Trött tröttare tröttast....

Skulle ha samtränat idag men valde att ställa in då jag helt enkelt inte orkar.... har haft huvudvärk i ett par dagar nu och lite frossa och känner mig halvseg, inget kul samtidigt som man ska jobba men det får gå. Trist bara att hundarna blir lidande, tur att husse iallafall tar lite promenader med dom.

I söndags var jag på middag hos Frida ihop med "träningstjejerna" (alltså var det jag, Frida, Sara och Linnea). Jättetrevligt att träffas ännu en gång utanför träningen och umgås och som vanligt massa  hundprat i olika former ;) Dagens charmpoäng gick helt klart till Fridas pinscherflicka Ronja som jag hade svårt att låta bli att pilla på så fort hon kom i närheten. Bilderna är tagna av Linnea så tyvärr ingen bild på henne....

Frida sysselsatt med matlagningen medan jag och Sara sitter till bords och har det gott


Frida och Sara


Jag tar till mig av den goda röda currygrytan...mums!


Innan middagen på förmiddagen i söndags passade jag och husse på att åka ut med hundarna till "gropen" där det blev uppletande för Inas del och spår för Tim. Ina var lite flamsig imellanåt och ville inte riktigt komma in med sakerna till mig så idag blir det en redigerad film på hennes upletande så ni slipper all dötid. Som vanligt är det husse i familjen som redigerat och valt musik då jag är en teknisk katastrof på sånt ;)

Ina uppletande:


För Tims del blev det ett spår med fyra apporter i, bitvis tappade han fokus och vid två ställen höll han på att byta spår då det var uppbökat av vildsvin. Vi såg även harspår och andra störningar i spåret vilket störde Tim en del, det märks att det var länge sedan han spårade för han var inte så uthållig som han brukar. Markeringarna av apporterna blev dåliga vilket var väntat men jag ville ändå se Tims reaktion. Det var nämligen så att sist Tim skulle lyfta en spårapport för rätt länge sedan så låg det en huggorm jämnsides den så jag vrålade nej samtidigt som Tim skulle gripa apporten eftersom jag inte ville att han skulle bli huggormsbiten. Detta gjorde såklart att Tim flög bak och därför är numera spårapporterna lite läskiga :( Vi får helt enkelt börja om med dessa från början och vi behöver även spåra oftare för att behålla Tims spårglädje och bättra hans nogrannhet.

Tim spårar


Nu ska jag ta och vila lite och se om jag kan få bukt med min huvudvärk....bläää!


Kommentarer
Postat av: Kasper

Såg väldigt gott ut, sa matte.

Och jag tycker att Timsen och Ina är jättefina! Joodå, jag tycker dom är duktiga också! Tycker jag!!! Själv är jag bara en "liten larver", säger matte. Okej, det är SÄKERT nåt fint, att vara en larver... :)

2009-07-15 @ 01:13:25
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: lotta med Juni o Cola

å vad mysigt o gott:)här har vi svårt att hinna spåra o dyl...den lilla tid som finns över till hundträning såhär i sommarlovstider går nästan bara till lydnaden..då kan ju ungarna vara med..blir bättre när skolorna sätter fart..hoppas att huvudvärken gav sig..

2009-07-15 @ 09:13:50
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: malte o snokis me matte

å vilket trevligt kalas där, fin present på bordet mmmm gottigt godis!

kul o se er "live" tyvärr hör vi inget då högtalaren på datorn fortf är paj så vi kan inte uttala oss om musikvalet...

slafspussar o hoppas du mår bättre snart!

2009-07-15 @ 13:53:41
Postat av: kicki fohlin-svensson

Aj, huvudvärk är inget roligt. Ta hand om dig. Men det kanske är denna ovanligt kvava sommar som ställer till det?

Vi ses på söket på lördag morgon klockan 8

Kram Kicki

2009-07-15 @ 15:33:29
URL: http://www.rexago.se
Postat av: kicki fohlin-svensson

jag igen!

träna väldigt smala korridorer med Tim vid uppletandet. Max 5 meter breda och 50 djupa, gör flera korridorer och skicka, då kan man träna in väldigt snygga raka skick..

Kan visa, det går att göra en "stjärna" också!

Vi kan prata mera på söket!

hej igen / kicki

2009-07-15 @ 15:37:09
URL: http://www.rexago.se
Postat av: Jeanette

Hoppas att huvudvärken har släppt. Mysigt med middag med genuina hundmänniskor:-) kram



2009-07-15 @ 19:45:36
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Gunbritt, Giah och Dahro

Hoppas du mår bättre nu!

Ser gott ut med currygryta :)

Kul att ha så bra träningskompisar, mysigt att ni umgås lite vid sidan av träningen med.



Ha det så bra...

Gunbritt och vovvarna

2009-07-15 @ 20:01:04
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Torsten

Mysigt med god mat o gott sällskap! Hoppas huvudvärken gett med sej!

2009-07-16 @ 07:13:03
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Pia

Hej Hoppas du mår bättre..Kul att se era filmer Det är så roligt att se Ina Hon tycker att det är så himla kul. :) Ha det nu bra!

2009-07-16 @ 08:29:08
Postat av: malte o snokis me matte

skojar du , malte o snoken HAR popcornfötter!!! godoftande små poppisar!

slafs

2009-07-16 @ 12:43:00
Postat av: linnea

hörrö du! ska du med o köra någon dag eller? ;)

2009-07-16 @ 17:33:28
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Elisabeth och Sacco

Vilken trevlig middag ni verkar ha haft. Kul med filmerna. Det ser skoj ut! Hi, hi vilken liten lortgris han är Tim:) Tur att han inte rullade sig i en koblaja som Kasper gjorde.. Ha en fortsatt skön sommar!

2009-07-16 @ 21:08:05
URL: http://sacco.bloggagratis.se
Postat av: Marianne

Jag hoppas du ska slippa din huvudvärk. Jag vet alltför väl hur jobbigt det är med en envis huvudvärk/migrän som håller på i flera dagar.

Det måste vara kul att även träffa träningskompisar och bara sitta ner och snacka.

Ha det gott

2009-07-16 @ 22:30:30
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: malte o snokis me matte

Kanske bara killar som har den rätta popcorn doften? pussa timsingen från oss! ha en skön huvudvärksfri fredag!

2009-07-17 @ 08:53:09
Postat av: Johanna & Max

Vilket härlig uppletade ifrån Ina sidan. Toppen! Jag har också haft huvudvärk i ett par dagar. Det är hemskt jobbigt.

2009-07-18 @ 11:50:32
URL: http://jareback.com
Postat av: Marianne

Hej

Jag hoppas huvudvärken är borta och att du får en trevlig helg. kram

2009-07-18 @ 23:13:09
URL: http://www.ekoxenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0