Tävlingsdebut i Freestyle.... ingen vacker syn :(

Igår gjorde jag och Tim vår officiella tävlingsdebut i freestyle klass 1. Vi startade som första ekipage och det gick i ärlighetens namn käpprätt åt skogen... Jag märkte redan under uppvärmningen att Tim var väldigt trött då vi varit på plats ganska länge och han hade mer eller mindre ”stängt av”. Inne på plan var han ofokuserad och tyvärr jättelåg/osäker och det var ingen vacker syn att se oss släpa oss igenom vårt program... Vi lyckades skrapa ihop oförtjänta 52,25 poäng och hamnade på 10:e plats, dvs nästan sist.

Det märks så väl att både jag och Tim saknar tävlingsrutiner, erfarenhet och att han inte är van att behöva prestera i den här typen av miljö. Det allra tråkigaste tyckte jag var att det var så svårt att även belöna Tim ordentligt efteråt, han var inte riktigt mottaglig utan mest bara trött och ”off”. För mig var ju det viktigaste med dagens att han skulle få någon form av positiv upplevelse av tävlingssituationen men tyvärr känns det inte som att jag lyckades riktigt, han var mest likgiltig och inte ens favorit pipbollen fick igång honom ordentligt :( Nåväl, det är bara att bryta ihop och komma igen och träna vidare på hur jag ska bli en bättre förare för att kunna stötta Tim hela vägen, jag vet ju hur bra han kan gå när han väl vill och målet måste ändå vara att vi ska ha roligt ihop. Min far gick iallafall och köpte en hel varmkorv med bröd till Tim efteråt, det tyckte jag var gulligt gjort!

Förutom vår kassa prestation så var det en trevlig dag (bortsett från regnskurarna!), Tim skötte sig utmärkt utanför plan trots mycket hundar nära inpå och liv och rörelse. Det var väldigt inspirerande och se många andra väldigt duktiga ekipage i de olika klasserna och deras påhittiga program.
Lite bilder från dagen samt från vårt program kan jag bjuda på men filmlänken tänker jag faktiskt inte lägga in, det finns gränser för hur mycket självplågeri man vill utsätta sig för... Den ligger dock under vårt konto på youtube om någon prompt vill se....

Nyanlända pch smått förvirrade...


I väntans tider.... Tim ser måttligt road ut....


Bilder från vårt program:


Tim sackar efter....


Vadå snurra?


Slalom....


Hur menar du nu matte????




Tim har "lagt av"....






Nåväl...  jag älskar min vita gummiboll oavsett vad han presterar och det viktigaste är att jag får njuta av att ha honom i mitt liv!


Även ett grattis till Linnea och Zumi som jag tycker gjorde en alldeles lysande debut där hunden fick en riktigt positiv upplevelse, precis som det ska vara :)






Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Trist då Tim brukar verkligen glänsa i freestyle:-) Men du är en erfarenhet rikare & jag är övertygad om att ni kommer tillbaka starkt på nästa tävling! Kram

2010-08-22 @ 23:07:15
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Kasper

Bättre lycka nästa gång!

Du Timsen - huvudsaken är ju att du och matte älskar varandra precis som ni är, och det gör ni ju! Alldeles väldigt, minsann! Svansvift och nospuss (joodå, en manligt maskulin alltså)!

Eller om pussen kanske var till din matte? ;)

Jag älskar att pussa mattar!

2010-08-22 @ 23:46:28
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Marianne

Motgångar föder framgång, det kommer att gå bättre nästa gång. Fina foton. ha det gott. kram

2010-08-23 @ 18:03:18
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Så fina ni var du och Tim!

Ibland blir ju allt bara så där fel. Tim hade väl kanske inte riktigt lust den här dan ;-) Nästa gång går det säkert mycket bättre :-)) Vi vet ju att han kan alla moment jättebra det har vi ju sett på film!

Kämpa på, ni är så himla duktiga!

Kramis

2010-08-26 @ 23:04:27
URL: http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0