Lite småskruttig...

Blir ett halvdant inlägg idag, husse är sjuk och jag har börjat må lite småkass jag också med ont i halsen och frossa  så hundarna har fått en lugn dag :(

På förmiddagen var jag på teori på en vardagslydnadskurs genom frittfölj som jag ska gå med Ina, kommer nog bli kanon eftersom jag gillar instruktören (Anita) skarpt och tycker hon har en bra hundsyn med många kloka tips och ideer. Efter det följde jag med henne på en trevlig promenad när hon rastade sina hundar, härligt att se hur kontaktsökande och glada dom är hennes juveler. Min egna juveler var inte lika trevliga idag, tog en längre kvällsrunda med dem och träffade på ett par hundar som dom verkligen vrålade på och betedde sig som rena monster :( Tim tyckte han skulle vakta sin tik och Ina hjälpte till efter bästa förmåga...suck...ibland är dom billiga.... Märks på Tim att jag varit borta en vecka, jag är inte så värdefull för honom och han tar väldigt mycket egna initiativ, vill vakta och gå på. Bara jag piggnar till lite så ska jag ta ut dem på varsin redig aktivitetsrunda med massa roligheter på så jag får upp intresset för matte igen för just nu verkar de tycka att jag är en tråkmåns utomhus och allt annat är mer intressant än lilla mig. Positivt är att dom iallafall går skapligt i koppel när det inte är för mycket störningar och är genommysiga inomhus, inte lätt när dom samlat på sig lite för mycket energi lagom tills både jag och Jonas går och blir sjuka... Nåja, nu ska jag krypa ner i soffan och gosa loss med hundarna, är det nåt vi är bra på så är det att gosa iallafall, där är vi ena riktiga mästare ;)

Kommentarer
Postat av: Frippe

Nä vad är det på gång??

Molles matte ligger.

Matte mår sådär från dag till dag..

Ni är och på väg att bli sjuka, fy då....

Camilla har ont i ryggen...

Vad är detta??? Mys nu ordentligt och krya på er nu.

Krameli kram på er nu!!!

2009-01-13 @ 21:35:46
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Frippe

Jag vet inte vad som hände men jag la in ett inlägg aldeles nyss som försvann!!??

Ja, vi ska ta en liten...

Jag skriver väll det igen då så har jag skrivit det om ni inte får det andra!!

KRYA PÅ ER OCH SE TILL ATT FRISKNA TILL FORT NU!!

Krameli kram på er...

Jag säger inget till Frippe att Tim är en pojk heller men han pussar tillbaks till dom båda....

2009-01-13 @ 21:43:20
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Åsa

Åh, hoppas att det går över fort, det går en massa eländes förkylningar nu!

Nospussar

2009-01-13 @ 22:36:57
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Pia

Krya på er !!

2009-01-13 @ 22:40:22
Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

Först och främst, VÄLKOMMEN HEM!!



Ser att ni haft det mysigt! Det ser ju hur tjusigt ut som helst när du gliiiider ner i backen;) hi hi!! Ska jag säga som bara åkt 1 gång i Luleå backen på ett isigt underlag...men kul var det!



Härligt att vovvarna mår bra men tråkigt att du och Jonas mår kasst!!



Vi ses väl snart säkerligen....

Kramis!

Postat av: lotta, Juni o Cola

å naaj. vad tråkigt att bli sjuk. tur ändå att ni hann hem från semestern:D lät så kul med kurs på fritt följ..lite avis e jag för att du bor där du gör...ni verkar vara ett helt gäng med härliga hundmänniskaor där ju...ja, och härliga hundar också förståss.

krya på er!!!

2009-01-14 @ 09:32:57
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Torsten

Hej! Kul att ni tittade in, kul med nya "ansikten"! Tråkigt höra att ni inte är friska.... Krya på er så mycket o ha det gott!! kramar Torsten

2009-01-14 @ 10:45:39
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Gunbritt, Benny,Dahro och Giah.

Krya på er!!!!!

Trist att vara sjuk...

Själv ligger jag med någon kräksjuka sen i måndags kväll...Är något bättre nu så jag hoppas det är över snart!!!

Hundarna mår bra...Lite rastlösa ;)...

Gaihs löp är över...SKÖNT!!!



Kram Gunbritt.

Dahro och Giah skickar pussar till Dina vovvar.

2009-01-14 @ 10:53:28
URL: http://belgarhuset.com
Postat av: lotta, Juni o Cola

jo...jättemysigt att se vad hundarna hittar på;)

2009-01-14 @ 11:12:07
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoki

typiskt oxå att du blir sjuk nu då när du hade så mkt planer för hundarnas träning men men så är det ibland hoppas det går snabbt över. pusseligos på var o varannans nos

2009-01-14 @ 11:23:20
Postat av: Elenor och flatten Zidane

Den där aktivitetsrundan låter roligt! Jag skulle med försöka mig på en sådan runda någon gång. Krya på dig!

2009-01-14 @ 14:31:40
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Sigge

Usch, inget skoj om du också blir sjuk.

Verkar härja vilt just nu.

Håller tassarna för att du blir bra snabbt

2009-01-14 @ 19:04:43
URL: http://www.geocites.com/siggesvamphund
Postat av: Kasper

ALLA är visst sjuka nu! Alla mattar och hussar, alltså, vi hundar tycks vara mycket bättre på friskvård! Vi borde vara förebilder!

Men krya på er, för jag fattar precis vad matte menar när hon säger att det är jättejobbigt att vara sjuk.

Timsen och Ina - gosa mycket med matte! Jättemycket!"!!

2009-01-15 @ 02:33:16
URL: http://www.belof.se
Postat av: Linnea

haha kopps är ju bästa nånsin ;) klart timpa blev glad att se mig. det blir väl alla?! eller? man kan ju inte vara snäll jämt tycker nog hundarna ;)

2009-01-15 @ 17:30:07
Postat av: Cavvetjejernas matte

Hoppas ni får den lätta varianten som jag fick! Var över på typ 2 dagar. Inget halsont och ingen snuva. Värk i kroppen och huvudvärk + lite feber var det hela. Botades med Alvedon.Krya på er nu!



Låter kul med en vardagslydnadskurs

2009-01-15 @ 22:28:00
URL: http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0