Sökträning och lite annat

Idag var det dags för oss att börja sökkurs med Ina igen så på förmiddagen bar det iväg bortåt skeda udde till en stor fårhage där sökträningen skulle vara. Var lite rädd att Ina skulle jaga de lösgående hönorna eller baggarna som fanns i närheten men jag tror aldrig hon såg dom så det var skönt. Trots att Ina löpte så tycker jag hon jobbade riktigt fint utifrån sina förutsättningar. Hon var dock rätt uppstressad och taggad när hon insåg att det var sök på gång så det var lite svårt att varva ner henne först men ett par fina skick fick vi till trots att ena figgen satt väl dold i ett hav av ormbunkar och grönska. Det allra positivaste för mig var att Ina inte skällde eller reste det minsta ragg mot någon av människorna trots att det var en för henne helt främmande man med bland åskådarna (han vars mark vi lånade). Så härligt att se att hon själv vågade sig fram och hälsa utan att börja skälla/resa ragg eller härja utan hon var riktigt sansad och kollade av honom på ett bra sätt.

Jag och Ina på väg till sökrutan


Ina var smått övertaggad när vi skulle börja... inte lätt med löp, stress och annat.....


Sök! (fy på mig som inte stoppat undan kopplet....)


Mot figgen!


Tillbaka mot stigen efter att ha hittat figgen


Ina hälsade glatt på alla, även främmande trots att det var en man :)


Tessan med Primo var efter mig och Ina idag för att se om det funkade trots löptiksstörning, bra jobbat av dom!


Sara och Ozzy som samåker med oss till söket gjorde riktigt bra ifrån sig fick jag höra, tyvärr missade jag deras sök då jag värmde upp Ina då. Visst är han väl söt lilla Ozzy!


Här har jag varit ute och figgat för Zorro


Resten av dagen har varit rätt slö, söket tog ju rätt många timmar så vi var ganska trötta när vi kom hem. Efter att ha hämtat Tim hos pappa som tog med sig sin vovve Zingo och slog följe med oss hem blev det en gemensam lugn kväll framör tv:n.

Kom på att jag glömt bort att berätta att Ina fyllde 4 år den 25 augusti nu. Jag var inte hemma då eftersom jag var borta med jobbet så vi firade henne nu i veckan. Det blev lite gottis, ben och mys. Av oss fick hon en gosedjursigelkott och pappa kom förbi med en gosepipis i form av en hamburgare, mycket uppskattat var det. Känns lite knepigt att tänka att hon är hela fyra år, vi har ju inte ens haft henne i ett år ännu och hon är så busig och nästintill "valpig" fortfarande ibland så hon känns mer som en yster unghund.

Grattis i efterskott på fyraårsdagen gumman!



Kommentarer
Postat av: Elisabeth och Sacco

Kul att det gick så bra med sökträningen! Ni ser ut att ha haft en härlig dag!



Jodå, koppla av är jag är superduktigt på. Inte lika populärt på tävlingsbanan bara..



En kommentar från matte:

Urk, flera månader.. misstänkte nästan det. Ja, det är bara att härda ut och skaffa klädnypor eller något..



Trevlig kväll!



2009-09-05 @ 23:20:10
URL: http://sacco.bloggagratis.se
Postat av: pillan

härligt med en sök kurs ..

tycker att det är toppen kul , med att få träffa trvligt folk och hundar ..toppen dag ni haft

2009-09-06 @ 09:34:15
URL: http://www.pillans.se
Postat av: Cavvetjejerna

Vad duktig hon var på söket Ina! Och grattis till hennes 4 årsdag lite försent då ;-). Fina bilder som vanligt.

Kram

2009-09-06 @ 09:39:03
URL: http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Hon var verkligen superduktig i går!

Grattis i efterskott önskar Ikaros, Ozzy och jag förstås!!

2009-09-06 @ 16:09:03
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Sigge Svamphund

GRATTIS och en massa blöta pussar från mej!

Säkert att vi inte ska träffas i avskildhet du och jag?

Tim!

Hästskit kommer från hästmonster och är GIFTIGT!!

Postat av: Gunbritt, Dahro och Giah+8

Grattis i efterskott Ina...Fina saker du fick :)

Duktig på söket oxå...Kul att läsa om det...

Alltid lika roligt när det går bra!!!

Här har alla åtta vinglat ikring på fyra ben idag :) Lite ostadigt än men snart springer dom ;)

Kramar...

2009-09-06 @ 21:55:00
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Torsten

Grattis till söta Ina från oss här i Piteå!!!

Kul att det gick bra på söket och att ni hade en trevlig dag!

Ha det gott!

2009-09-06 @ 22:02:03
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0