Helgen bjöd på soligt besök i Gryt och lite träning

Vi har haft en riktigt skön helg, igår lördag åkte vi ner och hälsade på Jonas mamma och hennes sambo i Gryt där dom har en otroligt fin sommastuga som ligger så vackert med vattnet nedanför och skogen precis bakom huset. Vi hade även med min far och hans vovve Zingo så sammanlagt var det ganska fullt med tre vovvar. Även Jonas bror och hans sambo kom dit. Härligt att få vistas i vacker miljö, få jättegod mat och känna sig allmännt bortskämd. Passade på att ta årets första dopp i värmen, inte illa för att vara mig... jag är en riktig badkruka.

Tycker hundarna skötte sig skapligt när vi var där även om det alltid blir lite stökigare när dom är ihop alla tre eftersom dom lätt drar igång varandra. Tyvärr hittade Ina lite delikatesser i form av kobajs och annat mindre trevligt så vi hade en del mindre roliga diskussioner kring att hon skulle ge fasiken i det då hon försökte smita iväg flera gånger... vet inte vem som är envisast av oss ibland...vi är nog tjurkärringar båda två ;) Annars tycker jag hon var ganska duktig, inte alls så himla skällig och hundarna njöt av att få gå fritt och strosa, bada,busa och mumsa ben.

En hög med bilder från vårt besök i gryt...

Ingen dålig utsikt....


Fina stugan


Badsugna hundar på väg till vattnet....


Alla på en gång!


Bildbevis på att även badkrukan...dvs jag... tog mig ett dopp


Ina






Tim är helt klart vattentokig!....






Zingo ser ut som en knubbsäl eller nåt...






Mina busfrön!


Ina njuter :)






Tim gillar läget...


Zingo myser


Annars har det varit en lugn helg för hundarnas del, dom var rejält trötta men otroligt nöjda igår när vi kom hem efter allt bad och bus. Tim har fått en vilodag idag eftersom han sprang och badade så mycket igår för hans musklers skull men han visar inga tecken alls på att vara det minsta påverkad eller stel. Helt otroligt att han håller ihop så bra som det är nu, Underbart!

För Inas del blev det lite träning i morse då jag träffade Jeanette kl 8:00 för lite lydnadsträning innan värmen blivit outhärdlig. Var rätt trött och mör men i trevligt sällskap piggnar man till och jag tycker vi fick ihop riktigt bra pass med alla hundarna. Jag och Ina tragglade vidare med apporten, fokus är enbart at få upp glädje, vilja att gripa och få henne att börja inse vinsten av att komma in till mig. Med tanke på att Ina tidigare antingen helt velat "äga" apporten och dragit stora repor med den eller blivit låg pga mina krav och inte velat gripa alls så tycker jag vi fick till ett strålande pass idag. Rent tekniskt en katastrof kanske men Inas attityd var jättehärlig! Kändes som hon höll ihop utan att få stressöverslag eller börja roa sig själv och vi fick till lagom korta pass där vi fick till bra avslut och positiv känsla. Till och med belöningarna flöt ganska bra idag, visst har vi att jobba på men det känns som att det går frammåt och Ina till och med lämnade tennisbollen hos mig vid några tillfällen utan konkurrensskapad konflikt mellan oss.... en skitsak för andra kanske men ett stort steg för mig!

Blir en liten film från dagen träning, visst har vi mycket kvar innan vi har något som kan liknas vid apportering men jag gillar som sagt Inas positiva attityd trots värmen och att hon börjat tänka till lite...bara det är ett steg i rätt riktning :)




Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Härliga bilder på dina badtokiga hundar! De verkligen njuter:-) Tack för ett trevligt träningpass idag, riktigt roligt att se era framsteg:-) Ina hade en härlig attityd & "äga" apporten känns som ett minne blott;-) Kram

2010-07-04 @ 22:15:00
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Torsten

Vilket fint ställe!! Förstår om alla hundar trivdes som fiskar i vattnet!

Ha en fin vecka!

2010-07-05 @ 07:18:40
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Sara

Det ser verkligen ut att vara väldigt vackert där borta, det får mig att längta till ett eget ställe på landet någon gång i framtiden. Härligt att läsa om Ina och konkuranssituationen för jag vet hur mycket du kämpar. Ha det bra! Kram

2010-07-05 @ 20:41:53
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com/
Postat av: linnea

ja men ju har svullnaden gått ner rätt mkt o han verkar inte ha ont :) dessutom är han pigg o glad trots att han är fet :)



just nu har jag jobbat massor. men jag har dålig koll på hur det kommer se ut nästa vecka. det vet jag aldrig innan. men ibland har jag cyklat mellan jobbet o dina hundar. det går bra med bara att de inte får några långpromenader ;)



vilka härliga bilder från skärgården!

2010-07-05 @ 22:45:16
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Marianne

Härliga bilder på hundarna, man ser hur de njuter av sitt liv. Och så skönt att Tim inte har några problem och att han kan leka fritt med de andra hundarna utan få ont.

Ha det gott. Kram

2010-07-06 @ 23:40:28
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Stella och Doris med matte Lotta

Vilket underbart ställe, förstår att hundarna trivdes!!

Va modig du är som badade, jag är oxå badkruka och än har det inte blivit några dopp för min del :-)

2010-07-07 @ 21:49:02
URL: http://blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejerna

Härliga badbilder! Och vilken vacker plats :-)

Kul med filmen. det visar verkligen vilken fin kontakt i har!

Kram

2010-07-11 @ 14:21:19
URL: http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0