smått verkar gå åt rätt håll nu.

Så här har vi det under ett simpass:

Tim något taggad inför att få bada....


Men matte skynda dig och fixa med flytvästen då...


Jippie...här ska badas!


Simma med munnen full av vatten....


Vilopaus...gäller att hålla i Tim, han uppskatttar inte riktigt att pausa när det är så roligt....


Mmmmm mysigt och simma.....


Skaka!!!!


Hur ledsen kan man se ut? Tim gillar inte att duscha efteråt...


Det här är pest....dumma matte!


Jaha nu ska matte dra i mina ben igen, frambenen....

och bakbenen....envisa tant.....suck...

Kommentarer
Postat av: Kasper

Åh, va mysigt det ser ut, att simma alltså! Va bra, att det går åt rätt håll, och att det GÅR att sträcka på dina ben så där! Här stretchar jag själv, dvs när matte ska kamma och borsta mig och jag får för mig att försöka smita men hon håller fast mig i ett ben... Lite regelvidrigt kanske, men det funkar! Jag stretchar som bara den!!! :-)

2009-04-04 @ 22:42:24
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Gunbritt m flock

Va härligt att Tim känns bättre och att vikten ökar :)

Han ser så glad ut i vattnet och verkligen olycklig i duschen :)

Härliga bilder som vanligt både på Tim och på Ina under promenaden...

Visst blir man lite rädd när dom hoppar så där...Tur det gick bra

Kramar Gunbritt

2009-04-05 @ 01:40:16
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

ser ¨å härligt och skönt ut detdär...ja inte duschen då;)vad bra att han lagt på sig lite....hihi, skrattar år stretching bildtexten<.d

2009-04-05 @ 09:48:09
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Vad skönt att det gick bra att simma och att han redan har en ordentlig vikt uppgång.



Kram!

2009-04-05 @ 13:24:21
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Frippe & Cash

Vad det ser härligt ut när ni har hundar som gillar att bada, jag hoppas attr mitt lilla monster kommer att gilla det Frippe gillar det inte. Ja bara jag badar så går det väll bra men det är ingen favorit grej.

Har ni lika underbart väder som vi, barnen är ute på gatan och åker inlines och så spelas det fotbol och land-hocky, överallt på gatan.

Kram på er...

2009-04-05 @ 18:06:48
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Sigge Svamphund

Stackars dej Tim som måste torteras efter att ha simmat!

Finns väl ingen anledning!

Bara isen försvinner så ska jag simma massor åt dej i alla mina sjöar!

2009-04-05 @ 19:16:22
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0