Inte ett hundinlägg...

Jag har försökt att hålla mig till hundarna vad gäller den här bloggen eftersom de utgör en sån stor del av mitt liv men dom var ju inte med på våran skidsemester så nu blir det hgelt enkelt ett "hundfritt" inlägg. Vi (jag och Jonas) åkte ju till stöten ihop med två kompisar, Britta och Håkan. När vi kom dit förra söndagen var det -25...brrrr....när vi åkte hem var det +2, snacka om temperaturskillnad. Vi hade iallafall tur med vädret, lite blåsigt någon dag och isig snö men annars kanon. 

Jag sitter och läser infomation efter att vi kommit till vår lägenhet där vi skulle bo


Vårat lilla sovrum


Jag började min skidkarriär i nedre delen av "haren", en fin grön barnbacke där jag nog mest såg ut som bambi på hal is ;) Redan första dagen blev jag upplurad i "Halkotrikken" av de andra i en vad de trodde snäll, blågrön backe från toppen, då slog min höjdrädsla i för först stannade ankarliften mitt i backen och jag fick nästan svindel, sen när vi kom upp visade det sig att backen enligt mig mer eller mindre startade med ett stup! Det slutade med att jag gjorde ett par rediga vurpor i full fart och slog mig rejält på höft/axel och fräste en hel del mindre fina ord åt mitt sällskap. Sista delen av backen gick bra och Britta fick mig att göra massa konstiga lekfigurer för att träna balansen, det var köttbulle och prinskorv och gud vet vad...vi såg nog rätt tokiga ut.

Barnbacken där jag började min skidkarriär


Jag, Britta och Håkan uppe på toppen innan vi ska åka "mormors störtlopp"


Jag har precis åkt stolslift och står och samlar mig lite, visst är jag snygg i den vackra lånehjälmen ;)


Jag kan nog inte skryta med några superprestationer i skidbacken men jag klarade iallafall av att svänga, stanna och åka några gröna backar utan att trilla även om det gick otroligt sakta och försiktigt ner. Längsta backen jag åkte var mormors störtlopp på 2,4km vilket resulterade i en hel del träningsvärk efteråt, tur det fanns bastu och cider att tillgå på kvällen för att mjuka upp kroppen :) Jag är lite stolt ändå att jag med min höjdrädsla klarade av att åka stolslift till toppen efter ett par dagars övertalning från de andra, väl därifrån tog jag och Jonas oss ner via en opistad avstängd backe (björnspåret) med massa lössnö, det var roligt för då vågade jag åka lite snabbare och ta i mer i svängarna.

Det är en konst att lära sig bära skidor utan att snava...


Efter skidåkningen blir man hungrig...


Trötta gänget :)


Jag kände mig stel som en gammal pensionär


Förutom skidåkning var vi en dag på afterskin, samt en kväll på puben och tog ett glas. Annars var vi för trötta för att orka med något stort galej, blev mest lugna middagar hemma i lägenheten vi hyrde ihop med de andra och bastumys och slöande.

Jag och Britta på afterskin


Avslutningsvis en film på mig på skidor i slutet av veckan stel som en pinne, ni kan ju gissa hur det såg ut första dagen...


Pipet i slutet av filmen är när jag håller på att göra en av mina fina vurpor :)

Kommentarer
Postat av: Anna H

Va duktig du är vännen, är stolt över dig! Hade inte kunnat göra det bättre själv, hade nog brutit ett ben eller två :) Kram kram

2009-01-12 @ 19:24:48
Postat av: lotta, Juni o Cola

åå vilken rolig o mysig semester!! jättehärligt ser det ju ut:D skönt att du är tillbaka , vi har ju saaaknat er. kraaam. å du, herreuud, du är ju ett proffs jämfört med mig;D

2009-01-12 @ 19:53:17
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Matte hälsar att hon tycker du var jätteduktig!

Fast jag fattar inte vad ni tvåbenta kan hitta på för konstigheter, hihihi, varför inte nöja er med dom "tassar" ni har? Sätta BRÄDOR på dem, jisses såna påhitt, backar ska man ju RUSA i! Men ni är ju som ni är, ni mattar och hussar. Så knäppa att vi ju bara älskar er! :-)

2009-01-12 @ 20:46:58
URL: http://www.belof.se
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Men vilket PRO.!!!!!!!

pussar

2009-01-12 @ 21:11:24
URL: http://lagottoflickorna
Postat av: Åsa

Ser ut som om ni hade en fin vecka i Stöten! Modigt av dig att åka så mycket, jag och skidor kommer inte så bra överens... ;)

2009-01-12 @ 22:16:19
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Annicka

Härligt det ser ut :=)

Jag föredrar dock snöfritt väder.



Tack för inlägget i gästboken felstavning kan ge leenden :=)



Annicka

2009-01-12 @ 22:25:23
URL: http://vitherdehundregister.se
Postat av: Marianne

Vad duktig du är. Rena proffset. Och inte ens någon gipsad kroppsdel heller.

Vad är väl ett par blåmärken när man övervunnit höjdrädsla och lärt sig stå på ett par skidor?

Ha det gott

2009-01-13 @ 00:43:15
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Frippe

Hej på er!!

Vad roligt att åka till fjällen, det skulle jag vilja med. Du verkar att ha haft det roligt där uppe. Men jag håller med dig man blir ju helt slut av en dag i backen..

Men det är skönt att ni är tillbaka i bloggandet ni är saknade!!

Ja, jag har ju endel vänner.

Kramen på er...

2009-01-13 @ 06:42:15
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Åhh hjälp!!!

Jag skulle aldrig ha åkt i den där branta backen!!!



Det där gick ju kanon Anna! Tufft gjort att åka i den läskiga liften. (skulle inte ha gjort det heller)



Fast jag skulle gärna åka till fjälls, till en mysig stuga med bastu och after ski ;o))

2009-01-13 @ 09:20:51
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoki

å va härliga bilder, känns som man varit på skidsemester när man sett dom! va kul ni verkar ha haft, tycker du var jätteduktig!!! man blev skidsugen när man såg er!

2009-01-13 @ 09:21:42
Postat av: Elenor och flatten Zidane

Vilken härlig vecka....man kan ju verkligen se hur härligt trötta ni är på kvällarna! Är du skidåkningsbiten nu då eller?

2009-01-13 @ 19:47:27
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: lotta, Juni o Cola

ja , juni har en härlig attityd. e en härlig hund rakt igenom faktiskt;) ja dryygt att ta häsyn till dessa löp..o snart har vi en till också när miss C börjar;)

2009-01-13 @ 20:57:36
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Elisabeth och Sacco

Ni verkar ha haft en toppenvecka. Trist att ni skulle gå och bli sjuka båda två nu bara. Ni får krya på er! Vad kul att det finns fler än jag som nyttjar hela backens bredd:)

2009-01-13 @ 22:07:14
URL: http://www.bjorkmannarna.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Å, vad det ser kul ut! Har aldrig varit på skidsemester men får erkänna att visst blir man lite sugen. Fast jag skulle nog bryta både armar och ben så det är nog bäst att låta bli ;-)

Du åker ju som värsta proffset! Skitbra tycker jag.

Vädret såg ju också ut att vara bra.

Nu väntar Moa på att få krypa ner med matte i sängen.

Natti natti

2009-01-13 @ 22:54:19
URL: http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Å, vad det ser kul ut! Har aldrig varit på skidsemester men får erkänna att visst blir man lite sugen. Fast jag skulle nog bryta både armar och ben så det är nog bäst att låta bli ;-)

Du åker ju som värsta proffset! Skitbra tycker jag.

Vädret såg ju också ut att vara bra.

Nu väntar Moa på att få krypa ner med matte i sängen.

Natti natti

2009-01-13 @ 22:55:49
URL: http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Jeanette

Vilken härlig vecka ni verkar ha haft:-) & det gav ju resultat. Du blev ju en klippa på skidorna:-)

2009-01-14 @ 07:47:20
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Gunbritt, Benny,Dahro och Giah.

Ser härligt ut ;) i backen...Jag(Gunbritt) skulle inte våga mig på att åka skidor!!! men det ser härligt ut när andra åker... Skönt att ni kom hem utan brutna ben!!!

Kram Gunbritt

2009-01-14 @ 10:44:30
URL: http://belgarhuset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0