Dagarna går...

Känns som dagarna rusar på just nu... är mitt inne i en jobbhelg så för hundarna blir det rätt lungt just nu då jag inte orkar med så mycket mer än jobba, äta och sova... tur dom har husse hemma som går ut med dom och ger dom stora portioner gos..  

I tordags tog jag med mig Ina till Anitas öppna drop in kurs då jag tyckte vi behövde träna lite vanlig vardagslydnad och komma ut bland lite folk och hundar, speciellt efter hennes stressbakslag i onsdags. Ina var ganska duktig när vi väl gjorde saker (kontaktövningar /slalom mm) men att bara stå still samt när det blir för trångt mellan andra hundar tycker hon fortfarande är jobbigt. Blir till att träna lite extra på Inas avknapp nu i vår/sommar när vädret blir lite bättre och man inte fryser fingrarna av sig.

Igår träffade jag Anna F, Linnea och Frida i valla för lite träning. Hade med mig båda hundarna och Ina fick träna lite fritt följ/vändningar, ett kort platsläggande på mycket nära avstånd samt lite apportering. Apporteringsbiten var en katastrof mycket pga min egen osäkerhet så där ska jag börja om, har klurat lite på det och ska ta nytag nu nästa vecka. Platsen gick skapligt med tanke på störningarna och fria följet kändes bitvis riktigt bra :) Ina bjöd på riktigt fina utgångspositioner och starter och även om vi måste jobba mycket på vändningar och jag behöver torrgå mer så känns det som att vi är på väg åt rätt håll. Bäst av allt var att Ina mestadels höll riktigt bra fokus (även mellan momenten) utan att bry sig om de andra och jag tyckte hon var skapligt samlad trots att det kom helt främmande hundar och folk och passerade en bit ifrån. Var egentligen bara vid apporteringsfjaskot mot slutet som Inas fokus försvann helt och där tar jag på mig en stor del av att det gick så dåligt.

För Tims del blev det nåt rutskick med bollbelöning i mitten samt lite gripande/apportering av både trä och metallen.... han håller fint men ack så löst.... vi fick dock lite konkurrenshjälp av Annas tollartjej vilket var ganska bra eftersom Tim gärna får tagga lite extra på apporten då han ju är ganska försiktig av sig.

Dom fina bilderna nedan från träningen är tagna av Linnea Björk Timm:

Tim sitter och väntar på sin tur....


Anna och Pyssla


Frida och Ronja


Ina och jag tränar fritt följ


Plats...


Tyvärr ingen bild på Linnea som höll sig bakom kameran.

Nu väntar sängen för min del så jag är någorlunda pigg på jobbet imorgon. Önskar alla en fortsatt trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Marianne

Trevliga foton och jag tycker ni är duktiga som håller igång och tränar.

Ha det gott

2010-04-11 @ 19:22:09
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Jeanette, Sly & Enya.

Fina bilder ifrån er träning i fredags:-) Snyggt jobbat idag! Härligt & se era framsteg:-) Ses snart! Kram

2010-04-11 @ 21:21:13
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Torsten

Ni är så duktiga!!! Hoppas du jobbat klart för helgen nu när det är måndag igen och får lite välbehövlig vila!

Kram

2010-04-12 @ 08:04:27
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Gunbritt med hela flocken

Härliga bilder, tack Linnea ;)

Skoj att se er träna!!!

Här hade vi valpträff med träning i söndags...Var jätteskoj!!! Kommer lite bilder i bloggen sen, Bara händerna vill ;)...

Kram Gunbritt

2010-04-12 @ 12:26:25
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Sigge Svamphund

Vad skönt att livet återgått till det normala igen.

Ännu bättre Tim att du fortfarande gillar vatten!

2010-04-12 @ 20:23:38
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0