Uppletande och lite allmänna tankar....

Idag på förmiddagen var jag lite småtrött men tyckte hundarna skulle få sig lite aktivering eftersom jag skulle iväg och jobba kväll sen, vad passar då bättre en lite uppletande.... tankevärksamhet för hundarna men inte så jobbigt för  matte....perfekt!

Började med att låta hundarna värma upp musklerna genom en promis och sen rasa av sig lite  innan jag band upp dom och vallade en ruta i högt gräs. Ina fick två pass med färre föremål (2+3 st) och Tim fick ett pass med 6 föremål varav två riktigt kluriga som låg djupt i rutan gömda i högt gräs. Roligt att se att hundarna fixade det bra och Tim som kan vara lite försiktig av sig förvånade idag då han hade ett jättefint driv och nästan kastade sig på föremålen när han fann dom och grep med full kraft, härligt att se att även han kan tända till lite :)

Uppletande Tim:














Ina är ju lite mer explosiv och for runt lite innan hon samlat sig så första föremålet fick sig en extrarunda i rena ivern men sen kom hon faktiskt in skapligt med resterande grejjer, roligast var att hon lämade sista föremålet direkt i min hand.... en ren slump kanske men för min del kändes det som en vinst eftersom Ina gärna "äger saker" så då blev det jakpott med extra bus och belöning av matte.

Uppletande Ina:














Efter det blev det en lugn promenad hem och lite vila innan jag skulle iväg och jobba. Är så skönt att se att Tim fortsätter röra sig som han ska, det syntes extra tydligt idag när jag kunde studera honom när han letade föremål. Hela han verkar må så gott just nu både fysikt och även psykiskt i och med att han jobbas lite mer och det känns härligt. Idag är det 3 veckor sedan vi satte ut hans smärtlindring helt, jag hoppas att vi får en fortsatt bra period nu där han fortsätter hålla ihop och kan vara igång och ha ett riktigt bra hundliv med allt vad det innebär.

Älskade Timsegubben!


Igår var det avslutning på lydnadskursen jag gått med Ina, trevligt värre med lagtävling och glada skratt. Tycker Ina skötte sig bra trots vissa missar både från hennes och min sida. Hon bjöd bitivs på fint fokus och med tanke på de störningar som fanns (bla kubbspelare, hundar, hästar mm), mycket passivitet och nästan ingen uppvärmning så kan jag inte begära mer av henne i nuläget, hon gjorde så gott hon kunde min lilla skruttgumma  efter dom förutsättningar jag gav henne. Känns ändå som hon utvecklats en hel del sedan vi började kursen och förhoppningsvis har all träning gett vissa reslutat. Det känns som att dom senaste månaderna överlag börjat bli en vändpunkt för Ina och mig både i vardag och träning och framförallt känns det som att vi faktiskt börjar få en mer solid, trygg och ömsesidig relation.

Min fina Ina galenpanna ;)


Nu ska jag och vovvarna gå och sussa, vi har hela sängen för oss själva då husse är iväg med jobbet över natten... kan berätta att Tim redan sträckt ut sig för fullt över hela husses sänghalva ;)

Kommentarer
Postat av: Torsten

HOppas alla samtliga sovit riktigt gott inatt :)

Kul att Tim verkar må så bra nu och att Ina o du får till det som ni ska. Som sagt: övning ger färdighet!

Ha en riktigt bra dag!

2010-06-02 @ 07:40:04
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Hej vännen:-) Är så glad över att Tim lever ett smärtfritt liv, tack vare all tid på simning & träning som passar honom... & sist men inte minst anpassad kost. Härligt att läsa om Ina även där -Sträck på dig:-) Härligt när all tid & engangemang man lägger ner på de 4-benta ger utdelning! Kram

2010-06-02 @ 08:54:32
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Sara

Underbart att läsa om Tim och hur bra han mår. När vi träffades var du ju säker på att han skulle gå på smärtlindring hela sitt liv och nu ser vi ju att ihärdighet och tålamod kan göra underverk.

Kram!

2010-06-02 @ 10:07:01
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0