Freestyleträning och skogsbus...

Idag tog jag med mig Tim och träffade  Linnea med Zumi för lite freestyleträning. För min del var det mycket fokus på att få ihop en skiss till vårt program och nu tror jag att det börjar arta sig rent teoretiskt... dock måste jag själv lära mig det och börja länka ihop det mer med Tim för att se så det fungerar i praktiken utan allt för många missar och hakningar. Så dagens film blir lite av en sammanfattning av senaste tidens flamsande och testande för att få ihop något som ska sluta i ett helt program.... Vi har mycket kvar att jobba på men grovskissen känns färdig bara jag får in det i huvudet och sen är det belöningsvariation som gäller för att få Tim att utföra alla rörelser på att säkert sätt. Märtkte idag att han var mycket tveksam vid snurrar som ju brukar vara hans paradnummer men troligtvis har jag slarvat med att bekräfta att han gör rätt och bara belönat andra i mitt tycke svårare rörelser och därför erbjuder Tim hellre dom. Gäller verkligen att hålla ordning på sig själv, ord, röstläge och kroppen om vi ska få det att funka.... Nåja, vi får kämpa på, skoj brukar vi ju ha iallafall och Tim var riktigt nöjd och ganska trött när vi kom hem.

En film från dagen med fusklapp och allt....som sagt, det var det där med minnet ;)



Ett jättetack till Linnea idag för bra feedback och tankar kring "programihopsättandet" och hjälp med filmning/musik :)

För Inas del blev det en träningsfri dag idag, hon fick följa med till skogen med mig, pappa och Zingo istället och bara busa loss och ha det mysigt.... jag hittade några få kantareller, kanske 0,5 liter men dom var fina iallafall så jag hoppas på att det ska bli mer av skogens guld framöver.

Annars kan vår skogstur mest sammanfattas med bilden nedan, Ina och Zingo som njuter av att få sträcka ut i full fart...

Kommentarer
Postat av: Elin & Koira

Vad roligt med freestyle! Ser ju jättebra ut också, bara du får ihop det i minnet, hihi! :)



När kommer du till samträningarna då? :)

2010-08-01 @ 18:16:03
URL: http://koiruliini.wordpress.com
Postat av: Elin & Koira

Det tycker jag verkligen! Men jag varnar dig; när man väl börjat komma på samträningarna är det svårt att sluta! Det är så utvecklande att träffa, träna och prata med alla möjliga sorters hundägare!



Jag ska kastrera Koira främst av två anledningar. Den första är att hon har navelbråck, och ska alltså inte gå i avel öht. Den andra är att jag vill tävla och träna så mycket som möjligt med henne, och då är det så frustrerande med löp som kommer ivägen! Sen tycker jag att det är grymt drygt att ha en hund som blodar ner överallt under 3-4 veckor... Hon vill nämligen inte ha byxorna på sig annat än när vi har koll - väldigt jobbigt!

2010-08-02 @ 11:55:28
URL: http://koiruliini.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0