Ledig fredag = långpromenad :)

Veckan har gått fort, i tisdags fick hundarna ett kvällsdopp och simmade och hade det gott annars har det mest blivit vanliga promenader och lite klickerträning av trix och positioner inomhus. Jag har jobbat en del och haft det lite rörigt då jag avslutat mitt sommarvik och nu ska jobba hos en ny person och då blir det alltid lite nytt och rörigt i början.

Idag var jag iallafall ledig då jag ska jobba hela helgen så jag passade på att ta med hundarna på en långpromenad bort åt tinnerö till. Var riktigt härligt att vara ute och gå i solen och mysa. Gjorde lite inkallningar och tränade lite på att få Ina att gå hos mig även när hon är lös och hålla sig närmare, gick bitvis riktigt bra och belöningen blev att hon och Tim fick busa loss imellanåt. Annars gick vi mest och strosade på grusvägar och i skogen, eller ja egentligen strosade jag och Tim på i lugn takt medan Ina rejsade runt som en toka... spring i benen som hon alltid har. På hemvägen gick vi på kanten av ett fält samt i hjulspåren där det redan var nertrampat, helt plötsligt märkte jag att Ina inte var med oss längre... gissa om jag fick panik!, jag hade ju inte ens märkt att hon vikit av då hon sekunden innan gick precis bakom Tim som gick bakom mig. Iallafall så tog det ett bra tag innan hon kom tillbaka trots att jag kallade på henne så jag hann bli ordentligt orolig. Det visade sig att hon hade sprungit en runda på fältet själv men att jag inte såg det då hon försvann bland växtligheten på fältet. Först trodde jag hon dragit efter något djur men jag såg inte till något och hon verkade springa utan något direkt fokus så hon fick nog mest ett busryck... Efter det blev det iallafall koppel på för Inas del, var lite besviken då hon varit så duktig innan på promenaden och hållit sig nära och kommit när jag ropade. Måste helt enkelt få till ett större intresse för mig hos Ina, är svårt att få henne att vilja lyssna när just springa är det roligaste hon vet, är lite svårt att vara mer intressant än det.

Här kommer en drös bilder från vår promenad och bortsett från Inas avstickare så hade vi det riktigt mysigt.

Tjoho nu ska vi på långpromenad!


Inkallning är kul...mot matte i full fräs!


Ina trött efter allt bus...ingen koll på tungan då inte....


Mot skogen!


Skogsmullen Tim


Glada hundar på hemväg!


paus....


mmmm....gnugga gnugga....


Timse var inte sämre han...tokiga knasrullningar är hans grej...


Gäller att ha alla tassarna i vädret...


Färdigrullat och åter på hemväg....


Om jag räcker ut tungan åt dig matte slutar du fota då?

Gena över fältet...


Buskillen!


Ina blev nästan kamoflerad på fältet


Det var två trötta hundar som kom hem så resten av dagen har dom mest vilat och legat på balkongen och mysit med mig. Nu väntar snart lite bokläsning och sen sängen, blir upp tidigt till jobbet imorgon så då får hundarna umgås med husse som har "normala" arbetstider och är ledig.

Önskar alla en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Det tål att sägas många gånger, Anna - vilka fantastiska bilder du tar! Det är en sådan närhet och känsla i dem, jag blir alldeles frälst...

2009-08-14 @ 21:26:38
URL: http://dory.nu
Postat av: Cavvetjejernas matte

Fina bilder på dina vackra hundar Tim & Ina där dom sträcker ut i full frihet! Man riktigt ser hur lyckliga dom är.

Jag tycker du verkar ha väldigt bra kontakt med dom. Inte lätt att ha full koll på två lösa hundar.

Tack snälla för alla kommentarer vi får.

Hoppas ni får en trevlig helg!

Kram

2009-08-14 @ 23:14:56
URL: http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoki me matte

å såna fina bilder! på framsprång o baksprång o knasrullningar!! vilken vild glädje, man blir glad i hjärtat, kvällspussar till er!

2009-08-14 @ 23:17:34
Postat av: Stella och Doris med matte Lotta

Vilka underbara bilder, blir alldeles var och glad i hjärtat!!

Fattar att vovvarna var trötta efter den promenaden :-)



Ha en go helg!

2009-08-15 @ 00:12:34
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Knasrullningar är mysigt! Har du blivit informerad att vi kör träningssök på söndag 17.30 i "vanliga skogen"???

Kramis!

2009-08-15 @ 00:21:17
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Torstens matte Eva

Herreje, vilka fantastiska bilder på fantastiska vovvar!!! En riktig mys-fredag!!!

Ha en bra helg!!!

2009-08-15 @ 08:46:55
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: pillan

Shit vad fina bilder , snacka om att man ligger i lä på att fota

2009-08-15 @ 09:19:09
URL: http://www.pillans.se
Postat av: Marianne

Ibland så finns det extra mycket spring i benen, så Ina ville väl bli av med det innan ni gick hem igen. Härliga foton

Ha en fortsatt skön helg (trots jobb)

kram

2009-08-15 @ 22:34:26
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Elisabeth och Sacco

Underbara bilder i vanlig ordning:)

Ibland skulle man önska man hade ögon i nacken också. Inte kul när de försvinner så där. Vilken tur att hon bara busade runt på ängen och inte hittade på något hyss!



Hm, grädde här och glass hos Sigge.. Sacco hälsar att han är avis:)

2009-08-16 @ 08:26:48
URL: http://sacco.bloggagratis.se
Postat av: Sigge Svamphund

Sååååååååå vackra bilder!!!!!!

Men Ina inte ska du dra från matte så där heller!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0