Trevligt besök idag och den gångna veckan

Idag tog jag med mig hundarna och mötte upp Sara med sina vovvar i valla, därefter tog vi en promenad hem till mig för lite fika och umgänge.... Trevligt! Måste säga att alla hundar skötte sig riktigt fint, visst skällde Ina lite både när vi mötte dom och sen inomhus men det gick ändå riktigt bra. Vi lät Saras hundar vara med oss inne i köket och delade av med kompostgaller  medan mina fick vara i resten av lägenheten. Tim gick och la sig och struntade fullständigt i att vi hade besök så det kändes riktigt bra medan Ina låg och pep lite utanför gallret  men ändå höll sig skapligt lugn. Väldigt nyttigt att få hundbesök hemma utan att det ska busas eller gruffas eftersom mina hundar oftast är vana att vara själva hemma. Tyvärr tog jag inga bilder på våra härliga besökare, hade fullt upp med att fika ;)

Resten av veckan har mest sprungit iväg, har jobbat och nu är min introduktion slut, nästa vecka jobbar jag själv men det känns som det kommer flyta på bra. Jonas har ju semester då så hundarna får ju iallafall sällskap och slipper vara ensamma några längre stunder alls så det är skönt.

I onsdags jobbade jag em/kväll så Jonas fick åka själv på sökkursen med Ina med det hade gått bra för dom och Ina hade jobbat fint så det var roligt. Bra att Ina kan jobba även ihop med husse :) Fick några bilder av Tessan från sökträningen på Ina och husse, tack för dom!

Var är figgen Ina...sök!


Tjoho tjohej vad det går...




Annars har det mest kännts som om veckan har regnat bort, skulle ha tränat ihop med tjejerna i torsdags men valde att avstå då jag var så trött efter jobbet och regnet öste ner så motivationen var väl inte på topp. Nu väntar nog sängen, hundarna är trötta sen dagens besök och ligger redan och slumrar.

Kommentarer
Postat av: Torsten

Trevlig med lite främmande och fika! Hoppas att regnet dragit bort och att solen börjar skina istället!

Ha det gott!

2009-07-12 @ 09:11:55
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Fattar att ni inte vill ut i ösregnet! VEM skulle väl vilja det!!?? För vad det än är, så INTE är det då hundväder!

Hoppas ni har sol idag! :)

2009-07-12 @ 12:52:08
URL: http://www.belof.se
Postat av: Sara

Vi kommer hemskt gärna och fikar igen vid tillfälle. Det var skönt att bara kunna sitta och prata utan att behöva ha så mycket koll på hundarna :)



Vi se ikväll!Kram!

2009-07-12 @ 14:09:46
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Sigge Svamphund

Vad ni jobbar o ligger i hela tiden.

Jag nöjer mej med svamphundsjobbet och alla sjöar.

2009-07-13 @ 19:42:39
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Frippe med matte

Hejsan!!

Vad trevligt med besök och att det gick bra att ha dom hemma. Jag hade ju Tindra på besök förra veckan och hon hade Buddah med sig och det gick jätte bra för mig och Cash men sen var ju matte hundvakt till Miro som inte alls gillade honom, så matte fick sätta upp kompost galler och dela på oss.

Men vad ni tränar och är duktiga allihop här på bloggen nu får ju matte såååååå dåligt samvete!!!

Lycka till med det nya jobbet också

Kram på er...

2009-07-14 @ 09:07:03
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Susanne o Pebbels

Man blir lite avslagen när det regnar, känns liksom inte som att man vill ut och blöta ner sig i onödan:)

Kul att det gick så bra med hundbesök hemma. Det är inte alltid så lätt. Vart kommer Ina ifrån, vet du något hennes bakgrund? Tim har du haft sedan han var valp va?



Kram kram

2009-07-14 @ 10:50:44
URL: http://hundtraningen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0