Film från gårdagen

Igår tränade jag lite lydnad med Ina här hemma borta vid en fotbollsplan. Bitvis var hon rätt duktig men sprallig, sen har hon ju väldigt svårt för att koncentrera sig så fort det händer något runt ikring henne. Hon behöver verkligen miljötränas och lära sig att kunna koncentrera sig även om det kommer folk/hundar etc. Vi hade bara störning av ett par människor som gick förbi vilket hon klarade av även om hon kollade till på dom trots att de var en bra bit bort. Sen behöver jag även hitta en bättre balans i hur jag ska belöna henne då hon har svårt att komma in med saker, gärna leker själv utan matte och är lättriggad överlag. Jag passade iallafall på att filma lite, är alltid bra att kunna sitta och värdera det man gjort efteråt. Nu är en hel del bortklippt så ni slipper se hennes värsta tokryck när hon bla smet med apporten två varv runt plan och lite andra busryck.... som vanligt är det husse som står för musikvalet och filmfixandet :)



Nåja skam den som ger sig... ska försöka komma igång mer med lydnadsträningen framöver nu och försöka få upp en bättre koncentration hos Ina så att vi framöver kan få till ett såpass bra samspel att vi kan gå en lydnadskurs till och börja med.

Kommentarer
Postat av: Gunbritt med Dahro och Giah

Va glad jag blev av bilderna på Timse och dig när ni dansade mm :)



Giah hälsar att Tim gärna får komma och pussas lite ;)

Medan Dahro hellre ser att Ina kommer...HMMMMM det borde va hans tur att få lekkompis,(tycker han iaf.)



Ha en fin helg

Gunbritt och vovvarna.

2009-08-22 @ 00:44:09
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Ja Tim och du när ni "dansade" var ju för härliga!!



Kommer ni på sändag klockan 17.30? Askebyskogen.....



Kramis!

2009-08-22 @ 00:50:29
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: pillan

jätte fint tycker jag det ser ut ..kul med filmer så man kan få se själv liksom hur det ser ut ...annars är det ju svårt att se sig själv menar jag..svamel på hög nivå blev det , men du kanske fattar vad jag menar ändå..



ha en toppen lördag

2009-08-22 @ 09:44:47
URL: http://www.pillans.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Hi hi näää inte sökkurs utan vi tänkte träna lite själva kl 17.30 på söndag! Så bara lugn lilla gumman du har inte missuppfattat ngt;) Men tala gärna om ifall du kommer ellr ej...fråga Sara om hon vill hänga på isåfall ni bor ju åt "rätt" håll.



Kramis!

2009-08-22 @ 18:25:03
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: lotta med juniocola

hon e såå fin..påminner lite om cola i sättet tycker jag:)

2009-08-22 @ 21:29:35
URL: http://juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0