Uppletande och lite annat...

Jag har varit dålig på att blogga det sista, tiden och orken räcker inte riktigt till så mycket som jag skulle önska. I söndags firade vi min pappa som fyllde år så då kom han och Zingo hit på besök och det blev fika med jordgubbstårta.


Förste vispdiskare... Tim hjälpte till att provsmaka grädden till tårtan...


Ina likaså :)


Efter det tog jag en mysig skogspromenad med Tim och kom hem med ett par liter kantareller och sen träffade jag sökgänget för träning på kvällen. Ina gick ut snabbt, fokuserat och rakt på sina två första skick men sen kom hon av sig. Vid tredje skicket kom det en ryttare där hästen var lite spänd och jag blev lite nervös att Ina skulle dra dit så jag kallade in henne och jag fick skicka om ett flertal gånger innan Ina gick ut, tro att hon kände av min tveksamhet helt enkelt. Vi avslutade med att husse fick springa ut som motivationsfigge vilket Ina tyckte var skojigt, full fart ut och sen bus med husse.


I måndags tog jag med båda hundarna och träffade Sara med Ozzy för lite uppletande, alltid lika trevligt! Tycker alla hundar var duktiga även om det var nytt för Ozzy men ha har ett bra föremålsintresse i grunden så det bådar gott. Ina var lite dålig med att komma in med sakerna, bitvis jobbar hon fint och fokuserat men hon är så lättstörd och energisk så det är lätt att hon drar ett extra varv i rena ivern. Behöver jobba på byteshandeln med henne en del så att hon har mer driv in till mig. Tim jobbar på bra när han vill men han släpper gärna sakerna någon meter innan mig, där är det lite tvärtom, matte är mer intressant än sakerna. Nu var det väldigt länge sen Tim fick ett uppletande så det kan ju spela in också. Jag lånade även Sara så hon fick gå ut en bit bakom en sten och sätta sig med Tims sökrulle då jag ville se om Tim kom ihåg något från söket eftersom det är mer än ett år sen han var aktiv i sökträningen. Tim var så duktig, ut som ett skott och in med rullen utan tveksamheter och sen påvis, inga problem där inte så det var roligt att se och himmel vad Tim tyckte det var roligt. Ska se om jag inte kan låta Tim få lite lätta sökskick hemmavid ibland i lätt terräng bara som aktivering, han tycker ju det är riktigt skoj.


Ina har hittat ett föremål i uppletanderutan


Tjoho min trasa var här!


Ozzy har hittat sitt föremål


Hallå är det aldrig min tur undrar Tim....


Tim på väg in med ett föremål


nämen hej Sara sitter du här....


Kolla hon hade min rulle!


här får du matte!


Annars har det inte hänt så mycket, jag jobbar min sista inplanerade vecka just nu så får vi se hur mitt schema framöver ser ut. Hade tänkt träna med hundarna igår men jag hade en riktigt tuff huvudvärk så jag somnade tidigt så ibland blir det inte som man tänkt sig. Idag var vi en sväng till skänninge marken (utan hundar), det blev torkade grisöron och fötter till hundarna samt en superbra underullskam (furminator kopia). Nu ligger hundarna och smaskar torkade grisfötter för glatta livet och jag ska nog krypa ner i sängen med en bok innna john blund väntar.


Kommentarer
Postat av: Torsten

Jag brukar också sköta gräddvisparna, matte tycker att dom blir så rena o fina då....

Ni äe duktiga på att träna som vanligt och alltid lika fina bilder till!

2009-08-06 @ 07:04:41
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Gunbritt med Dahro och Giah

Tycker ni är duktiga med träningen...Kul med bilder, så vi får se vad ni tränar på och inte bara läsa om det :)

Tim ser verkligen ut att ha kul, härligt när dom minns så bra!!!

Jag har börjat träna lydnad med Dahro igen och blev SÅÅÅ glad när jag märkte att det mesta finns kvar ;)... Lite finslipning så sitter det mesta...Måste kolla apportering och Hopp för det har inte hunnit än...(Tog inte ut Hindret och apportbocken)



Giahs mage växer :) hon är lojare och tar det lungnt, är inte min lilla yrhätta och hoppetossa för tillfället...Det är ju inte så långt kvar...

Hon älskar att ligga och gosa så som du och Ina gjorde på en bild ;)



Kramar Gunbritt

2009-08-06 @ 09:31:26
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Susanne o Pebbels

Ni är verkligen duktiga med träningen! Gulliga bilder på hundarna som slickar i sig grädde :-)

2009-08-06 @ 12:35:47
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Sara

Min hundar blev såå avis när dom läste att man hemma hos er får slicka rent grädden från vispen, så framförallt Ikaros undrar om det är okej att han flyttar in hos dig :D



Kram!

2009-08-06 @ 14:04:42
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Sigge Svamphund

Här serveras det aldrig grädde.

Matte tycker inte om vispgrädde o då drabbar det mej!

Tror jag kommer till er ett tag

2009-08-06 @ 18:47:47
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Grädde är gott, men jag brukar inte få slicka visparna. Hmm, borde jag naturligtvis få!! Får det kanske nu, när matte ser hur det SKA gå till!

Gullefina Timsen och Ina!

2009-08-07 @ 00:04:12
URL: http://www.belof.se
Postat av: Jeanette

Hej,

hoppas för din skull att huvudvärken var kortvarig. Hundarna ser väldigt nöjda ut då det får smaska i sig lite grädde. Ha de´gott i värmen!

2009-08-08 @ 12:21:30
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Maja

Upplet er VELDIG moro! En av favoritt-hobbyene til grabben her i huset.:))

...Og nå ble jeg treningssugen jeg med:)



PS.Gullige bilder på hundene - behøver ikke diskmaskin da...;)

2009-08-09 @ 16:06:18
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: Stella och Doris med matte Lotta

Vi har ju oxå haft det lite si och så med bloggandet i sommar, men det tar ju sån tid...



Kul att det funkade så bra med söket för Tim, visar ju att kunskapen sitter kvar efter långa uppehåll..

2009-08-09 @ 23:10:32
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Mina fick slicka grädde idag med;) Ser att Tim minns sök takterna ännu! Härligt....Vi orkar just inget i värmen...eller typ aldrig nuförtiden;)



Kramis!

2009-08-09 @ 23:40:12
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0