Yes, idag fann vi glädjen i lydnadsträningen jag och Ina!

Idag träffade jag Sara och Linnea för lite träning ihop. Eftersom Tim fortfarande ska ta det lugnt så hade jag bara med mig Ina. Jag har ju haft så svårt att lyckas belöna Ina på "rätt nivå" och jag har haft svårt att få någon riktig glädje i lydnadsträningen utan att det blir för mycket stress och flams hos Ina men idag var det nåt som hände.... vi bara klaffade idag :) Det kändes bara så otroligt härligt! Ina hade en sån glädje och härlig attityd, var kontaktsökande och ville verkligen jobba och jag kunde belöna henne med både boll, kamp och godis utan att det slog över i negativ stress. För första gången kände jag att jag faktiskt hade ett värde för Ina och att vi hade något av den teamkänsla jag annars bara känner med Tim, det var hon och jag tillsammans helt enkelt. Jag valde att jobbade Ina i långlina  eftersom jag inte helt vill ha henne helt lös ännu bland andra hundar utan vill ha en "nödbroms" att ta till så vi inte förstör för de andra ekipagen. Ett stort tack till Sara och Linnea som är så lugna att träna ihop med och inte stressar upp sig över Inas sprallighet, det är ju så skönt att slippa kopplet när man tränar eftersom det oftast mest känns ivägen och skapar stress.

Efter träningen satt vi bara och pratade en stund och njöt i det fina vädret, alla hundar var så otroligt duktiga idag så det var en fröjd att se... Underbart helt enkelt!

Ikaros är en hejjare på att snurra...


Sara och Ikaros med härlig kontakt


Zumi med världens underbaraste halsband...Jag är inte en räv... klockrent!


Linnea och Zumi tränar freestyle med fint samspel


Jag fick en del bilder på mig och Ina idag som Sara och Linnea tog och bara för att jag är så himla glad över dagens härliga träning så blir det massa egoistiska bilder på mig och Ina från idag :)

Underbart att se Inas attityd och glädje idag! Början till fotgåendet






Bollbelöning är ju KUL!




Vad ska vi göra nu matte?


Sitt stanna kvar


Ligg!


Passivitetsträning efteråt är inte helt lätt....


Fina Ina!




Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken dag vi hade. Det känns som om vi alla tre hade en fantastisk dag med våra hundar. Jag tycker du ska vara jättestolt över Ina och din kontakt, ni är skit duktiga!



Vi ses imorgon!



Kram

2009-04-02 @ 23:35:54
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Gunbritt m flock

Va KUL att du och Ina fått så bra kontakt!!!

Såg JÄTTEFINT ut på bilderna :)

Visst är det härligt när "polletten faller ner" och träningen funkar...Man blir så glad!!!



Var ute och la spår åt Giah och det gick riktigt bra när hon väl fått rätt komando :) Jag klantade mig och sa leta...Hon började rusa ut,(för uppletande) kom på att hon hade linan och såg undrande ut...Jag rättade till och sa spår och sen var det inga större problem...Hon hittade alla prylar (belöning för varje) Slutet var en tennisboll som vi lekte mycket med...UPPSKATTADES verkligen!!!



Ha det så gott...Sköt om Tim och Ina!!!

Kramar Gunbritt.

2009-04-03 @ 02:03:41
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Gunbritt m flock

Va KUL att du och Ina fått så bra kontakt!!!

Såg JÄTTEFINT ut på bilderna :)

Visst är det härligt när "polletten faller ner" och träningen funkar...Man blir så glad!!!



Var ute och la spår åt Giah och det gick riktigt bra när hon väl fått rätt komando :) Jag klantade mig och sa leta...Hon började rusa ut,(för uppletande) kom på att hon hade linan och såg undrande ut...Jag rättade till och sa spår och sen var det inga större problem...Hon hittade alla prylar (belöning för varje) Slutet var en tennisboll som vi lekte mycket med...UPPSKATTADES verkligen!!!



Ha det så gott...Sköt om Tim och Ina!!!

Kramar Gunbritt.

2009-04-03 @ 02:05:53
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Torsten med matte

Trägen vinner!! Så sant som det är sagt...Det ser skönt ut i solen! Matte tackar för krya-på-hälsningen!

Ha nu en jättebra dag!

2009-04-03 @ 07:13:38
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Kasper med matte

Bara att gratulera - tur Ina, att matte fattar hur du vill ha det! ;-))

Svansisar till dej och Tim!

2009-04-03 @ 13:03:44
URL: http://www.belof.se
Postat av: Anonym

Men vad roligt för dig Anna. Förstod att du skulle få jobbigt i början, men Ina är ju så fin, det var bara det, att i hennes tidigare flock var det hon som var ledaren. Kul att hon lär sig, hon vill ju ha uppgifter. Lycka till och ge henne ett grisöra från mormor och morfar

2009-04-03 @ 17:35:11
Postat av: Bent

Men vad roligt för dig Anna. Förstod att du skulle få jobbigt i början, men Ina är ju så fin, det var bara det, att i hennes tidigare flock var det hon som var ledaren. Kul att hon lär sig, hon vill ju ha uppgifter. Lycka till och ge henne ett grisöra från mormor och morfar

2009-04-03 @ 17:37:15
Postat av: Sigge Svamphund

Ja du Ina om det inte vore för Giah så hade jag friat till dej!

Men vi kanske kan träffas hos Giah?

Ja alltså bara som vänner menar jag så varken Tim eller Giah blir sotis

2009-04-03 @ 19:01:25
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Underbart!!!

Va härligt när det lossnar!!!

2009-04-03 @ 22:11:40
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0