Vart tar tiden vägen???

Ja himmel, just nu känns det som om dagarna bara rusar iväg utan att jag hinner med... det är någon slags gröt av jobb, hundpromenader och för lite sömn känns det som... Måste erkänna att jag tappar en del träningsmotivation när det är så nedrans mörkt när man kommer hem... och blött.. och grått... URK!

Igår tog jag mig iallafall i kragen och förutom en långpromenad med hundarna  i skogen där som fick strosa lösa så blev det även lite fri lek för dom på ett fält och sen lite träning. Ina fick träna på att bära apporten, hon vill ju oftast bara dra iväg med apporten på egna äventyr så jag började om och la apporten på backen och belönade bara att hon grep den samtidigt som jag rörde mig bakåt... jag använde klicker och belönade med boll vilket fungerde riktigt bra. Visst drog Ina iväg först och latjade med bollen på egen hand men då plockade jag bara fram en annna boll och ignorerade henne.. efter ett tag insåg hon att för att få tillgång till nästa boll så måste hon först fokusera och gripa apporten så tillslut kunde jag belöna gripandet av apporten med boll och hon kom tillbaka direkt till mig och grep apporten på nytt utan någon konkurrens om bollen... så det blev nästan dubbelträning, både med apporten men även i att kunna belöna med boll som kastas. Var roligt att se att Ina klarade av bollbelöning utan att bli hysterisk och gå upp i stress, tror det handlar om att jag måste ha is i magen och våga träna på att belöna och släppa till lite mer när jag belönar och hitta en lagom rimlig kriterienivå inför vad som ska belönas. Nu babblar jag visst på som vanligt... inte lätt att försöka klä sina tankar i ord när hjärnan går på halvfart efter att ha jobbat... Nåja, för Tims del blev det lite freestyleträning där jag satte ihop snurr/slalom/mellan/backa och i slutet runt om i en kedja vilket gick jättebra, dock får jag passa mig för att inte fasta utan se till att han verkligen gör det jag ber honom om, han fastnar lätt i vanor den hunden... roligt var det att se vilken fin kroppskontroll han hade för att vara honom, mjuk och fin och utan att braka in i matte och utan fusk i slalomet då han lätt tränger eller puttar på mig.

Tyvärr har jag inte tagit några bilder då jag glömde vår kamera i lördags i Fridas bil så just nu bor den så fint hemma hos Sara :)

Annars har det inte hänt så mycket sen sist, vi var och simmade med Tim i måndags igen och nu fick han simma lite med jetsteamer för första gången sen vi satte igång med simmandet igen, han simmade sammanlagt ca 6 min met jetsteamer och 10 minuter utan, uppdelat på tre omgångar med paus imellan. Han var riktigt duktig och låg på bra i vattnet men blav ganska trött. Vi vägde honom även och han är nere på 44 kg nu så det känns bra att han gått ner lite men endå har behållit sina muskler och ökat sin kondition och smidighet :)

Bjuder på några simbilder från förra veckan då min far var med och fotade...

Badmonstret Tim!


munnen full...


simma simma...


Tim tycker pauserna mellan simmningspassen är tråååkiga... (ni skulle höra hur han låter...hmmmm)


fast värst av allt är duschningen om ni frågar Tim...


Nä nu väntar snart sängen så jag kommer upp till jobbet imorgon... om jag får plats vill säga....nattinatt!

Kommentarer
Postat av: Kasper

Matten! Ta och byt säng med dom, vet ja´!!! Tror dom skulle gilla det! Eller...?

2009-11-18 @ 23:05:47
URL: http://www.belof.se
Postat av: Gunbritt

Tack för omtanken!!! Saknar Amigo jättemycket!!! Tänk va dom kryper in i hjärtat dom små liven :)

Alyza och Azca håller oss sysselsatta och Dahro och Giahfia med, tack och lov att vi har dom kvar!!!

Ja Azca hoppas vi ska hitta ett nytt hem, men det blir ju svårare och svårare att släppa iväg henne ;) Hon är sååå mysig!!!

Fast Alyza är ju mattes flicka!!! Har börjat lite inkallningsträningar och sitt övningar nu :) Det går riktigt bra...En del kontaktövningar ska det oxå bli...Funderar på att klicka in henne (och Azca...)



Ser liiiite trångt ut i sängen hos dig ;)

Våta vovvar blir det nu!!! Trist väder!!!

Men för varje dag kommer vi närmare våren :)

Ska bli skoj med valpträffar osv då...

Vi måste se framåt och glädja oss åt det vi har, även om det känns jobbigt nu...



Fånga dagen!!! Är ett bra uttryck, tycker jag...



Efter alla tårar kommer glädjen tillbaks får vi hoppas!!!



Kramar till er alla!!!!

Gunbritt (och Benny)

2009-11-18 @ 23:33:02
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: malte o snokis matte

kolla en liten isbjörn med gokinder i vattnet! va duktig du är o simma timsingen! vågar knappt tänka på vilka sura miner o panik taxarna skulle visa...

slafspussar

2009-11-19 @ 10:23:20
Postat av: Marianne

Så skönt att Tim mår så bra. Ni ska ha en eloge för allt ni lägger ner på era hundar.

kram

2009-11-19 @ 21:56:31
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Torsten

Jag brukar också göra mitt bästa för att få ha sängen ifred....men dom bara skyfflar undan mej och tar all plats själva!

Sussa gott!

2009-11-19 @ 23:10:05
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Kul & se att det inte bara är en annan som har hundarna i sängen:-) Härligt att träningen går framåt! Kram

2009-11-20 @ 18:12:33
URL: http://www.starsweepers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0