Tillbaka till vardagens gång igen...

Nu har Anna åkt härifrån, vi sa hejdå i morse för vi skulle iväg och simma Tim och när jag kom hem så hade hon hunnit åka. Har varit riktigt kul att ha henne här, blir ju inte att man ses så ofta nu när man bor på olika ställen.

Vi var som sagt och simmade med Tim idag och det var den sista tid vi hade inbokad. Han fick simma 4½+5+5½ och jag tycker han jobbade på bra som vanligt och kändes mjuk. Jag var själv inne i simmet med Tim idag då husse tog en promenad med Ina under tiden men det fungerade bra nu när Tim är så van vid simmet. Passade på att väga Tim och vågen visade 39,4 så han fortsätter så smått uppåt i vikt :)

Taggad Tim vill hoppa i polen...


Simma, simma allt vad det går!


Kändes bra att få simma Tim just idag eftersom han nog går och spänner sig lite nu när Ina löper även om han håller sig i skinnet och äter som han ska. Dock märks det att Tim börjar bli lite mer intresserad så är jag ensam hemma och upptagen med något blir det ett kompostgaller mellan hundarna så jag har koll på att dom inte hittar på några dumheter, dom är ju ändå ögontjänare våra djur. Oftast är dom dock båda i samma rum som mig och sköter sig snällt och ligger på varsit håll och vilar, skönt! Det märks att Tim tagit detta löpet ännu bättre än första gången Ina löpte när hon kommit till oss. Då försökte han ju ändå med en del uppvaktning ganska så direkt hon gick in i löp så jag fick säga till honom på skarpen ett par gånger så han fattade att det var förbjuden mark men den här gången har han som mest vädrat lite efter henne och då är ändå Ina värre mot Tim denna gången då hon gärna skulle låta honom lukta bästa han ville om jag tillät det. Tur för mig att Tim är en riktig mattegris som oftast frågar mig om lov innan han gör saker, blir så mycket lättare att hantera då.

Annars har det inte hänt så mycket idag, gick en skogrunda med Tim så han fick gå lös och mysa utan en massa krav nu på eftermiddagen. Vi mötte sammanlagt fyra hundar och ett ryttarsällskap när Tim var lös men han höll sig snällt hos mig, kopplade dock upp straxt innan vi skulle passera varje gång för säkerhetsskull. Tror Tim tyckte det var skönt att bara få vara lite eftersom det ändå säker tär lite på honom att bo med en löptik. För Inas del har det blivit kopplepromenader varav en rejälare. Hon orkar inte så mycket nu när hon löper och går mest i sin egen lilla värd så för hennes del har jag fått sänka kraven och mest bara vara ute och knalla runt lite då hon har bomullsludd i öronen och mest går med nosen i backen och smått drömmande blick.

Suck det är jobbigt att löpa...


Ina orkade med en stunds bentuggande iallafall...


Suck...min tik luktar gott och allt jag får göra är att ligga här och ha det tråkigt...


Nä, nu väntar sängen...gick upp tidigt för att åka och simma Tim i morse och nu klipper det i ögonen, får kika in till er andra imorgon.... Zzzzz....

Kommentarer
Postat av: lotta med Juni o Cola

hihi syns riktigt hur jädra jobbigt det är att löpa;)Skönt för Tim att få simma av sig lite frustration;)

2009-04-23 @ 10:07:23
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoki

å va ni e goa! man vill bara pussa på er!

tror det var en liten isbjörn i poolen när öronen åkte åt sidorna sådär! söt söt!

å va jobbigt med löp!! nästa helg blir här kompostgrindarnas stora helg för då kommer kusin teddy o en kompis till ted, Azlan, å ingen tycker om ingen så det blir mkt grindar som sagt...

slafspussar

2009-04-23 @ 11:45:47
Postat av: vildaopebbels

Kul att det går så bra med simningen. Tar man ut simträningen när det blir varmare eller är det bara inomhus som gäller?

2009-04-23 @ 12:08:16
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Kasper

Simma simma simma - ser skönt ut! Verkar lite spännande det där, att man kan simma inomhus. Tycker att matte borde göra om sitt kontor till en liten sjö - datorn kunde hon ju ha på en brygga där...

Jobbigt det där med löp, ser det ut som. Både för dej Timsen, och för Ina...

Nä, nu ska jag ut i skogen!!! Där tänker JAG löpa av bara den!!!

2009-04-23 @ 13:20:28
URL: http://www.belof.se
Postat av: Anna H

Har varit mysigt att hälsa på dig och hundarna :) Och skönt att ni fick bra väder där i Lkpg igen! Kram kram

2009-04-23 @ 19:03:07
Postat av: Sigge Svamphund

Bara ett hastigt avtryck från mej och matte.





Förvirrat värre här för människovalpen är på gång på allvar nu



Bara väntar på besked om jag och matte ska åka in till Eskilstuna inatt eller om blivande mormor stannar.



2009-04-23 @ 19:28:01
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Myspysigt värre! Skönt att Timse vimse börjar gå uppåt i vikt igen...ja hmmm tänk att man kan tycka det för en gångs skull, här har vi inte några större ovationer för uppgång;)



Snart så syns vi i sökskogen, ja om inte förr vill säga...Kramis!

2009-04-23 @ 23:31:48
URL: http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se
Postat av: Carolina & Latte

Oj, vilken dundersimmare! Supersnyggt ju! Jag och matte har tagit en paus, men imorgon blir det bloggande igen!:-)



Kramiz,



//Latte:-)

2009-04-24 @ 09:16:00
URL: http://www.latte.bloggagratis.se
Postat av: Torsten

Man blir trött av att simma...eller hur Tim? Ska jag säga som inte vet hur det är....men det ser tröttsamt ut!

Ha en skön helg!

2009-04-24 @ 12:49:49
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: THELIFEOFFANNY

Söt hund :)

2009-04-24 @ 13:00:19
URL: http://thelifeoffanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0