så har denna vecka passerat

Oj vad det känns som denna veckan försvann, man tappar verkligen tidsuppfattningen när man är sjuk.... Nåja, nu börjar vi pigga på oss allt mer även om vi hostar och fräser lite imellanåt.

Idag var jag på introduktion/teori på den spårkurs som jag ska hjälpa till på, den samkördes med en annan spårkurs (kickis) och hölls på stallbutiken idag som hade specialöppet bara för det, jättetrevligt! Kul att träffa så många man kände igen sen tidigare. När jag kom hem var jag lite trött i huvudet så hundarna fick varsin gottissak att tugga på för att sysselsätta sig lite.

Kolla Inas blick....där snor inte vem som helst grisöron ostraffat (Tim låg en bit bort...)


Gotti gotti.....


Annars har det varit en ganska lugn dag, jag har klickertränat lite med vovvarna inomhus. Ina har fått börja nosa på spårapporterna inomhus där jag bara belönar att hon plockar upp dem/visar intresse. Hon var jätteduktig idag men blev så glad när hon gjorde rätt att hon fick ett litet tokfnatt...lillgumman då :)

Matte du dräller såna här pinnar på golvet...här får du!!!


Ina fick lite väl mycket beröm av mig vilket resulterade i ett litet tokfnatt.....


Med Tim har jag börjat träna in "haka i backen" igen när han ligger platsad för att få honom att ligga mer aktivt, vi skyndar långsamt och han är hittils riktigt duktig och fokuserad även om han trasslar ihop framtassarna lite ibland när han ska ner med hakan. Igår fick Tim även köra ett litet lätt lydnadspass utomhus med moment från ettan, han var så glad och rolig att jobba med även om han ibland utförde momenten hellre än bra då han var lite övertaggad. 

Hakan i backen va det ja.....hur länge ska jag ligga så här då???


Nu väntar sängen, huvudvärken har kommit smygande igen...får kika in hos Er andra imorgon när jag är lite piggare....Tim ligger redan och väntar i sängen, vi har som rutin att alltid gosa en bra stund innan jag somnar.

Kommer du matte?

Kommentarer
Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

Åhhhh fixa körkort snbbt;) Tack det lät både fint och gott....hi hi!

Kramis!

Postat av: lotta, Juni o Cola

det där lät som en bra rutin..gosrutinen:D

tycker också det e bra med hakan ner i backen..det har vart slött med platsliggningar över vintern här..måsta också tränas rejält nu innan sommaren ju...ojoj, mycket att hålla igång:)

2009-01-19 @ 14:12:08
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Vad duktig hon är Ina! Verkar som hon hajar snabbt!Skönt att du är bättre.

Kram

2009-01-19 @ 14:50:18
URL: http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Det var en härlig och mycket förståndig nattrutin!!

Hoppas skallebanket ger med sig!



Duktig Ina med spårapporterna!!

2009-01-19 @ 15:32:33
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Åsa

Klart att det ska gosas en stund innan man sover i sängen! Det är extra intressant nu med en löpande Erika med, det finns ingen ände på hur gosig man kan vara ;)

Hoppas huvudvärken ger sig!

2009-01-19 @ 15:35:09
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Torsten

Hej! Kikar bara in för att säga: Tack! Hoppas du snart mår bättre! Kram

2009-01-19 @ 17:00:57
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: catrin o malte o snoki

å vilket gottigt öra som bara daskades upp sådär i ansiktet på små taxar som tittar in....fy så gottigt!

va söt kvällsgose timmen är!!

hoppas du känner deg helt pigg snart det är inge kul o va sjuk!

kram o taxbuffgosemys

2009-01-19 @ 18:05:35
Postat av: catrin o malte o snoki

å vilket gottigt öra som bara daskades upp sådär i ansiktet på små taxar som tittar in....fy så gottigt!

va söt kvällsgose timmen är!!

hoppas du känner deg helt pigg snart det är inge kul o va sjuk!

kram o taxbuffgosemys

2009-01-19 @ 18:05:50
Postat av: Jeanette

Halloj, detsamma;-) det var trevligt och träffas:-)

ser fram att träffa dina vita, vackra hundar också:-) Pussnos till dem och kram till dig:-)

2009-01-19 @ 18:16:34
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Sigge

Jo jag har haft en toppendag!!!!!!!

Nåt jag verkligen längtat efter. Skönt att eran matte mår bättre igen..........

2009-01-19 @ 18:34:58
URL: http://www.geocites.com/siggesvamphund
Postat av: molle

efterlysning på min blogg..hjälp

2009-01-19 @ 19:59:40
URL: http://bobmarleys.wordpress.com/
Postat av: molle

träningen har som sagt hållit på sen augusti,,

Vi började med mycket simmning,,

Gå upp ,, i trappor ((inte ner))

Gå upp för backar (slalombackar)

Backa i uppförs backe,,mycket bra!!

Sen till vikterna..

0,5 kg (såna som vi kan ha runt handlederna)..dessa körde jag varje dag, i skogen i mycket kuperad terräng så molle så han fick lyfta sina ben..Vilket han normalt sett inte gör..släppar sej fram..



när jag hade kört detta i ca 2månader..

fick han börja springa i sin egen takt (lunk) idag springer han ca 5-6 km varannan dag..



Så till vikterna..

nu sitter dessa på varje gång han går ut...och det är 1 kg på dom..



Nu till hans höfter och utlåtande..

Han har D men inga pålagringar..han har aldrig haltat eller vissat nån smärta på höfterna ( ingen annanstans heller)..Så jag tror helt enkelt att han inte har D utan som dom sa förr när dom var dåligt musklade,,slappa leder..

Han fick inte plats på röntgenbordet utan vi var 5personer som höll upp honom..där av att jag inte tror att dom stämmer..+++++en hel massa annat som får mig att tvivla på detta D..



Lycka till

kram Molles matte

2009-01-19 @ 21:29:53
URL: http://bobmarleys.wordpress.com/
Postat av: Kasper

Gosestunder på kvällen är jätteviktiga, i natt sov jag till och med en stund i mattes säng innan vi båda tyckte det var bäst att jag hoppade ner. För ostörd sömn, alltså :-)

Hoppas matte är riktigt bra snart! Inte roligt annars, ju!

2009-01-19 @ 23:34:32
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Sazsa

Ja det är RIKTIGT frustrerande och tårarna var inte långt borta igår...

Dessutom så har ju Kicki gett oss läxan att gå 100m med kontakt till nästa måndag! Känns som om vi kommer falla på det rejält även om vi tränar...

Men det gäller ju samtidigt att inte kasta in handduken...

2009-01-20 @ 14:46:39
URL: http://champagnehigh.blogg.se/
Postat av: anna

tackar=) Drar någon gång i veckan beroende på underlag, drar med spark för tillfället vilket fungerar bra. Har även provat med skidor men det är inge skidföre här ännu. Har försökt få ta i en begagnad enhunds släde.



Drar du någe med Tim och Ina?



Ha det fint, kram anna och tingo

2009-01-20 @ 17:11:26
URL: http://www.whiteicecrystals.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0