Skogspromenad och simning är vad helgen har bjudit på

Det har varit en ganska lugn helg då jag började lördagen med en grym huvudvärk och därför fick avstå dagens sökkurs med Ina. På eftermiddagen piggnade jag till litegrann så då blev det en skogspromenad med Tim och pappa och hans hund. Grabbarna grus tyckte det var mysigt att få latja runt i skogen på tu man hand, dom trivs verkligen ihop.  Dom hittade ett riktigt dyhål att plaska i så dom var inte speciellt fina efteråt...urk!

Zingo i full fart påväg mot sin husse, jag och Tim skymtar i bakgrunden....


Så här vacker var Tim efter sitt besök i gyttjehålet, kan berätta att det blev ett dopp i sjön innan vi åkte hem....


Idag for jag och husse med Ina till skogen för jag ville kolla om det kommit någon svamp. Hittade inga svampar men väl en mysig skogstur med fika och mys blev det. Ina njöt av att få springa fritt mer eller mindre obegränsat utan en massa måsten och krav, skönt och bara få vara ibland och ha det gott. Det märks att hon blir allt mer följsam och har lättare att varva ner imellanåt så det känns bra. Nyttigt för henne att få lite egentid med oss utan att Tim är med.

Ina hittade som vanligt massa pinnar och annat att roa sig med


Fikapaus


Livet på en pinne?... eller ja stubbe ;)


Men hallå kom nu då matte!


Jobbigt att busa i skogen...


Fin flicka!


Senare på eftermiddagen fick Ina vara hemma och vila medan vi tog med Tim för att han skulle få simma lite och jobba med bakbensmuskulaturen. Han simmade på riktigt bra tycker jag, sen blir det ju lite mycket bus imellanåt när han badar utomhus men det fungerar skapligt ändå. Efteråt blev det som vanligt stretching och lite promenad innan vi for hem.

Min pipis ligger ju där ute i vattnet....


Bäst jag räddar den!


Jippie här kommer jag!... ibland gå det lite för vilt till vid badandet....


ok då matte...jag ska ta det lite lugnare...simma, simma....


Kolla vilken fin pinne jag hitta!


Ge hit min pinne...dumma matte!


Jag vill bada mer ju!!!!


Hepp... då tar jag väl med min nya fina pinne upp på land istället....


Nu ligger hundarna utslagna och sover här hemma och jag ska nog snart göra detsamma, ska jobba en hel del nu i veckan eftersom det är sista introduktionsveckan innan jag jobbar själv. För husses del är det sista veckan innan semester så han har lite slappare tid framöver att vänta.

Kommentarer
Postat av: kicki fohlin-svensson

Hoppas huvudet snart är bättre, på onsdagkväll 19.30 på vänstra sidan i den "vanliga" skogen är det dags igen! Vore kanonkul om du kunde hänga på.

I helgen blir det ingen sökkurs då är jag borta på andra. Men hoppas det funkar lika bra med en kväll!

Krama de vita vargarna..

Kicki

2009-07-05 @ 22:30:57
URL: http://www.rexago.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Hej hopp! Såg just att du hunnit in hos mig innan jag hann uppdatera!! Primos syrra uppe i Piteå blev champion idag!!



Mysiga lerinpackningar....ska nog åka till Lagunen nu när det inte är "badväder"....



Kramis på er!

2009-07-05 @ 22:59:13
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Kasper

Visst är det härligt att det finns dypölar! Och pinnar. Och sjöar. Och "lediga*" dagar! :)

Fast mina dagar är ju alltid ledig, förstås. Rättvist säger matte, för det är ju hennes också...

2009-07-06 @ 00:36:03
URL: http://www.belof.se
Postat av: Torsten

Visst är det skönt att vara i skogen o bara slappa, fika och få ett dopp därefter! Sommaren är kort, så det är bara att passa på!

Kramar till er!

2009-07-06 @ 09:13:16
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: malte o snokis me matte

nämen va kul! va blir det för ett jobb? det har vi missat om du skrivit det!

ni har skogsmys ser vi, ser härligt ut o lite bad modiga som ni är!

slafspussar

2009-07-06 @ 10:36:39
Postat av: lotta med Juni o Cola

vad härligt ni har:)Tack för grattiset, vi vart lite extra glada eftersom Cola egentiligen inte har utställningslinjer..utan mer jaktlinjer..KUl att det kan gå bra ändå:)

2009-07-06 @ 10:52:35
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Pebbels

Härligt med en vit hund som badar i gyttja ;) De är så fina bägge två, med eller utan gegga på tycker jag. :)



Kram

2009-07-06 @ 21:31:42
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Sigge Svamphund

Åh vilken perfekt inpackning!

Så bad på det, perfekt för din päls!!!!

2009-07-07 @ 20:42:18
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Marianne

Hundarna föredrar den form av bad som vi inte gillar. En hund med lerinpackning och eller ingnuggad med skit är något man gärna avstår. Skönt att det finns tillfälle till lite renare bad på hemvägen.

Ha det gott

2009-07-10 @ 10:58:20
URL: http://www.ekoxenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0