Promenadbilder blir det idag

Idag har hundarna fått vila från psykisk aktivitet, däremot har de förutom kisserundor fått två rejäla promenader där de fått gå lösa, leka och bara vara. På förmiddagspromenaden såg vi en hund  komma på håll när de var lösa och jag blev lite nervös att dom skulle dra dit men hundarna vände snällt när jag kallade in dem och höll sig hos mig, jippie!

Busiga hundar på förmiddagspromenad


Inte helt lätt att fota dem....


Lättare när dom står still...




Mitt på dagen fick hundarna passa lägenheten ett tag då jag blev upphämtad av Sazsa då det var möte på hundklubben. När jag kom hem och tog ut dem på en längre promenad var solen framme, jättehärligt. Vi fick en kanonmysig långpromenad förutom att Tim drog efter en hare (Ina var kopplad just då som tur var) och gav blanka fasiken i mitt brytkommando...illa.. Nåja, nu vet jag att vi behöver jobba mer på det igen och han märkte att jag blev ganska förbaskad, efter den incidenten skötte sig dock Tim som en liten ängel och lyssnade klockrent och var lyhörd och trevlig. Vi mötte ett par hundar och ingen av dem skällde även om de blängde lite, nu tar jag ju lite extra avstånd när jag går med båda hundarna så att de slipper bli trängda och det verkar fungera bra....sen att folk undrar om jag har rabiata hundar eller är knäpp när jag stövlar ut i dikeskanten i en stor halvcirkel runt mötande hund, ja de får jag ta......

Vackert ljus på eftermiddagen


Ina smälter in i omgivningen med sin gulavita päls


Tim vilar påklädd sitt täcke efter att ha busat runt


Härligt syn tycker jag...att bara få gå och njuta av naturen och glada nöjda hundar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni ser ut att ha det kanonmysigt......Så bra de har det! Vilket härligt hundliv!!!

Anna...Du är så bra och betydelsefull för dessa två varelser...och även för mig !!!Kram

2009-01-21 @ 22:55:59
Postat av: Pia

2009-01-21 @ 22:57:07
Postat av: Kasper med matte

Åh, vilken härlig eftermiddag ni fick! Och så fina bilder! Sooool - ville jag också ha!!! :-)

2009-01-22 @ 00:57:57
URL: http://www.belof.se
Postat av: Åsa

Sådana där promenader är en ren lisa för själen. Så underbart att se hundar röra sig fritt!

2009-01-22 @ 16:53:26
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0