Trött i mössan...

...är jag just nu... Kom just in efter ett för mig omvälvande kvällsträningspass med Ina. Blev upphämtad hemma av Jeanette efter jobbet och vi trotsade skitvädret och gav oss ut för lite lydnadsträning. Började med promenad och uppvärmning och Ina kändes pigg och alert, därefter fick hon sitta i bilen medan Jeanette körde sina tjejer. När det väl var våran tur fick vi först till ett skapligt pass men jag sabbade det hela genom att lämna Ina med hennes slutbelöning och börja gå till bilen med tanken att hon ju brukar hänga på efter ett tag (iallafall gör hon det om vi är ensamma bara hon och jag). Nu funkade dock inte utan Ina stod kvar och då kom en man gåendes bakom henne vilket resulterade i att hon drog dit skällandes och jag då tappade humöret och drog efter för att försöka få fatt i henne. Vet att jag inte agerade bra och tack och lov blev inte personen Ina skällt ut arg men tyvärr agerar man utan att tänka ibland... jag blev bara så less för just folk och skällande mot folk är ju något jag lagt en enorm massa tid på med Ina och idag gjorde jag definitivt inte situationen bättre genom mitt känslosamma agerande gentemot Ina.

Efter det tappade jag lusten totalt då jag mest av allt var väldigt besviken på mig själv och mitt "panikartade" agerande och jag tog Ina och gick en liten sväng och sen satte vi oss på en sten i regnet och bara var en stund. Efter att ha lugnat mig lite till och gjort ett halvhjärtat försök till att försöka hjälpa Jeanette när hon tränade Sly (skäms över min loja attityd då) så tog jag efter övertalning ut Ina igen för ett litet avslutande pass. Det blev först lite "pallen" och sen frittfölj/vändningar med bollbelöning under armen och Ina var så duktig! Vilken pärla hon är ändå som trots mitt agerande tidigare under passet bara släpper allt som varit och kämpar på så fint. Kändes riktigt bra med belöningen också även om jag måste lära mig hantera alla grejjer och bli bättre på att berömma både med sak/kroppspråk och röst, tror mycket på variation när det gäller Ina för att i framtiden få till en bra belöningsbank.  Även ett stort tack till Jeanette som orkar peppa mig och samtidigt pusha och hjälpte oss att få till en bra avslutning, det kändes riktigt härligt att se Ina glatt hänga på även när passet var slut med en glad attityd.

Summan av alltihopa blir då att trots att jag klantade till det ordentligt idag och bitivs kände mig riktigt ledsen och frustrerad över mig själv så lärde jag mig något otroligt mycket på det här passet, om inte annat så bara det att försöka ta lärdom av saker som inträffar och gå vidare/vända det negativa istället för att fastna och "ge upp".

Älskade Ina knasfia :)


Nu till något helt annat, igår var vi och simmade Tim igen samt vägde honom. Han hade tyvärr rasat ytterligare 1 kg till 38,5 så nu ligger han under sin idealvikt (vill ha honom runt ca 39,5-40kg). Vi köpte dock med oss ett nytt foder till honom nu från specifik för "ledhundar" så nu slipper han bantningsfodret så förhoppningsvis kommer han fungera på detta och kunna bygga lite mer muskler och komma upp i lagom vikt framöver. Annars simmade han mycket fint (5+6+5 minuter) och kändes bra efteråt. Pratade med rehabpersonalen och vi beslutade att prova och halvera Tims kvarvarande rimadyldos nu eftersom han är så fräsh så från och med idag får han bara morgondosen som är ½ stor tablett.  Håller nu tummarna för att det ska fortsätta fungera så han slipper för mycket medicin eller muskel/ledproblem. Vi har simning igen nu på lördag så då blir det vägning och koll igen, känns skönt att det flyter på just nu :)

Timsegubben jobbar fint under vattnet:)


Mattes badbuse!

Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya.

Det var en riktig snygg avslutning idag! Ni riktigt glänste tillsammans:-) Han är så söt din badgosse, det märks att han gillar sina pass i simhallen. Du gör ett KANON jobb med dina hundar! KRAM från oss:-)

2010-04-28 @ 23:01:50
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Gunbritt med hela flocken

Nej nu får du sluta att va så hård mot dig själv!!!!

Du är ju JÄTTEDUKTIG med dina hundar och vänder ju ut och in på dig själv för att hitta lösningar när något inte funkar...Mer kan du inte göra!!!

Var STOLT över dig själv istället!!!

Dina hundar är ju sååå duktiga och LYCKLIGA att ha dig...

Härligt att Timse gillar simningen och att han mår bättre :)

(Specifiks "normal" foder var det enda vår schäfer tålde och mådde bra på)

Har fått hem Ayax ett tag...Se nya bloggen...Ja visst är dom stora redan...

Ska ställa ut Alyza för första ggn 16maj i Katrineholm...Blir spännande ;)

Kram Gunbritt

2010-04-29 @ 00:01:37
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Åsa

Häftigt med undervattensbilder! Vad duktig han är den lilla badnymfen ;)

Ett litet kinesiskt ordspråk till dig: Det största är inte att aldrig falla, utan att resa sig upp varje gång och ta nya tag!

Postat av: linnea

haha ja han är lite rolig ibland alltså ;) ja när vi skulle över bäcken var jag berädd på att jag kanske skulle få hoppa av men jag slapp :D



äsch anna ta det lugnt! o Jeanette verkar ju vara bra på övertalning då ;) bra att nån håller koll på dig! skämt o sido. ni kan ju när ni vill! :) men peppning behöver alla ibland!

2010-04-29 @ 17:02:17
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Torsten

Precis....ta lärdom, lämna det och gå vidare!!!

Timsen ser verkligen ut att trivas där i bassängen, kul att det går så bra!

Kram på er och trevlig helg!

2010-04-30 @ 07:54:36
URL: http://prinstorsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0