Back on track....

Efter lördagens humördipp blev resten av helgen träningsfri och ägnades åt vila och annat än hundaktiviteter. Husse var snäll och rastade hundarna så jag fick vila ordentligt och få en liten paus. Var nog precis vad jag behövde för nu hoppas jag på att vi är på väg åt rätt håll igen....

Igår efter jobbet blev det kvällsträning med Ina tillsammans med Jeanette och hennes tjejer. Ina var väldigt övertaggad och hade svårt att inte skutta omkring i snön och busa men efter ett tag varvade hon ner såpass att vi kunde nosa på lite vändningar, framförallt åt höger och tasstarget. Fick bekräftat min egen tanke att jag rör mig annorlunda och förbereder högersvängarna sämre så det är inte bara Ina som behöver träna kroppskontroll ;)

Idag jobbade jag kväll så det blev förmiddagsträning för Ina och mig tillsammans med Anita ute på ortsgruppens plan. Tränade framförallt vändningar, lite ställande samt tasstarget. Ina var väldigt leksugen och jag fick bryta henne flera gånger när hon skuttade iväg i snödrivorna eller fokuserade på Anita när hon belönade sina hundar. Trots det så tycker jag att Ina hade en bra attityd då det var mycket störningar av folk, bilar, traktorer mm som passerade. Hellre att hon har en lite för hög förväntan än tvärtom. När hon väl taggar ner lite så kämpar hon verkligen för att göra rätt även om hon tränger en hel del, men det är inte lätt heller för henne med min bristande kroppskontroll.... positivt var att vi hade roligt ihop, sen att det känns som att det är ljusår bort till att få henne tävlingsklar det är en annan sak....

Filmade lite idag, riktigt amatörmässigt men ändå nyttigt att se, iallafall för mig själv....

Blev även lite fika inomhus och Ina var skapligt lugn och tyst så det går frammåt även med passivitetsträningen, gäller bara att fortsätta lära henne varva ner och göra ingenting.

När jag och Ina kom hem blev det Tims tur att få lite träning innan jag skulle iväg och jobba. Tog med honom bort till en parkering här hemma vid närbutiken där det var skottat. Mycket störningar av folk, bilar mm men han fokuserar bra för det mesta, han är ju inte lika miljökänslig som Ina utan är rätt nöjd över att ”vara hos mig”. Blev lite tasstarget träning samt ff/vändningar där jag mest ville få upp en vilja och ett intresse hos Tim då han varit lite låg sen vår taskiga träning i helgen. Det gick lite segt bitvis men Tim kändes nöjd och motiverad och vi hade roligt vilket känns viktigast.

Bjuder på en film från mitt och Tims pass också :)
 

 


Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Kul med film:-) Ina har verkligen gått framåt! Trots störning av annan hund & trafik så är hon koncentrerad på dig. Härligt! Hennes träningsglädje lyser i hela filmen! Roligt & se fina Tim i action också:-) Tack för ett jättebra träningspass i måndagskväll. Syns på fredag! Kram

2010-02-10 @ 07:21:46
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: liz, livetpåIrland

Hej på dej och dina hundar!

Jag har läst din blogg av och till under ett års tid nu, och nu ville jag bara hälsa till dig, och säga att även om jag inte har hund så är jag imponerad av hur mycket tid och arbete du lägger ner på att träna och umgås med dina fina hundar, jag gillar att se på dina bilder och inspelningar,

lycka till med träningen, det viktiga är att det går framåt!

liz

2010-02-10 @ 12:23:26
URL: http://barazile.blogspot.com
Postat av: Johanna & Max

Vad härligt det är att se alla filmer du spelar in.

2010-02-11 @ 19:55:50
URL: http://jareback.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0