Träning i riktigt "aprilväder"

Påsken har ju bjudit på underbart väder med solsken och ganska fina gräsplaner att träna på... idag slog dock aprilvädret till ordentligt med snöslask och geggiga planer... Jag hade bestämt träning ihop med Jeanette där jag tänkt fokusera på lydnadsläxan, dvs platsliggningen och fotgåendet. Hade planerat att träna plats, vändningar och utgångsposition men med tanke på att Ina var superpigg och underlaget var som det var så blev det några inkallningar samt fotgående med mestadels fokus på Inas attityd.

Vi varvade hundarna och tränade en i taget och när jag och Ina börjat träna kom det en tjej med fyra hundar gående på cykelvägen brevid och då släppte jag helt kraven på position och fokuserade enbart på att Ina skulle behålla kontakt och viljan att jobba ihop med mig. Ansträngde mig för att inte låsa mig själv utan bara fokusera på mig och Ina och inte fega ur och kika på omgivningen. Jeanette filmade oss och vad jag kan se så kikar inte Ina på omgivningen och låser sig det minsta, jippie :) Sen att hon bitvis studsar och tränger samt korrigerar sig själv det är jag fullt medveten om men med tanke på att hon mest ville busa, käka hästbajs och var helt överladdad så är jag jättenöjd över det fokus och den attityd hon bjöd på. Trots allt märks det att hon gillar att träna och har kul, min lilla skrotfia ;)

Dagens film på vårt fotgående... mycket att jobba på men bra att se vart vi står i dagsläget så vi kan jobba mot nya mål och förbättringar:
 

Efter träningen blev det gemensam lunch och filmredigering hemma hos mig med galler mellan hundarna. Trots att Sly löpte brydde sig inte Tim det minsta utan la sig och sussade i hallen, han är verkligen skön på det sättet. Inte ens när Jeanette och vovvarna åkt och Tim fick komma ut i köket där dom varit reagerade han på doften utan var precis som vanligt så på det sättet är han en väldigt okoplicerad hanhund.

Imorgon börjar vardagen på riktigt igen med jobb och vardagslunk, känns verkligen skönt att ha varit ledig och inhämta ny energi.

Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Låten är så klockren när det gäller Ina:-) TACK, snälla för trevlig träning, lunch, filredigering & roliga diskussioner;-)Det är så roligt att se hur du & Ina växer som team i träningen! Timsen är fantastisk cool:-O Många KRAMAR ifrån oss

2010-04-05 @ 19:13:31
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: linnea

jaa jag håller på att bli galen på den där rasrasistiska skiten!! höhö rasras :P



åhh härlig hon är Ina!

2010-04-05 @ 19:48:41
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Therese

Det ser jättebra ut! Kommer bli kanon :D När jag ser filmen saknar jag att träna i Valla, jag får nog ta och åka dit någon gång tror jag :)

2010-04-05 @ 21:10:00
URL: http://www.hundbiten.net
Postat av: Matilda

Det är så bra att filma, för då kan man se hur det ser ut och utvärdera. Kul att få se Er :)

2010-04-06 @ 12:10:49
URL: http://www.goldenliv.com
Postat av: Gunbritt med hela flocken

Tycker det ser jättefint ut...VILKEN KONTAKT ni har :) ser verkligen ut som om Ina gillar det...

Så det viktigaste har ni ju!!! Sammarbete och vilja...Resten fixar sig säkert, det finns alltid saker som kan bli bättre och dagsform spelar ju oxå roll...Men man blir GLAD av att se GLÄDJEN hos INA :)

Ha det gott allihop...KRAM!!!

/Gunbritt med flock

2010-04-06 @ 13:57:10
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Nina & Jackie

Hallå o tack för titten! Alltid kul med nya bekantskaper, både via blogg o i verkligheten =)

Verkligt aprilväder har vi, skaplig kontrast i filmen mot i söndags när vi hade det soligt och skönt i Valla =)

Har oxå skaffat en filmkamera, måste bli bättre på att använda den under träning bara =P Oerhört nyttigt om inte annat!

Har du gått kurs för Anders o Helene förut?



Jackie tycker att det mesta är kul och har energi till tusen! Det är bara jag som ska försöka forma all den där energin och glädjen ner till olika lydnadsmoment samt försöka hålla motivationen uppe för ett helt lydnadsprogram.. o det är inte det lättaste, men vi är en liten bit på väg ialf =D



Duktiga ni är som tränar på läxan! Det borde vi göra oxå, men jobbar några nätter nu så då orkar man helt enkelt inte finlira så mkt när man är vaken, det blir mest promenader då =/

Ni kommer att bli ett fint arbetsteam framöver!

Ha det bra så ses vi snart igen!

Kram från oss



2010-04-07 @ 02:05:26
URL: http://ninavarblane.blogspot.com
Postat av: lina, Luzza & Tilda

tackar o bockar:D

hoppas oxå hon klarar av d men d tror jag:D

2010-04-07 @ 08:10:29
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Johanna & Max

GUD vad duktiga ni är!! Fasen vad ni har utvecklat!! Bra jobbat!

2010-04-07 @ 14:25:50
URL: http://jareback.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0