Hjälpt till på utställning och lite hundträning

Idag hade Fritt följ drive in utställning så dagen spenderades där då jag satt som ringsekreterare och inropare i ring 1 för domare Sickan Beckman. Vädret var riktigt trevlig fast lite blåsigt men det fanns många fina hundar att titta på. Jag blev även ombedd att dömma barn med hund, inte helt lätt eftersom jag inte var beredd på det men jag gjorde mitt bästa och det var riktigt roligt att se hur fint barnen kämpade för att visa hundarna på ett fint sätt med glatt humör.

Bedömningarna i full gång...


Jag ser smått förvirrad ut där jag sitter och skriver...det var inte så illa som det ser ut ;)


Frida med sin pinscher Ronja som kollas av domaren


Sara med Ikaros i ringen


Jag dömmer  barn med hund


Gäller att titta ordentligt på alla duktiga ekipage


Här apploderas vinnaren i barn med hund fram


När jag kom hem på eftermiddagen hade jag två pigga hundar hemma så jag tog ut dom en i taget för lite kort lydnadsträning medan husse fotade. Jag träffade Inas förra ägares syster och i samma veva kom grannhunden hos min far utfarande till oss på gräsplan brevid där vi stod  så det slutade med att Ina gick i försvar mot hunden då jag tror hon både vaktade mig, förra ägarens syster samt  bollen jag använt och belöna henne med. Jag fick dock fatt i Ina ganska fort och grannhunden sprang in till sig igen men det känns trist då det är tredje gången den hunden kommer fram lös till Ina och nu blev det ju bråk, tidigare har jag hunnit jaga bort hunden eller så har Ina inte gjort nåt. Jag vill ju att Ina ska bli allt tryggare och inte bry sig om andra hundar så jag hoppas att detta inte förstörde nåt :( Resten av träningspasset med henne gick bra iallafall, det blev lite ställandeträning, nån inkallning och ingångar samt en kort platsliggning.



Undrar vad det här är för moment ;) ....Ina testar allt på en gång i rena ivern....


Bättre :)


Ställande  (och jag tjuvkikar som vanligt...suck...)


Med Tim gjorde jag ett läggande som fungerade fint samt nån inkallning, ett ställande och lite kort fritt följ. Han var riktigt taggad så han ljudade lite och trängde men annars hade han en härlig attityd och rikttig arbetsglädje. 



Inför ett läggande....


Det funka :)


Jippie jag fick min boll!


Nu väntar sängen, ska upp tidigt på sökkurs imorgon bitti med Ina så jag får kika in till er andra efter det.

Kommentarer
Postat av: kicki fohlin-svensson

Tack för att du ställde upp på utställningen!

Och vi ses snart i skogen! Det ska bli knaonroligt att ha dig med igen!

Kram Kicki

2009-05-17 @ 06:53:29
URL: http://www.rexago.se
Postat av: Molle & matte

oj då snacka om fullt upp..

vad kul att få hjälpa till på en sån utställning och dömma oxå.wow.



tror inte det förstör nått i din träning med ina..jyckar är ju rättså kloka djur.

2009-05-17 @ 09:02:44
URL: http://www.pillans.se
Postat av: Molle & matte

oj då snacka om fullt upp..

vad kul att få hjälpa till på en sån utställning och dömma oxå.wow.



tror inte det förstör nått i din träning med ina..jyckar är ju rättså kloka djur.

2009-05-17 @ 09:03:23
URL: http://www.pillans.se
Postat av: Pebbels

Kul att få vara med och dömma! :) Härliga träningsbilder, ser kanon ut!

2009-05-17 @ 09:55:32
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Kasper

Tycker ni lyckats riktigt bra med eran matte - så bra att hon till och med får vara med och döma! Fortsätter ni så där och tränar henne i lagom takt så... Bra jobbat! :-)

2009-05-17 @ 11:23:26
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Pebbels



Kika på den här artikeln på Klickerklok.se



I början handlar det om att backa och om du scrollar ner kommer den perfekta guiden till klossen-träning.



http://klickerklok.se/bakdelskontroll.php

2009-05-17 @ 15:49:05
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Sussi

hihi skrattar lite gott för mig själv när jag läste mig till att Ina testade allt på en gång i ivern. Där beskrev du precis min Doris. Vill hon ha nåt så kan hon gå igenom hela registret hon kan. Nåt måste ju vara rätt hihi



Ha en fin kväll

Kramisar

2009-05-17 @ 17:09:18
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Marianne

Det var mycket på samma dag, ni har då energi för 10.

Tråkigt med lösa hundar som ställer till det för andra. Men tur att det inte hände ngt.

Ha det gott

2009-05-17 @ 21:20:37
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: malte o snoki

va kul det såg ut o va me på tävlingen som funktionär o få titta, få tips o massa erfarenhet.

klart dina godingar var tränings o sällskapssugna när du kom hem!

2009-05-18 @ 10:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0