Dagarna rusar iväg

Jisses vad dagarna går känns det som just nu, idag har hundarna fått en vilodag....känns behövligt för både dom och mig. Funderar på om jag skulle ta ett par dagars träningsledigt, känns som hundarna skulle må bra av en mental vilovecka eller liknande då det varit ganska intensivt  med träning av olika slag ett tag för dom men jag har inte riktigt bestämmt mig hur det blir ännu. Nu på kvällen var vi och grillade hos min far och hundarna skötte sig riktigt fint, härligt att se att dom kan ligga tre stycken på hans lilla tomt och tugga grisöron utan att gruffa med varandra.

Igår hade iallafall husse lagt ett spår åt mig och Tim, tyvärr hade vinden vänt när vi skulle gå det så vi fick rak motvind så Tim började vindvittra istället och tappade spåret flera gånger och missade då en apport. Efter en del snurrande hittades iallafall slutet men då var Tim bra trött.



Efter spåret var vi alla varma så vi åkte till blåa och lät Tim bada lite, årets första simtur i en sjö för hans del och han blev så otroligt glad när vi kom dit. Egentligen ska ju han simma med flytväst har jag tänkt för att få ut maximal rörelse men han fick bara simma litegrann och det var så varmt så jag tyckte inte att det gjorde något, lite kul måste han ju få ha också. Han kändes fin och mjuk efteråt så hans muskler verkade elastiska och fina.

Tjoho jag fick bada!


Det här är livet....






Var några som undrade hur det var med hans höft, han äter fortfarande Rimadyl men en mindre dos (1 tabl 50 mg morgon + kväll) och nu går han i princip som vanligt. Vi undviker långpromenader och upprepade hopp/tuff fysisk träning framförallt på hårt underlag och försöker hålla en jämn motion på honom (han är som bäst när han går ca 40 min-1h per promenad bortsett från rena kissrundor) och hittils verkar han må bra. Han fortsätter hålla hull och äter bra och har så smått fått lite mer ryggmuskler även om vi jobbar på för att han ska muskla sig ännu mer över bakpartiet då han fortfarande är tunn.  

Timse njuter av livet i full fart!


Kommentarer
Postat av: Kasper

Åh, va härligt, Timsen, att du har fått bada i sjön! Och glädjen bara lyser om dig, när du kommer springande!

Vilodagar med bara kul och lite lagom bus - låter väl härligt! Det behöver man nog ha ibland. Bara få vara, liksom. :)

2009-05-25 @ 23:30:37
URL: http://www.belof.se
Postat av: Sara

Han är bara för fin din Tim. Vad härligt att han fick en kanon dag med bad och spring, det förtjänar han!



Kram!

2009-05-26 @ 02:31:25
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: malte o snoken

å vilken härlig dag ni har haft! här är ingen idé att vi åker till sjö eller hav det uppskattas liksom inte, vi får bara "när kan vi åka hem?"-blicken...

slafspuss

2009-05-26 @ 11:20:39
Postat av: Torsten

Jag förstår din lycka, Tim, att få plaska på i vattnet så där!!!

2009-05-26 @ 12:20:22
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Gunilla & Asta

Härliga Timsevimse!!! :D

2009-05-26 @ 18:10:48
URL: http://vitherde.wordpress.com
Postat av: Sigge Svamphund

GRATTIS Tim äntligen ordentliga bad i sjön!!

Känns underbart va?

2009-05-26 @ 19:33:32
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Giah med matte

Du ser verkligen ut att njuta av badet i sjön :)

Härligt att se!!!

Hoppas höfterna håller sig lugna nu...Skönt att du kunnat minska på medicinen :)

Ni är SÅÅÅ DUKTIGA att träna Tim...



Kram från matte

Nospuss från mig (Giah) till dig Tim

och Dahro hälsar att han gärna har en träff med Ina :) Hon är sååå söt!!!

2009-05-26 @ 23:28:29
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Marianne

Visst måste även Tim få leka, busa och bada ibland. Det sista kortet på Tim är läckert.

Ha det gott

2009-05-29 @ 21:31:18
URL: http://www.ekoxenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0