Spårat med vovvarna

Idag la jag varsit spår åt vovvarna på förmiddagen medan dom fick vara hemma. Åt Ina la jag ett spår som började på ett lerigt fält med en vinkel och sen gick upp i en skogsdunge där jag aldrig sett att det går någon eftersom jag inte vill att det ska vara så mycket snö eller andra störningar i hennes spår då hon spårat så lite och det var ett bra tag sen sist. La ut två leksaker i hennes spår och i slutet la jag en liten spårapport. Åt Tim la jag ett skogsspår i ganska knepig terräng med mycket upp och nergångar, bitvis barmark och bitvis snö med två spårapprorter i och ganska kluriga vinklar. Började med att gå Inas spår när det legat ungefär 50 minuter. Ina var lite snurrig de första metrarna och hade lite hög fart men sen gick hon som en klocka  och markerade båda leksakerna och slutapporten. Det märktes att hon tyckte det var riktigt roligt att få spåra så jag måste börja lägga mer spår åt henne, det stärker henne nåt så enormt.

Hmmm vart går spåret nu då.....


Kolla vad jag hitta i spåret...en trasa...


Ina jobbar på med nosen mitt i spårkärnan


Det låg en grej till här....ett gosedjur....


Ska du ha den här pinnen matte?... Ina var så duktig som markerade och lyfte spårapporten (ursäkta dålig bild)


Efter fint jobb i spåret får man leka lite som avslutning....tjoho!!!!


Sötnos!


Tim fick gå sitt spår direkt efter att jag kommit hem och lämnat Ina då det legat ca 1½ timme. Han var lite snurrig vid spårupptaget först men sen gick han bra och markareda båda apporterna klockrent så det var kul. Tim tyckte det var lite klurigt att spåra där nön var som djupast då det fanns flera spår där och först var han på väg att gå fel men ringade och tog upp rätt spår igen.

hmmmm...Tim funderar.....


oki...här går spåret....


Klurigt i snön...då måsta man vara nogrann....


En apport till dig matte! (sorry att det blev så suddigt....)


Efter spåret fick Tim gå lös lite och hans lycka blev total när han hittade massa smält snövatten som samlat sig till en fin plaskdamm.


Myyysigt!


Jippie!!!


Skulle egentligen ha gått en gemensam kvällspromenad med Ivana och snöboll nu men jag har fått så ont i huvudet så det får vara, husse får ta vovvarna en kisserunda istället. Dom är rätt trötta och nöjda sen spårandet och busandet idag iallafall.

Kommentarer
Postat av: Carolina & Latte

Vilka vackra bilder! Vad duktig du är på att spåra... JÄTTEVACKRA BILDER!



Kram,



//Latte

2009-03-04 @ 20:56:41
URL: http://www.latte.bloggagratis.se
Postat av: Sigge Svamphund

GRATTIS till den stora spagropen!!!!!!

Tror att vi kan se fram emot massor med såna inom en snar framtid!

2009-03-04 @ 21:22:40
URL: http://www.geocites.com/siggesvamphund
Postat av: Kasper

Kuligt! :-) Jag tror jag måste öva matte, så att hon lär sig att göra sånt där åtmej också! :-)

2009-03-04 @ 22:00:13
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Sara

Låter som en väldigt lyckad dag!



Kram

2009-03-04 @ 22:55:58
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Cavvetjejernas matte

Vad duktiga dom är på att spåra. Jag är dålig på att lägga spår till mina. Borde nog göra det ibland. Det är ju så bra hjärngympa.

2009-03-04 @ 23:19:51
URL: http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Bent

Härligt att se vad roligt du har INA. Precis vad du behöver..... Uppgifter att lösa!! Lycklig o skitig. Vilket hundliv

2009-03-05 @ 09:10:27
Postat av: lotta, Juni o Cola

vad kul ni har tillsammans.vi var också å kika på spårsele till Cola..men vi väntar liiite till och ser om hon blir någe större:)..det blir nog lagom till sommaren:)

2009-03-05 @ 12:43:17
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0