Ina kastreras imorgon.

Imorgon (Onsdag) har vi fått tid för Inas kastrering på Norsholms djursjukhus. Husse åker in med henne på morgonen då jag tyvärr jobbar. Känns skönt att få det gjort eftersom det är ett ganska bra tag sedan jag bestämde mig för att det är det enda rätta för Inas skull. Hon har ju fått allt tuffare skendräktighetsperioder vart efter hon löpt nu och hennes rädslor och vaktighet eskalerar innan  och efter löp och eftersom hon löper så tätt (4½ månad imellan) så känns det inte rimligt att hon ska behöva ha det så. Blir liksom knappt att hon hinner repa sig mentalt innan det är dags för nästa löp. Nu hoppas jag bara att allt ska gå smidigt, visst är det en rutinoperation för veterinären att genomföra en planerad kastration men lite nervös är jag såklart ändå, känns alltid lite jobbigt när dom ska sövas och opereras.

Eftersom Ina kommer att behöva ta det lugnt efter kastrationen så tog jag ut henne idag på en rejäl runda där hon fick spinga lös och verkligen busa av sig. Jag hade planerat att tvätta henne ikväll efter jobbet  då jag jobbade em/kväll (veterinären ville att hon skulle vara nybadad vid op) men Ina hade andra planer.... Vid lunchpromenaden hann jag bara se hur hon slängde sig ner i backen innan jag kände en mindre trevlig odör... Ina hade glatt rullat sig i en stor koblaja, urk! Det var bara att stoppa in henne i duschen när jag kom hem och sen stressa för att hinna få i mig lite lunch innan jobbet, så mycket för den planeringen! Till råga på allt hade jag inte tillräckligt med hundschampo hemma utan det blev lite slattar från två olika hundschampoflaskor samt lite av mitt eget schampo så nu luktar Ina en suspekt blandning av syntetiska parfymblomsterdofter eller nåt sådant.... blir skoj för veterinären att ha i näsa under operationen ;)

Ina i sin prima kobajsinpackning.... blä!


Nybadad och fin.... om än lite sur på mig som släpade in henne i tortyrkammaren...




Nu väntar sängen, ska passa på och läggga mig och kramas lite extra med Ina... blir väl inte lika lätt sen när när hon är nyopererad med tratt och allt.


Kommentarer
Postat av: Amanda

kolla in min blogg för jag har en tävling där

2009-12-09 @ 06:30:00
URL: http://amandakarlekochliv.blogg.se/
Postat av: Torsten

Det går nog jättebra ska du se! När matte kastrerade sin tik, så var det knappt att det märktes på henne, hon var bara lite lullig strax efter!

Lycka till nu och krama Ina från oss!

2009-12-09 @ 07:26:31
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Berit Elisabet med Kasper

Lycka till, alldeles säkert det enda rätta. Skönt för alla parter att få det gjort.

Det är ju en rätt stor operation, har bara varit med om den en gång när min collietik fick livmoderinflammation. Hon var rejält sjuk då och opererades akut.

Tror perioden efteråt är lindrigare om ingreppet görs på en frisk hund.



Gulliga Ina - gissar att hon var lycklig över att ha hittat den där koblajan - Kasper har ganska stor erfarenhet, och vet hur härligt det känns! Och luktar...



PS. Kasper är också kastrerad, men han är ju en kille. Det är han för övrigt fortfarande! Joodå...

2009-12-09 @ 13:11:55
URL: http://www.belof.se
Postat av: Johanna & Max

Lycka till imorgon. Det kommer säkert gå jättebra :). Söta bilder :)

2009-12-09 @ 14:12:01
URL: http://jareback.com
Postat av: Sigge Svamphund

Hoppas att allt gått bra idag!

Borde ha hållit tassarna, men jag hann inte in här igår

Postat av: Marianne

Nöden har ingen lag. Ibland får man ta det schampo som står närmast eller som det finns något kvar av. För hunden kan ju inte gå omkring och lukta illa.

ha det gott

2009-12-10 @ 23:55:29
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: malte o snoken

åm va stiligt! orange klär dig! men vi är säkra på att du luktade mkt godare i kobajsinpackningen!

2009-12-11 @ 17:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0