Trevligt besök på "Belgarhuset"

I fredags packade vi in oss själva och vovvarna och for upp till Gunbritt och Benny på Belgarhusets kennel där vi skulle stanna över natt i deras fina gäststuga. Var jättetrevligt att träffa dom igen och otroligt kul att få se deras fina hundar, speciellt roligt att träffa "valpisarna" nu när dom hunnit bli riktiga unghundar och stora personligheter. Dom var så härliga, pigga, glada, sociala med klös i, precis så som det ska vara :)

När vi kom upp på fredag runt lunchtid blev det en promenad med mina hundar då Gunbritt följde med och visade oss till en bra skog där hundarna kunde få busa loss lite efter att ha suttit i bilen.

På väg till skogs


Efter det blev det lunch och tid att hälsa ordentligt på deras härliga vovvar.

Spanar in nykomlingarna....


"valpisarna" (eller jag unghundarna...) plaskar omkring i lilla poolen






Fina härliga Dahro


Resten av dagen flöt fort som brukligt när man har trevligt och på kvällen blev det mumsig grillning och prat om ditt och datt.


Jag följde även med Gunbritt när hon först promenerade med Giah och sen Dahro, dom fick varsit upplet och det var härligt att se vilket fint föremålsintressse och arbetsglädje dom har.

Giah väntar på att få leta...


Gunbritt och Dahro


Ina fick en koppelpromenad med husse tillsammans med Benny och Acke vilket hade gått bra. Vi avslutade sen med en gemensam promenad jag och Gunbritt med Tim och deras ungtik Alyza och dom trivdes bra där dom fick stora omkring och ha det gott.

Övrig tid turades vi om att ha hundarna inne i och utanför gäststugan samt i stora inhägnanden. Ina fick även vara en stund i bilen och varva ner när jag såg att hon blev rejält trött av miljöombytet och alla intryck. Trots att det var lite bök med att ha koll på sju hundar då mina hölls för sig samt deras för sig utom Giah som var på väg i höglöp och hölls separerad från Dahro så tycker jag det flöt förvånansvärt bra. Visst blev det en del skall imellanåt speciellt mellan unghundarna och Ina när dom hörde och såg varandra på håll men jag tycker faktiskt dom var duktiga ändå. Ina skällde nog mest för att hon ville ha koll på oss så det var nog inte så mycket riktat mot hundarna i sig. 

Tim och Ina i inhägnaden utanför gäststugan


Ina ville gärna stå och spana... fröken som vill ha koll på ALLT!!!.... iallafall om hon själv får bestämma....


Spanar in stora inhägnaden... mycket dofter av alla hundar, löptik mm....


Ina undersökte poolen....




Mina busungar!


Natten blev lugn och våra hundar sov hela natten utan att påverkas av att dom var på nytt ställe, skönt! Morgonen började sedan med en skön promenad där jag tog Tim och Ina och gick en sväng själv och mös omkring i en skogsdunge i närheten. Dom njöt av att traska runt och bara vara medan matte vaknade till lite. På förmiddagen tog sen jag och Gunbritt med oss Ina och Ayax på en promenad bort mot skogsdungen där dom fick strosa omkring lösa och bara vara vilket fungerade utmärkt.

Ina och Ayax










Även Tim och Alyza fick en tur ihop igen och Tim trivdes med att lufsa runt och bara vara....mysigt :)








Efter det bjöds det på smaskig lunch och mina hundar fick vila lite inne i gäststugan, eller ja Tim vilade nog medan Ina satt och kikade ut genom fönstret.... hon har ju lite svårare att varva ner den damen även om det var mycket nyttigt träning för henne och bitvis var hon faktiskt skapligt lugn.... Med risk för att låta skrytig måsta jag faktiskt ge Tim en enorm eloge över sitt uppförande medan vi var där!  Trots höglöpande tik i närheten samt andra hundar, folk, ny miljö mm så var han väldigt lugn och det var inga problem att ha honom på olika platser utan han låg lugnt ner och mest bara var utan skall eller pip. Han svarade inte när dom andra skällde och drog heller inte igång vid dom tillfällen Ina taggade igång lite.  Han börjar verkligen bli en riktigt cool hund min stora lufs!

Innan hemfärd tog jag och Gunbritt en promenad med mina hundar och sen fick dom komma ut en kort stund på deras fina klippta plan... Ina fick bara träna lite kontakt och sen ett ställande, läggande och med tanke på miljön tycker jag hon gjorde ett fint jobb. Tim fick visa några frestylerörelser och var lite småflamsig imellanåt men var iallafall glad och positiv, märktes dock att han var trött så det blev inga stora krav på honom utan vi lattjade mest runt lite.

Ett jättetack till Gunbritt och Benny för att vi fick komma! Det var en fröjd att se Era hundar igen och jag hoppas verkligen att ni är nöjda över er fina kull... som jag sa förut, hade jag inte haft tillräckligt fullt upp med mina hemma så hade jag nallat med mig en under armen ;)


Kommentarer
Postat av: Sara

Det låter som ni haft en trevlig utflykt på annan ort. Bilden på Ina när hon hänger över staketet är super fin. Kram

2010-07-27 @ 00:19:10
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com/
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Kul att hälsa på likasinnade:) Gunbritt & Benny verkar vara jättehärliga människor! Fina bilder ifrån ert besök! Synes snart för träning:) Kram

2010-07-27 @ 07:26:05
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Sigge Svamphund

Då såg matte rätt.

Vi åkte förbi två gånger i lördags fm och matte tyckte hon skymtade vita hundar,

Fast vi hade ingen aaaaning om att ni skulle vara där.

2010-07-27 @ 08:53:01
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Gunbritt med hela flocken

Tack för besöket!!! Det var skoj att ha er här :) Hoppas det inte dröjer så länge innan nästa besök ;)

Härliga turer och umgänge han vi ju med!!! Dina vita är ju så goa :) Ja det är ni tvåbenta med ;)

Har inte hunnit med att skriva blogg än...Fullt upp nu när Giah höglöper Dahro men ännu mer Acke är heltokiga!!! Ayax går att ha ihop med tjejerna om man är med och passar på tack och lov :) Så det räcker med två läger...

Kram Gunbritt.

Ps. Bilder kommer på mail så fort B får tid...Har sorterat nu ;)

2010-07-27 @ 13:38:00
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Sigge Svamphund

Vi hade ändå inte haft tid eftersom matte hade en massa att göra.

Inte sa Giahs matte nåt i torsdags heller.............

Tur att du Tim lät bli Giah. Har inte själv träffat henne på evigheter.

För varmt, mattes för mycket att göra och lite bökigt med alla hundar

2010-07-27 @ 13:48:12
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Kasper



Åh, vilka mysiga dagar! :)

Jag och matte har fått en fungerande dator igen, så snart ska vi väl hinna skriva lie också...

Glatt svansvift från mig till er!

2010-07-28 @ 15:06:51
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Frippe & Cash

Hejsan på er alla!!Men vad trevligt!! Jag hade också velat träffa snygg Giah!!! Men vad bra att Timse skötte sig så bra! Det får man skryta om tycker vi! Det skulle vara roligt att åka och hälsa på så där. Matte och vi har kollat runt lite och ville kika in och tala om att hon har börjat att uppdatera bloggen lite då och då!! Kram och på åter seende!!

2010-07-30 @ 12:47:30
URL: http://frippe.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0