Går segt med bloggandet just nu...

Ibland undrar man vart tiden tar vägen, känns som om dagarna mest bara rullar på. Är dålig på att blogga just nu, är trött efter jobbet och insirationen och orken tryter imellanåt... I helgen var Jonas på sökkurs med Ina på lördagen medan jag fixade lite ärenden som behövde göras. I söndags var jag och Tim i skogen och kom hem med ganska mycket trattisar och rödgul trumpetsvamp så det var lyckat. Annars har det inte hänt så mycket, igår tog jag och pappa en gemensam promenad med hundarna så dom fick busa av sig lite. Det märks att dom fungerar bra ihop alla tre nu för det är lugnare att gå med dom alla ihop, inte så hysteriskt med bus utan dom går mest och strosar omkring och har det gott. Är skönt att det fungerar så bra eftersom vi ibland är hundvakt åt varandra när det behövs.

Lite bilder från promenaden blir det som vanligt.... inte så rolig bakrund då vi genade över ett fält men hundarna trivdes...

Pappa och vovvarna på promenad....


Inte lätt att försöka fånga alla tre på bild...


Vi kommer!!!


Mattes älsklingar!


Ina roade sig som vanligt med lite tandvård....


medan Tim hittade en minityrgrop med vatten.... där måste man ju ligga och mysa!


Nä, nu ska jag ta och sätta fart... snart dags att bege sig tilll jobbet....

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Härliga bilder (som alltid). Allt gott till er:-)

2009-10-07 @ 17:57:46
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Gunbritt med flock

Vilken fin liten grop Timsevimse hittade...Vill väl förbereda pälsen inför besöket här ;)

Va fina dom är vovvarna :)



Här har jag koppeltränat 5 av valparna idag...Gick riktigt bra :) lite konstigt var det att sitta fast och lite testande om det gick att dra iväg ändå, men dom skötte sig bra och undersökte nya områden...Ljudträning blev det oxå eftersom långtradare och bilar körde rätt nära...För att inte tala om VINDEN det blåste och susade i träden, var halv storm ( vi var något sånär i lä av hus och häckar) Är mysigt att hitta på olika saker med valparna...Vill ju förbereda dom inför den dag dom flyttar, så dom förhoppningsvis INTE blir rädda för någonting i framtiden...

Är jätteviktigt att valpar får vara med om det mesta innan dom blir 12 veckor...Det sitter i för resten livet!!! så det gäller att ge dom positiva upplevelser... Dom måste ju vila och sova mycket med!!! Och dom första dygnen i sina nya hem går tiden förhoppningsvis till att boa in sig och lära känna familjen :) så om jag kan hjälpa till med en del... Så gör jag det gärna!!!!!



Vill ju det bästa för MINA valpar ;)



Kram Gunbritt

2009-10-07 @ 22:59:58
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Torsten

Man får vara lite seg ibland....det är helt okej!

Mysig promenad hade ni iallafall!

Kram på er!

2009-10-08 @ 07:15:01
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: malte o snoken

stiliga vovvarna är mot naturens alla färger!! ja ibland blir man trött o less o orkar inget! vi tycker ändå att du orkar massor med dina pluttar!!

mjukosttubspussar (gärna m baconsmak!)

2009-10-08 @ 13:26:18
Postat av: Johanna & Max

Jag har också tyckt att det har varit segt att blogga. Men jag saknade det när jag slutade :) Härliga bilder!

2009-10-08 @ 17:08:07
URL: http://jareback.com
Postat av: pillan

måste bara säga att det ser så enormt härligt ut när ni jobbar med era hundar

2009-10-08 @ 18:38:01
URL: http://www.pillans.se/wp/
Postat av: Sigge Svamphund

Har hört ett envist rykte om att vi kommer att träffas.

När ni åker till Giah så kommer jag också.

Kan säkert smöra in mej hos Ina.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0