Jäkla blaskväder!

Fy vad trött jag blir på vädret, vi fick ju snö igen och nu har det smält till ett enda blask och klegg. Är ju inte helt lätt att promenera med Tim i kuperad terräng och backar som vi ska just nu eftersom det är slirigt och halt och han är superpigg nu när han inte får springa lös som han brukar. Inte lätt att förklara för honom att han ska ta det lugnt och jobbas i skritt för att få bukt med muskler och inflammation. Tim har iallafall börjat äta sitt färskfoder igår och gissa om det var en väldigt nöjd hund som smaskade i sig av maten...han älskar ju färskfodret och hittils är han bra i magen också så det verkar lovande. Annars händer det inte så mycket här hemma, vi stretchar, masserar och promenerar med Tim så gott det går efter dom restriktioner vi fick av veterinären, sen får han lite lättare trixträning och sånt inomhus för att inte bli helt stollig av understimulans.

Ett evigt traskande i koppel och sele med Tim för att träna och lyfta på benen korta stunder i lugn takt....


Tim tycker jag är en taskig jäkel som envisas med att tvinga honom att ta det lugnt


För Inas del har det varit lugnt också, idag tog jag och husse en promenad med bara henne så hon fick springa lös och busa....hon hade full fart som vanligt och var full i bus nu när hon och Tim inte får leka med varandra. Har börjat klicka in läggande under gång med henne lite och det fungerar bra förutom att hon gärna går lite snett och kollar på mig vid fortgåendet så det får vi träna vidare på separat. Även platsliggning börjar gå lite frammåt med Ina, hon ligger helt still inomhus iallafall någon minut nu så vi jobbar sakta men säkert på att öka tiden...funderar även på att försöka lära henne att lägga ner hakan men hittils har jag inte fått henne att erbjuda det alls så vi får se, det viktigaste är ju att hon ligger stilla och stabilt.

Ina full i bus som vanligt...


Ina trött med tungan långt ute efter allt springande och busande....


Kommentarer
Postat av: Kasper

Skitväder hos mej också. Matte säger att "idag gör vi ide" och det betyder att roligare kan man ha!

En massa ny blöt snö här som matte avskyr. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka.

Förresten, vet du vad jag tror - jag tror at Tim tycker att du är världens bästa matte! Precis sån som du är. Han fattar!!! Det gör vi hundar nästan alltid. Egentligen.

2009-03-29 @ 01:14:15
URL: http://www.belof.se
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

skitväder här med,vräker ner snö ena dagen...töar och smälter ena dan:(..förstår att det e tråkigt för tim att vara så lugn, man önskar ju att man kunde förklara för vovvsen att det är för deras eget bästa, vissa saker man gör med dem!

2009-03-29 @ 09:29:57
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Torsten

Ändå skönt att vara ute, även om vädret inte är det bästa! Hon hittar då inga små pinnar, Ina...orkar hon bära dom, kan man undra? Snygga bilder som vanligt! Kram på er!

2009-03-29 @ 15:32:40
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Maja

Å jeg holder med i at Tim nok syns du er verdens beste matte uansett!!Rart hva de egentlig forstår!:)

Pga vekselsvis båndtvang i enkelte områder her vi bor har vi blitt vant med nettopp turer med hundene i ulendt skogsterreng-og det er jo super mosjon for matte og husse også:)

Håper også været blir bedre hos dere-her har solen skint hele helgen-virkelig herlig!Får sende ned litt godvær til dere..!Ha det bra!

2009-03-29 @ 19:20:40
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: Marianne

Inte det lättaste att få ett energiknippe med spring i benen att ta det lugnt. Men Tim har tur att han har så omtänksamma ägare som lägger ner så mycket på honom och då menar jag allt vad det innebär med att äga en hund med HD problem. Jag hoppas ni ska lyckas bygga upp Tims muskulatur så att han kan få röra sig fritt igen.

Fina foton.

Kram och lycka till

2009-03-29 @ 23:18:07
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Gunbritt m flock

Hoppas verkligen att Tim blir bättre!!! Håller med dom andra han vet att du gör så gott du kan för honom...



På tal om aktiviteter för huvudet...Har du testat att lägga spår åt honnom...(Korta alltså)...

Då är han ju kopplad (i lina eller koppel) och du kan styra takten...mina gillar det!!!



Jag har bestämt mig nu!!! Det blir parning nästa löp!!! :) Skönt att ta ett beslut och sluta vela...



Hoppas allt går bra!!!

Kramar Gunbritt.

2009-03-30 @ 00:46:35
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Jennie & Exxa

Tack, vad gullig du är! Vad är Tim för ras?

2009-03-30 @ 09:49:07
URL: http://www.exxa.se
Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

Hej gumman!



Du får se det positiva i allt träl med Tim som måste utföras....Tänk vilken snygging du blir till sommaren( ja det är du redan men ännu snyggare ;) )...vältränad rumpa och lår, kondis som en maratonlöpare.... oj oj oj !!

Stor kram till dig Tim och Ina....Jonas kan du väl ge en liten en:)hi hi....

Postat av: Elenor och Zidane

Hej. Har varit på skidsemester ett tag. Tråkigt att Tim inte är helt pigg, men med din vård blir det säkert bra framöver. Kram

2009-03-30 @ 20:18:10
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: molle

visst är det toppen med allt slask..

snart kan vi hoppa i plurret

2009-03-30 @ 21:27:36
URL: http://www.pillans.se
Postat av: Sigge Svamphund

Men skit vad det har strukat här när jag försökt lämna spår efter mej.

Antingen visas inga kommentarer alls eller så försvinner mina uppgifter när jag skrivit in dom. Rättare sagt de brukar ligga kvar men var bara borta igår.

Hoppas det funkar nu

2009-03-30 @ 21:33:35
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Snöslask hos oss också. Jag vet hur det är när hundarna inte får springa av sig som de brukar. En av de miljoner gånger som Vilda bitit sönder sin tass pga klåda har hon gått med bandage och sko. Då gäller samma restriktioner.

Hur långt tid tror vet. det tar innan Tim kan röra sig promenadnormalt?



KRAM

2009-03-30 @ 21:59:35
Postat av: vildaopebbels

Snöslask hos oss också. Jag vet hur det är när hundarna inte får springa av sig som de brukar. En av de miljoner gånger som Vilda bitit sönder sin tass pga klåda har hon gått med bandage och sko. Då gäller samma restriktioner.

Hur långt tid tror vet. det tar innan Tim kan röra sig promenadnormalt?



KRAM

2009-03-30 @ 22:00:27
URL: http://hundtraningen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0