Heldag i Överum

Igår följde jag och hundarna med Jonas och pappa till Överum där vi spenderade dagen vid en fiskesjö. Vi var ensamma där vilket gjorde att hundarna kunde få gå lösa så det blev mycket bad, bus och skogspromenad för dom. Jag hade med båda hundarna en sväng och letade svamp men Ina var lite stökig då hon gick upp i stress då hon bara ville simma omkring i sjön hela tiden. Tillslut bröt jag henne och satte henne i bilen då hon behövde varva ner och vila då hon höll på att ta ut sig totalt fysiskt. Tim skötte sig utmärkt men för att han inte skulle ta ut sig helt fick han imellanåt  ligga på bryggan med Jonas och vila medan jag gick ytterligare en tur i skogen. Jag hittade ett par liter kantareller så det var inte så mycket men bättre än inget, lyckades även med bedriften att gå vilse i skogen.... i vanliga fall ber jag ju hundarna gå tillbaka till husse om jag går vilse men nu gick jag ju själv så jag fick vackert ringa efter Jonas och be honom hojta så jag kunde ha en aning om vart jag skulle.... Efter en lång promenad på en grusväg hittade jag iallafall tillbaka. Jag är verkligen hopplös, skulle nog kunna gå vilse i en skokartong ;)

Tyvärr blev det ingen fisk förutom en liten abborre som vi tog med hem till kissen. Innan vi åkte hem blev det korvgrillning och jag passade på att rensa den lila svamp jag fått ihop. Hundarna fick ett par korvar dom också och sen var det två trötta vovvar som sov hela bilfärden hem. Väl hemma fick dom kvällsmat och sen sov dom sött igen.... jobbigt att vara ute en heldag i friska luften.

Dagen i bilder:

Jippie här kan man springa!


Tim lycklig över att få bada!


Badglada hundar....


Timse simmade nöjt omkring med en pinne han fick fatt i


Ina var som en utter i vattnet...konstant simmandes....


kommer du eller?.... Jag och Tim gick runt sjön....


...medan Ina simmade tvärs över den för att komma till oss....


Bustroll!


Ina myser i skogen


Fiskegubbar :)


Tim fick en mört av pappa vilket han tyckte var lite konstigt....


Timse och husse ute på en av bryggorna medan Ina låg i bilen och vilade


Tim passade på att bada lite tilll.... kul ju!


Tjolahopp!


Myyysigt i vattnet!


Finaste Timsetuss!


Jag och Timsegubben


Härligt att sitta vid elden och vila innan man for hem


Ina vill smaka av husses korv...


Vår katt Anton fick dagens lilla abborrfångts när vi kom hem...


Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad mysigt ni ser ut att ha haft, jag blir så avis! Men usch vad otäckt att du gick vilse i skogen.Jag skulle nog inte ens kommit på tanken att ringa någon utan bara villat bort mig mer och sen dött någonstans inne i skogen av skräck :P



Kram!

2009-07-26 @ 14:33:52
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Anonym

Som alltid veeeldig fine bilder her inne!!Så mysigt det ser ut som dere har hatt det-deilig å være ute hele dagen, samt kunne la hundene løpe fritt omkring!:)Litt kjedelig å gå seg bort-men du får ta med sporhundene dine neste gang;)Syns de ser ganske så tøffe ut både Ina og Tim-der de stuper/hopper uti og svømmer over hele vannet!;)Nå vil jeg også ut på tur!!!:)

Forresten:moro å "hilse på" mannen din!Han gjør jo en god jobb med videoene dine da:)(Ja, og cool agilityvideo!)Fortsatt god sommer!

2009-07-26 @ 18:04:28
Postat av: Maja

....var bare meg...Vet ikke hva som skjedde...

2009-07-26 @ 18:05:42
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: Susanne o Pebbels

Jag vet inte riktigt vad jag har gett mig in på men jag ska iaf försöka ta mig igenom en tävling :-)



JÄTTEFINA bilder, spec på Tim. Han är riktigt fotogenisk och fotografen är ju super duktig :P



2009-07-27 @ 00:01:12
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Torsten

Vilken härlig dag ni verkar ha haft...skönt att vara ensam på stället så att vovvarna kunde ströva fritt! Härliga bilder!

2009-07-27 @ 07:49:34
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Kasper med matte

En sån härlig dag och så fina bilder! Och vilka underbara hundar! Tuffingar!!! Nu bara MÅSTE

2009-07-27 @ 13:29:43
URL: http://www.belof.se
Postat av: Kasper med matte

En sån härlig dag och så fina bilder! Och vilka underbara hundar! Tuffingar!!! Nu bara MÅSTE matte ta med mig också till sjön! Men först ska vi plocka in lite kantareller till sena lunchen!

2009-07-27 @ 13:31:04
URL: http://www.belof.se
Postat av: kicki fohlin-svensson

Söket gick hyggligt bra för Ina med tanke på att hon redan fått sig en massa aktiviteter, husse var jätteduktig!

Kicki

2009-07-27 @ 21:42:35
URL: http://www.rexago.se
Postat av: malte o snoki me matte

å va härligt det såg ut, vårans husse blir nog lite avis han gillar o fiska han! matte med men inte lika mkt. hon gillar mest matsäcken...som vi...

puss

2009-07-28 @ 11:57:21
Postat av: Marianne

Härliga foton från er dagstur. Mumsigt med kantareller, men tråkigt att ni inte fick upp några rejäla abborrar som är så goda att grilla.

ha det gott

2009-07-28 @ 20:43:39
URL: http://www.ekoxenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0