Glädjefylld tillvaro, vår största prioritering oavsett!

Efter gårdagens misslyckade freestyledebut har tankarna snurrat mycket kring just att jag vill att mitt umgänge med mina hundar ska genomsyras av glädje och tillit, både i vardag, träning och eventuell tävling. Det gjorde mig ont att se Tim så likgiltig och låg när jag verkligen vill att det vi tar oss för ska skapa glädje och genomsyras av samarbete. Istället för att bara nedslås så känner jag en allt större motivation till att hitta ännu mer strategier och sätt för att hitta just det som ger det där "lilla extra".

Tim har haft en mental vilodag idag efter gårdagens intryck så idag på förmiddagen tog jag istället med Ina ut till HU för lite träning. Det blev en runda på agilityplan där vi körde en hoppkombination, kort tunnel, tränade på däcket och avslutade med balansbommen med fokus på att ta det lugnt och kunna stanna om jag ber henne. Ina kändes glad, fokuserad och lyhörd, kul! Det blev även ett pass med träapporten och stärkt av mina tankar kring att skapa glädje laddade jag med superbelöningar och fick till vårt helt klart bästa pass hittils. Hon har ju inte velat galoppera in tidigare men idag hittade jag tydligen rätt i belöningsdjungeln för efter en kort stund var det som att poletten trillade ner och hon hade full fart ut, grep nästintill i luften och bra fart in, visserligen med ngt snett sättande men utan tugg och en sju helsiken attityd, i like!

På agilityplan:






Dagens träning med apporten:






Vi promenerade sedan hem och njöt av att vara, busade loss ihop på ett fält samt stannade så hon fick plaska lite vid vattnet. Det var verkligen precis vad jag behövde, en glädjekick och härlig samvaro ihop med an ev mina fyrbenta kamrater!

En ohygglig mängd bilder blir det även från promenaden idag då dom gör mig glad eftersom jag förknippar dom med den härliga känsla vi hade ihop idag :)










Ina är inte höjdrädd..... ;)


Finfin utkiksplats!













Nu blir det bloggpaus några dagar för min del, åker iväg med jobbet och blir borta till onsdag em så jag är nog smått mör när jag kommer hem. Kommer säkert sakna vovvarna även denna korta tid jag är iväg men nyttigt ibland att vara ifrån varandra, kanske kan det ge ännu lite mer perspektiv eller nya tankar.


Kommentarer
Postat av: Elin & Koira

Vilket härligt inlägg att läsa! Det är så som du beskriver som det ska kännas att träna hund! Det viktiga är ju faktiskt inte att prestera, utan att ha kul tillsammans! Sen är det ju såklart kul om man får något pris någon gång, men då måste man ju ha tränat precis som du skriver...! Allt hänger ihop!

Hoppas jag ser dig snart igen på en samträning, nu ska vi köra stenhårt på freestyle jag och Koira! :)

2010-08-23 @ 07:55:21
URL: http://koiruliini.wordpress.com
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Klokt tänkt! ... det "andra" tror jag kommer på "köpet" när man har den biten;-) Underbara bilder på fina Ina:-) Ska ta väl hand om dina vackra skönheter de dagar du är borta. Kram

2010-08-23 @ 09:55:04
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Sara

Väldigt tråkigt att det inte gick lika bra som du ville men jag tyckte du kämpade på bra då Tim verkade väldigt trött. Positivt i alla fall att du kom ur det inspirerad till nya utmaningar för det är det viktigaste. Kram

2010-08-23 @ 13:36:45
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com/
Postat av: Marianne

Härliga bilder som vanligt. Ibland kan en liten paus göra underverk. Men jag förstår att du kommer att sakna dina hundar då du åker iväg.

ha det gott. kram

2010-08-23 @ 18:05:01
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Kasper

Jag tror att du kommer att längta dig halvt fördärvad! Det brukar våra tvåbeningar göra.

Jag tror inte att min mate överhuvudtaget skulle stå ut!!! ;)

Gullesöta Ina, ge henne en puss på nosen från mig, du kan ju tala om för henne att jag dessutom är Timsens miniatyr.

2010-08-23 @ 23:12:24
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Cavvetjejernas matte

Vilka härliga bilder! Man blir så glad av att se en så lycklig hund :-))

Kram

2010-08-26 @ 22:57:34
URL: http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0